دوی امدادی سرپرست‌ها در هیئت دوومیدانی ادامه دارد:

کوچ دوند‌ه‌ها از اصفهان

تصمیم ورزشکاران برای مهاجرت یا مسابقه‌دادن برای استان‌های دیگر، به عوامل متعددی وابسته بوده و ساده‌انگاری است آن را به این مدیر و آن مسئول نسبت بدهیم؛ اما وضعیت بلاتکلیف فعلی را هم نمی‌توان در شرایط اخیر دوومیدانی بی‌تأثیر دانست.

تاریخ انتشار: 11:51 - دوشنبه 1402/05/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوچ دوند‌ه‌ها از اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ با اتمام دوره ریاست محمدرضا برکت در هیئت دوومیدانی استان، با معرفی اداره ورزش و جوانان استان و موافقت فدراسیون، حکم سرپرستی برای رامین نعیمی، مدیر حقوقی این اداره صادر شد.

به دنبال تعیین سرپرست، فراخوان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت انتشار یافت. دو نفر برای ریاست هیئت داوطلب شدند که با عدم‌تأیید سوابق مدیریتی موردنیاز در آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی یکی از کاندیداها، رضا قاسمی، دونده ملی‌پوش سابق استان، تنها کاندیدای مجمع احتمالی بود.

قاسمی از ملی‌پوشان باسابقه است که در دوی صدمتر اولین مدال برون‌مرزی ایران را کسب کرده و سابقه دو دوره حضور در المپیک را نیز در کارنامه دارد؛ اما باوجودی که مسئولان اداره ورزش و جوانان اعلام کرده بودند مشکلی برای برگزاری مجمع تک کاندیدایی ندارند، زمینه برای برگزاری مجمع وجود نداشت و شنیده‌های پیرامونی هیئت حاکی از آن بود که حکم سرپرستی برای مهدی زمانی، از قهرمانان سابق دوهای استقامت کشور، صادر خواهد شد.

این در حالی بود که اداره ورزش و جوانان استان جلسه‌هایی با زمانی برگزار کرده و این دونده به فدراسیون معرفی شده و بنا بر شنیده‌های موثق، حکم سرپرستی نیز به نام او صادر شده بود؛ اما در عمل اتفاقی رخ نداد و پس از ابهام‌هایی که در خصوص طولانی‌شدن این فرایند وجود داشت، این حکم به سرانجام نرسید.

مخالفت برخی از پیش‌کسوتان دوومیدانی استان و اعمال‌نظر آن‌ها از طریق مقامات بالادست ورزش دلیل منتفی‌شدن سرپرستی زمانی عنوان‌شده بود تا درنهایت علی احسانی، مدیرعامل وقت باشگاه ذوب‌آهن، به‌عنوان سرپرست هیئت معرفی شود.

احسانی که از قهرمانان سابق دوومیدانی کشور است، چند ماهی مسئولیت سرپرستی هیئت را عهده‌دار بود و برخی پیش‌بینی‌ها از تمایل فدراسیون و اداره ورزش و جوانان برای ریاست او حکایت داشت؛ اما در ادامه شرایط به گونه دیگری رقم خورد تا معادله‌های تازه‌ای در دوومیدانی استان شکل بگیرد.

از چندی قبل گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص جابه‌جایی احسانی وجود داشت و بر مبنای شنیده‌ها، مدیران ارشد ذوب‌آهن تصمیم به تغییر مدیرعامل گرفته بودند؛ اما با توجه به فعالیت تیم ذوب‌آهن در فصل نقل‌وانتقال‌ها، این تصمیم به تأخیر افتاده است؛ درنهایت نیز این اتفاق به وقوع پیوست و نیما نکیسا جانشین احسانی شد.

به فاصله کوتاهی پس از کنار رفتن احسانی از مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن، خبر رسید که حکم سرپرستی هیئت نیز برای مجید قربانی صادر شده است. ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت چندی قبل انجام شد و اگر این فرایند بار دیگر طولانی نشود، طی یکی‌دو ماه آینده باید منتظر برگزاری انتخابات باشیم.

در شرایطی دوی امدادی سرپرست‌ها در هیئت دوومیدانی ادامه دارد که ورزشکاران زیرمجموعه هیئت یکی پس از دیگری با استان دیگری به توافق می‌رسند.

علاوه بر رضا قاسمی که تصمیم چندساله‌اش برای مهاجرت را عملی کرد، فرزانه فصیحی هم مدت‌هاست عنوان ورزشکار تهران را یدک می‌کشد و چندی قبل نیز در دیدار ورزشکاران استان تهران با شهردار تهران، در جایگاه نماینده ورزشکاران صحبت کرد.

این در حالی است که اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اخبار موفقیت‌های به‌دست‌آمده توسط این ورزشکار را با عنوان دونده اصفهانی بازتاب ویژه‌ای می‌دهد؛ حتی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان نیز نام او را در لیست گذاشته بودند و خانواده‌اش جایزه او را دریافت کردند.

مهدی صابری، پرتابگر اصفهانی نیز که سال گذشته در ترکیب تیم ملی برای بازی‌های کشورهای اسلامی بود، در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم خراسان رضوی مسابقه داد تا اولین مدال مهم او در دوران حضورش در تیم ملی، به نام استان دیگری ثبت شود.

مسعود کامران، دونده کاشانی دوی 110 متر بامانع نیز گفته می‌شود با استان کرمان به توافق رسیده است؛ این در حالی است که ورزش اصفهان تا چندی دیگر بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و با این وضعیت بعید است هیچ ورزشکاری با سهمیه استان در تیم ملی حضور داشته باشد.

تصمیم ورزشکاران برای مهاجرت یا مسابقه‌دادن برای استان‌های دیگر، به عوامل متعددی وابسته بوده و ساده‌انگاری است آن را به این مدیر و آن مسئول نسبت بدهیم؛ اما وضعیت بلاتکلیف فعلی را هم نمی‌توان در شرایط اخیر دوومیدانی بی‌تأثیر دانست و شاید دور نباشد زمانی که در بین دست‌به‌دست شدن هیئت بین سرپرست‌ها، تنها دوومیدانی اصفهان بماند و نصرالله احدی، مربی موسپید پیش‌کسوت که استایل خاص او در لباس داوری دوومیدانی او را متمایز کرده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo A.B گفته :

    سلام
    واقعیت رو گفتین
    توی بلاتکلیفی هیاتها بیشترین ضرر به بچه های ورزشکار و بعدش استان و برند استان میخوره
    و متاسفانه مسولین ورزش استان هم یا این موضوع رو نمیفهمند
    یا می‌فهمند و اقدام شایسته ای نمی کنند
    شاید منتظر هستند شرایط کاملاً آماده بشه و مهندسی مجمع انجام و گزینه مورد نظر خودشون بعنوان سرپرست هیات انتخاب بشه
    الله اعلم

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + پانزده =