فریم به فریم با تشییع مادرانه

رویداد عکاسی «تشییع مادرانه» یکی از اتفاقات قابل توجه در هفته اخیر بود که با واکنش‌های مثبتی از سوی اهالی هنر و همچنین فعالان حوزه عکاسی استان اصفهان همراه شد.

تاریخ انتشار: 13:45 - چهارشنبه 1402/09/29
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
فریم به فریم با تشییع مادرانه

به گزارش اصفهان زیبا؛ رویداد عکاسی «تشییع مادرانه» یکی از اتفاقات قابل توجه در هفته اخیر بود که با واکنش‌های مثبتی از سوی اهالی هنر و همچنین فعالان حوزه عکاسی استان اصفهان همراه شد.

فراخوان عکاسی تشییع مادرانه با حضور شصت‌و‌چهار نفر از فعالان عکاسخانه حوزه هنری اصفهان، در روز یکشنبه و هم‌زمان با تشییع پیکر مطهر شهدا انجام گرفت.

همه عکاسان حاضر در این رویداد که شامل جوانان و افراد با تجربه حوزه عکاسی استان اصفهان هستند، می‌توانند ده عدد از آثار خود را آماده و به این رویداد معرفی کنند.

روح الله جوانی، عکاس و مدرس دوره‌های تصویر‌برداری درباره روند برگزاری این رویداد‌ها می‌گوید: «ما در اصفهان بچه‌های عکاس توانمندی داریم که جایی برای کشف و پرورش استعداد آن‌ها و روشن کردن مسیر برایشان نبوده است. خوشبختانه حوزه هنری رویداد‌هایی را با عنوان دورهمی عکاسان اصفهان فراهم کرده است که از اربعین سال گذشته آغاز شده و تا کنون تعداد زیادی نشست تخصصی ویژه این استعداد‌ها برپا شده است. حاصل این برنامه‌ها بسیار خوب بوده است و می‌توان گفت اصفهان در زمینه عکاسی نیز مانند سایر هنر‌ها پیشتاز بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.»

جوانی درباره استعداد‌ها و عکاسان حاضر در این رویداد‌ها می‌گوید: «با توجه به استعداد‌هایی که در این دورهمی‌ها دیده‌ایم، مشخص است که آینده روشنی در انتظار عکاسی اصفهان خواهد بود. من هر هفته با این عکاسان جوان دیدار دارم و معتقدم این افراد استعداد‌های بسیار ارزشمندی هستند.»

مستند‌‌ساز اصفهانی درباره رویداد عکاسی تشییع مادرانه معتقد است: «در این رویداد عکاسان داوطلب به صورت گروهی در فرایند تشییع پیکر شهدا حضور پیدا کردند و به عکاسی پرداختند. در نهایت همانند همه رویداد‌های دیگر، عکس‌ها در یک دورهمی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و عکاسان جوان نکات موجود در قاب و تصویر خود را متوجه می‌شوند.»

جوانی درباره سرنوشت عکس‌های برتر این رویداد نیز می‌گوید: «تصاویر برتر این فراخوان درنهایت پس از داوری روی دیوار گالری خواهند رفت و ان‌شاءالله نمایشگاهی برای رونمایی از این آثار برگزار خواهد شد. این آثار طی روز یکشنبه و همزمان با مراسم تشییع پیکر شهدا در اصفهان توسط هنرمندان عکاسخانه حوزه هنری تهیه شدند و به زودی همگی آن‌ها داوری خواهند شد.»

او همچنین در پاسخ به چرایی گروهی بودن این فراخوان‌ها به خبر‌نگار «اصفهان زیبا »می‌گوید: «وقتی عکاسان به صورت گروهی به محلی برای عکاسی اعزام می‌شوند، از تجربه‌ها و نوع نگاه یکدیگر استفاده می‌کنند. یعنی با وجود یکسان بودن محیط و موضوع عکاسی در یک رویداد، هر یک از عکاسان زاویه دید و فریم مختص به خودشان را ثبت می‌کنند که به نظرم هر کدام یک واحد درسی به حساب می‌آیند.»

حوزه هنری اصفهان پیش از این نیز با برگزاری رویداد‌هایی با مناسبت‌های ملی و مذهبی گوناگون، اقدام به کشف و پرورش استعداد‌های جوان و گمنام حوزه عکاسی و تصویر‌برداری کرده بود که در این میان می‌توان به رویداد‌های «همه هستیم»، «کارگاه عکاسی اربعین» و «کارگاه عکس هیئت» اشاره کرد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده + 3 =