دومین تغییر سرپرست به جای رئیس در چهارسال ثبت شد:

هیئت بدن‌سازی؛ دوباره نقطه سرِخط

تاریخ در فاصله چهار سال دو بار برای هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان تکرار شد و قبل از آنکه مدت مسئولیت رئیس به دو سال برسد، حکم به تغییرات در هیئت و جابه‌جایی رئیس و سرپرست داده شد.

تاریخ انتشار: 10:18 - پنجشنبه 1402/09/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیئت بدن‌سازی؛ دوباره نقطه سرِخط

به گزارش اصفهان زیبا؛ تاریخ در فاصله چهار سال دو بار برای هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان تکرار شد و قبل از آنکه مدت مسئولیت رئیس به دو سال برسد، حکم به تغییرات در هیئت و جابه‌جایی رئیس و سرپرست داده شد.

اسفند سال 98 مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان به انجام رسید که برای کاندیداتوری هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام، 14 نفر ثبت‌نام کرده بودند؛ اما در روز مجمع، هفت کاندیدا غیبت داشته و دو کاندیدا نیز به نفع دیگر رقبا کنار رفتند.

برای این مجمع، فرانک امانی به‌عنوان نماینده بانوان ورزشکار حضور داشت؛ اما در دور اول به واسطه اینکه برای تیم خوزستان مسابقه داده بود، در رأی‌گیری شرکت نکرد و در این دور حسین یارمحمدیان و محمد حسامی هرکدام شش رأی و سید علی قریشی چهار رأی کسب کردند.

در دور دوم رأی‌گیری با توافق یارمحمدیان و حسامی و موافقت رئیس وقت فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام به‌عنوان رئیس مجمع، نماینده بانوان ورزشکار اجازه شرکت در فرایند انتخابات را پیدا کرد و در پایان با کسب 10 رأی در مقابل هفت رأی، ریاست یارمحمدیان تمدید شد.

طولانی‌شدن روند سرپرستی هیئت تا پیش از انتخابات و گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمایت اداره‌کل ورزش از یکی از کاندیداها، حاشیه‌هایی را پیش از مجمع ایجاد کرده بود؛ اما شائبه‌های مطرح‌شده در خصوص رأی نماینده بانوان ورزشکار، اعتراض‌هایی را به‌همراه داشت و معترضان پیگیری‌هایی را از طریق وزارت ورزش و جوانان انجام دادند.

در نتیجه این پیگیری‌ها علیرضا خسروی، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها، در 23 فروردین 1399 با ناصر پورعلی فرد، رئیس سابق فدراسیون پرورش‌اندام و بدن‌سازی، مکاتبه کرد و خواستار ثبت‌نام مجدد از کاندیداهای ریاست بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان اصفهان شد.

دلیل این تصمیم، عدم تأیید مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی استان و تحت‌پوشش‌نبودن و مسابقه‌ندادن یکی از نمایندگان ورزشکاران برای اصفهان عنوان شده بود؛ اما در آن مقطع هم اداره‌کل ورزش و جوانان استان دست‌خوش تغییرات شد و هم سیدمحمد طباطبایی جایگزین محمد سلطان‌حسینی شد و هم دوره ریاست ناصر پورعلی‌فرد به پایان رسید و وزارت ورزش و جوانان، سرپرستی برای فدراسیون تعیین کرد تا عملا تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت این هیئت در لابه‌لای تغییرات به فراموشی سپرده شود.

بر اساس سندی که در فضای مجازی هم منتشر شده، حکم دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مجمع و ثبت‌نام دوباره از متقاضیان ریاست هیئت صادر و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان ملزم به معرفی سرپرستی برای هیئت شده بود تا پس از تأخیری بلندمدت و با تغییر دولت، بالاخره تغییرات در این هیئت اجرایی شود.

پس از اعلام پایان ریاست یارمحمدیان، ابتدا گمانه‌زنی‌هایی درخصوص معرفی حمید جمالی به عنوان سرپرست هیئت وجود داشت.

در نهایت حکم برای حسین زیبایی صادر شد؛ اما پس از جابه‌جایی در اداره ورزش و جوانان استان، محسن تابش‌فر به‌عنوان سرپرست هیئت تا زمان برگزاری معرفی شد.

برای مجمع انتخاباتی هیئت در دوره گذشته که 27 اردیبهشت 1400 برگزار شد، هفت نفر ثبت‌نام کرده بودند که یک نفر در مجمع غیبت داشت و یک نفر نیز به نفع انصراف داد.

در مرحله اول رأی‌گیری، مجتبی محمدی، محمد جوزدانی و کسری باقی‌، آرای مجمع را به خود اختصاص دادند که محمدی و جوزدانی به دلیل کسب رأی بیشتر به دور دوم راه پیدا کردند.

در دور دوم، جوزدانی با یک رأی بیشتر مقابل محمدی به برتری رسید و ریاست هیئت را از آن خود کرد.

به فاصله کوتاهی پس از برگزاری مجمع، اخباری مبنی بر ارسال‌نشدن نامه تأییدصلاحیت کاندیداها در زمان برگزاری مجمع مطرح شد و با توجه به صدور نامه عدم‌تأییدصلاحیت رئیس منتخب مجمع، بحث ملغی‌شدن مجمع در گروه‌های واتساپی جامعه بدن‌سازی دست‌به‌دست می‌شد.

با توجه به مطرح‌شدن این بحث، جمعی از اهالی بدن‌سازی استان خواستار اعمال رأی ملغی‌شدن مجمع از طرف اداره ورزش و جوانان استان بودند؛ اما این اتفاق رخ نداد که طولانی‌شدن این روند، انتقاداتی را به همراه داشت که برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره ورزش و جوانان از جمله واکنش‌ها به اجرایی‌نشدن تغییرات در هیئت بود.

از طرف دیگر، برخی از فعالان جامعه بدن‌سازی استان معتقد بودند به واسطه حمایت رئیس فدراسیون از رئیس هیئت، اداره ورزش امکان اعمال تغییرات در هیئت را ندارد.

به اعتقاد این افراد، برگزاری مجمع پیش از صدور تأییدیه کاندیداهای مجمع نیز به اصرار فدراسیون صورت گرفته بود.

با این حال بحث تغییرات در هیئت از مدت‌ها قبل به‌طورجدی در دستور کار قرار گرفت و اخباری که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پلمب دفتر هیئت مطرح شد و البته صحت و سقم آن از سوی اداره ورزش و جوانان تأیید نشد، تلاشی در این راستا محسوب می‌شد.

اما آن طور که شنیده شده، فدراسیون بدن‌سازی و پرورش اندام با گزینه‌های معرفی‌شده از سوی اداره ورزش و جوانان که به روال مرسوم، کارمندان این اداره بودند، مخالفت کرده و به نظر می‌رسد معرفی سیدعلی قریشی، عضوهیئت رئیسه رئیس سابق به‌عنوان سرپرست جدید هیئت در پی توافق فدراسیون و اداره ورزش جوانان بوده است.

هیئت بدن‌سازی اصفهان طی سال‌های اخیر روند بی‌ثباتی را پشت سر گذاشته و تلاش هر دسته و گروه برای کنارزدن دسته و گروه دیگر باعث شده تا این روند ادامه‌دار باشد.

باید دید متولیان ورزش استان که یک بار خطای استراتژیک زیرباررفتن برگزاری مجمع بدون دریافت تأییدیه نامزدهای مجمع را رفتند، این بار چه سیاستی را در پیش خواهند گرفت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo حمیدرضا فشارکی گفته :

    هیت موتورسواری هم واقعا افتضاح است دوبار مجمع ابطال شد

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 − دو =