عملکرد اصفهان در المپیاد استعدادهای برتر زیر سایۀ هانگژو:

از رتبه دوم به ششم رسیدیم!

چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر در حالی پایان یافت که نتایج کلی تیم‌ها زیر سایه بازی‌های آسیایی قرار گرفت و در این میان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز از فرصت توجه افکار عمومی به المپیک آسیایی هانگژو بیشترین بهره را برد.

تاریخ انتشار: 10:52 - دوشنبه 1402/07/3
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
از رتبه دوم به ششم رسیدیم!

به گزارش اصفهان زیبا؛ چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر در حالی پایان یافت که نتایج کلی تیم‌ها زیر سایه بازی‌های آسیایی قرار گرفت و در این میان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز از فرصت توجه افکار عمومی به المپیک آسیایی هانگژو بیشترین بهره را برد.

اگر در سایت این اداره و کانال‌های ارتباطی آن جست‌وجو کنید، به خبری در خصوص نتایج کلی این رویداد و نتیجه تیم اصفهان دست پیدا نخواهید کرد.

بنابر آماری که وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر اعلام کرد، ۸۳۹۹ ورزشکار در این رویداد و در رشته‌های تیمی و انفرادی شرکت کردند و  ۱۲۰ مربی استعدادیاب نیز بر روند برگزاری نظارت داشتند.

درمجموع ۹۴۶ مدال طلا در این مسابقات توزیع شد و به ترتیب استان‌های تهران، فارس و آذربایجان شرقی مقام‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

استان‌های البرز و مازندران در جایگاه بعدی جای گرفته‌اند و اصفهان در رده ششم جای گرفت.

رتبه اول استان تهران یک نتیجه تقریبا قابل پیش بینی بوده و بعید است هیچ تیم دیگری بتواند از لحاظ تعداد مدال با پایتخت برابری کند؛ اما برای کسب رتبه دوم، همواره رقابت نزدیکی برقرار است و برخی بر این باورند که تیم دوم را باید قهرمان اصلی نامید؛ همچنان که دو تیم فارس و آذربایجان در روزهای پایانی، رقابت نزدیک و پایاپایی برای کسب عنوان دومی داشتند.

در دوره گذشته این رویداد، اصفهان به ‌عنوان دومی دست پیدا کرد و جواد محمدی که به فاصله کوتاهی پیش از شروع المپیاد، سکان‌داری ورزش استان را برعهده گرفته بود، روی این عملکرد مانور ویژه‌ای داد و در برنامه‌های مختلفی که صحبت می‌کرد، بارها به رتبه نایب‌قهرمانی اصفهان اشاره داشت؛ اما در سالی که عملکرد نصف‌جهان در المپیاد به ‌پای محمدی و همکارانش نوشته می‌شود، اصفهان در جمع سه تیم برتر کشور جایی نداشت و قاعدتا او باید پاسخ‌گوی نتایج به‌دست‌آمده باشد.

المپیاد استعدادهای برتر خروجی فعالیت استان‌ها در رده پایه است و نتیجه به‌دست‌آمده، ملاکی برای ارزیابی فعالیت‌های صورت‌گرفته خواهد بود و به همان نسبت که مدیرکل و همکارانش در حوزه ستادی باید پاسخ‌گوی عملکرد کلی تیم باشند، هیئت‌های ورزشی هم باید مسئولیت نتایج رقم‌خورده را بپذیرند.

اداره ورزش و جوانان استان به‌واسطه عملکرد دوره قبل، برای مدال‌آوری روی برخی رشته‌ها حساب کرده بود؛ اما در میدان مسابقه نتایج طور دیگری رقم خورد و در رشته‌ای مانند جودو که روی مدال طلای آن حساب باز شده بود، مسابقات به دلایل غیرفنی برگزار نشد.در رشته شمشیربازی هم تیم دختران اصفهان مدال‌های زیادی کسب کرد؛ اما با نظر وزارت ورزش و جوانان قرار است این مسابقات در مهر برگزار شود؛ با این حال معلوم نیست مدالی که به دست می‌آید، تأثیری بر رتبه نهایی استان‌ها خواهد داشت یا خیر؟

در رشته اسکیت هم بروز یک بی‌نظمی، ضربه سختی به تیم اصفهان وارد کرد و آن طور که گفته شده، به دلیل تغییر در زمان برگزاری، تیم پسران اصفهان فرصت شرکت در این مسابقات را پیدا نکرده است.

با اینکه بروز چنین اتفاقی نیازمند بررسی دقیق جهت عدم تکرار آن در آینده است، اما این پرسش مطرح می‌شود که چطور دیگر  استان‌ها از برگزاری مسابقات اطلاع یافتند و در زمان مقرر شرکت کردند؛ اما تیم اصفهان به موقع به مسابقات نرسید؟

اختلاف‌های داخلی در برخی هیئت‌های ورزشی نیز مزید بر علت شد و باتوجه‌به مشکلاتی که بین مسئولان هیئت و برخی مربیان و هیئت‌ها پیش‌ آمده بود، ورزشکاران مدال‌آور دوره قبلی با اینکه شرایط سنی لازم را داشتند، در ترکیب تیم اعزامی جای نگرفتند.

این در حالی است که در یکی از هیئت‌های ورزشی، چنین مشکلی برای مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی به وجود آمده و این رشته از کسب مدال بازمانده بود؛ اما برای المپیاد استعدادهای برتر هم اقدامی جهت رفع این موضوع انجام نشد تا دود آن به چشم ورزش اصفهان برود.

به هر صورت المپیاد با هر نتیجه‌ای پایان یافت. مهم‌تر از نتیجه به‌دست‌آمده، آسیب‌شناسی نتایج رقم‌خورده در رشته‌های انفرادی و تیمی اهمیت دارد و انتظار می‌رود مدیران ورزشی استان پس از اینکه از هیاهوی بازی‌های آسیایی فارغ شدند، به‌طورجدی پرونده المپیاد را در دستورکار قرار داده و به جامعه رسانه و ورزش نیز گزارش کاملی بدهند؛ زیرا حق آن‌هاست که بدانند چرا تیم اصفهان پایین‌تر از تیم‌هایی چون البرز و فارس قرار گرفته است و مقصر یا مقصران نتایج به‌دست‌آمده چه کسانی هستند؟

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo م.م گفته :

    بی‌احترامی به ورزشکاران و خانواده ها و مربیان زحمتکش آنها، ایجاد تفرقه در بین آنها ، عدم پی‌جویی مدال آوران و مستعدین دوره قبل از طرف مسئولین هیئت سه گانه و شخص مدیرکل و آقای احمد مرادی هرندی باعث شد ورزشکاران مستعد و آماده این رشته عطای شرکت در مسابقات قهرمان کشوری و المپیاد را به لقای آن ببخشند و از حواشی که برای آنها ایجاد می‌کنند دوری کنند.
    لازم به ذکر است عدم دفاع از حقوق این عزیزان برای حضور در اردوی انتخابی تیم ملی از سوی هیئت و انتخاب سوگلی ها برای حضور در آن اردو نیز مزید بر علت عدم حضور این تیم پر قدرت در این عرصه ها بوده است.
    هیچ گونه تماسی در جهت دلجویی یا پیگیری این قهرمانان با مربی آنها گرفته نشده است و به صورت موردی و در جهت ایجاد تفرقه بین این تیم آماده با یکی دو نفر از والدین این ورزشکاران تماس گرفته اند.

    پی نوشت: احکام و جوایز دوره های قبل این عزیزان هنوز صادر نشده است.
    پی‌نوشت ۲: در دوره قبل هیئت و اداره حتی از صدور مرخصی تحصیلی برای این این بچه ها نیز سرباز زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 1 =