خانه سنتی گلآرا؛ مأمنی برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی

باز هم برنامه‌ای دیگر به همت اداره گردشگری شهرداری اصفهان برگزار شد که این بار بازدید یکی از خانه‌های تاریخی در خیابان هاتف بود.

تاریخ انتشار: 15:11 - چهارشنبه 1402/10/13
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خانه سنتی گلآرا؛ مأمنی برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی

به گزارش اصفهان زیبا؛ باز هم برنامه‌ای دیگر به همت اداره گردشگری شهرداری اصفهان برگزار شد که این بار بازدید یکی از خانه‌های تاریخی در خیابان هاتف بود.

انتهای خیابان یخچال به کوچه‌ای می‌رسیم که خانه‌ای تاریخی از اواخر قاجار در آن باقی مانده که به همت مریم صادق نژاد، یکی از بانوان دغدغه‌مند شیرازی، احیا و بازسازی شده است.

وارد خانه که می‌شوی محو حوض، نقاشی‌ها و اتاق‌های کوچک پر از طاقچه می‌شوی؛ اتاق‌هایی با درب‌های کوچک و سقفی کوتاه که اکنون برای گردشگران داخلی و خارجی آماده است.

سمت راست خانه سردابی وجود دارد که در زمان گذشته انبار آذوقه بوده.صادق نژاد می‌گوید: این خانه چند اتاق و شاه‌نشین دارد و هرکدام از اتاق‌ها به نام گلی مزین شده.

او ادامه می‌دهد: در گذشته خاندان شکیب که خانواده بزرگی در اصفهان بودند، این خانه را خریداری کردند و هم‌اکنون مأمنی برای اقامت و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

او با بیان اینکه اقدامات بسیاری در این خانه انجام شده، تصریح می‌کند: پنج میلیارد تومان برای مرمت و بازسازی این خانه هزینه شده است. صادق نژاد معتقد است، فردی که برای احیا و بازسازی خانه‌های تاریخی سرمایه‌گذاری می‌کند باید عاشق معماری ایران باشد.

او می‌گوید: در اصفهان خانه‌ها و فضاهای خوبی وجود دارد که با بازسازی و بهسازی می‌تواند به مکانی دنج برای اقامت گردشگران تبدیل شود. به پشت‌بام خانه که می‌روی، با خانه‌های مخروبه اطراف آن روبه‌رو می‌شوی که سرمایه‌گذاران می‌توانند برای بازسازی و احیای این فضاها اقدام کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 5 =