خروجی سنگین‌تر از ورودی

پرونده فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی لیگ برتر بسته شد و تیم‌های لیگ‌برتری با جذب بازیکنان مدنظرشان خود را برای ادامه رقابت‌ها آماده می‌کنند.

تاریخ انتشار: 13:00 - یکشنبه 1401/11/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
خروجی سنگین‌تر از  ورودی

نقل و انتقالات نیم‌فصل بیست‌ودومین دوره لیگ برتر از ۱۷ دی آغاز شد و تا ششم بهمن نیز ادامه داشت که در این فاصله دوتیم اصفهانی خروجی بیشتری را نسبت به ورودی ثبت کردند.

باشگاه‌های لیگ‌برتری از این پس تنها می‌توانند سه بازیکن به عنوان سهمیه آزاد فیفا جذب کنند که این موضوع شامل حال دو نماینده فوتبال استان نیز می‌شود. اقدام اصلی تیم‌ها برای جذب بازیکنان در پیش‌فصل انجام می‌شود. نقل و انتقالات

اما با توجه به تجربه نیم‌فصل اول، تیم‌ها برای دور برگشت اقدام به رفع ضعف تیم و تقویت تیمشان می‌کنند که معمولا این موضوع بر قدرت تیم‌ها تأثیر می‌گذارد. در ادامه مروری بر وضعیت دوتیم اصفهانی در نقل و انتقالات نیم‌فصل خواهیم داشت.

سپاهان نقل و انتقالات

طلایی‌پوشان در پنجره نقل و انتقالات زمستانی هیچ بازیکنی جذب نکردند؛ اما در مقابل چندین بازیکن را از دست دادند. رشید مظاهری که پس از پیوستن پیام نیازمند به تیم سپاهان جایگاهش را در این تیم از دست داد، بابت وضعیتش گلایه‌مند بود و در نهایت هم در نیم‌فصل از تیم اصفهانی جدا شد تا فوتبالش را در تیم پیکان ادامه دهد.

محمدرضا مهدی‌زاده هم که فرصت برای بازی نداشت، راهی تیم نساجی شد و محمد نژادمهدی هم به تیم فولاد خوزستان پیوست تا فرصت بیشتری برای بازی‌کردن به‌دست بیاورد. رناتو داسیلویرا هم که در ابتدای فصل با درخواست مورایس سرمربی زردپوشان به عضویت این تیم درآمد.

اما بعد از نیم‌فصل حضور در این تیم از جمع تیم اصفهانی جدا شد تا یکی از خارجی‌های سپاهان کم شود. محمدرضا حسینی هم که موردتوجه تیم امیر قلعه‌نویی قرار گرفته بود، به‌عنوان بازیکن قرضی راهی گل‌گهر شد تا یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات نیم‌فصل به نام تیم کرمانی ثبت شود.

تیم سپاهان که در مهلت قانونی بازیکنی را به خدمت نگرفت، برای سه‌سهمیه خالی به‌دنبال جذب بازیکنان آزاد است که نام سیاوش یزدانی و کاوه رضایی به عنوان دوگزینه مدنظر باشگاه اصفهانی شنیده می‌شود و ممکن است در لحظاتی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، کار پیوستن این دو بازیکن قطعی شده باشد.

یزدانی که در تیم سپاهان عملکرد خیلی خوبی داشت، راهی استقلال شد و در فصول گذشته هم عملکرد خوبی از خود نشان داد؛ با این حال دراین فصل ساپینتو نظر مساعدی روی یزدانی نداشت و باشگاه استقلال در آخرین دقایق نقل و انتقالات قرارداد او را فسخ کرد تا بازیکن آزاد شود.

کاوه رضایی هم که سابقه بازی در تیم ذوب‌آهن را دارد، پس از یک دوره لژیونری به کشور بازگشت؛ اما نتوانسته عملکردی داشته باشد که بار دیگر از سوی تیم‌های خارجی پیشنهاد دریافت کند. گفته می‌شود این مهاجم مدنظر دو تیم استقلال و سپاهان قرار گرفته و احتمالا برای نیم‌فصل دوم راهی یکی از این دوتیم می‌شود.

با جدایی داسیلویرای برزیلی از سپاهان، یک سهمیه بازیکن خارجی نیز در لیست این تیم به‌وجود آمده که کادر فنی سپاهان به دنبال پرکردن آن با یک وینگر خارجی دیگر هستند و در همین راستا، گزینه‌های مدنظر مورایس نیز به باشگاه معرفی شده و باید دید در نهایت باشگاه موفق به جذب کدام یک از آن‌ها خواهد شد.

لیست مساوی ورودی و خروجی

در تیم ذوب‌آهن به نسبت تیم سپاهان، خروجی و ورودی‌ها تقریبا مساوی بوده است. علاه بر احسان پنشنبه و دارکو بیدوف، دو خارجی تیم ذوب‌آهن که پیش از شروع رسمی نیم‌فصل از این تیم جدا شده بودند، آرمان قاسمی، محمدامین درویشی و محمدعلی فرامرزی نیز در لیست مازاد قرار گرفتند.

البته گفته می‌شود قاسمی قرار است تا پایان فصل در تیم ذوب آهن بماند. درویشی به تیم مس رفسنجان پیوسته و در نیم‌فصل دوم این تیم را همراهی خواهد کرد. سامان نریمان جهان، عرفان معصومی، مهران درخشان‌مهر و روح‌الله سیف‌الهی، بازیکنانی هستند که با نظر مهدی تارتار به تیم اصفهانی پیوسته‌اند.

از این جمع، درخشان‌مهر بیشتر هم سابقه حضور در تیم ذوب‌آهن را داشته و در این تیم به فوتبال ایران معرفی شد و به تیم فولاد خوزستان رفت. درخشان‌مهر برای این فصل در تیم گل‌گهر بازی می‌کرد؛ اما با توجه به اینکه کمتر به او بازی می‌رسید، ترجیح داد یک بار دیگر راهی اصفهان، شهر مادری‌اش، شود.

سامان نریمان جهان هم پیش‌تر چندباری قرار بود راهی تیم ذوب‌آهن شود که هر بار به دلیلی منتفی شده بود؛ اما این بار پیوستنش را قطعی کرد و در بازی ذوب‌آهن با تراکتورسازی هم در ترکیب تیم قرار گرفت تا مشخص شود.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 + نوزده =