اصفهان به همراه 31 استان، میزبان اردوهای راهیان پیشرفت

اردوهای راهیان پیشرفت؛ موتور محرک قطار توسعه

استان شکل‌گیری اردوهای راهیان نور به سال‌های بعد از دفاع‌مقدس بازمی‌گردد؛ زمانی که نسل‌های جدیدی پا به میدان گذاشته بودند که به‌دنبال آشنایی بیشتر با رخدادهای جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بودند. حالا با گذشت 40 سال از آن زمان بار دیگر نام اردوهای روشنگری با عنوان «راهیان پیشرفت» به گوش می‌خورد.

تاریخ انتشار: 09:19 - شنبه 1402/10/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اردوهای راهیان پیشرفت؛ موتور محرک قطار توسعه

به گزارش اصفهان زیبا؛ داستان شکل‌گیری اردوهای راهیان نور به سال‌های بعد از دفاع‌مقدس بازمی‌گردد؛ زمانی که نسل‌های جدیدی پا به میدان گذاشته بودند که به‌دنبال آشنایی بیشتر با رخدادهای جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بودند. حالا با گذشت 40 سال از آن زمان بار دیگر نام اردوهای روشنگری با عنوان «راهیان پیشرفت» به گوش می‌خورد.

راهیان پیشرفت، راهکاری تبیینی است

امروز که گروه‌ها و اشخاصی با نیت‌های گوناگون و به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند نوجوانان و جوانان این سرزمین را متأثر از فرهنگ و اهداف خود کنند، راهیان پیشرفت، راهکاری تبیینی است که در چند سال گذشته به میدان آمده است و همانند اردوهای راهیان نور به‌دنبال بیان واقعیت‌هایی است که آینده‌سازان این مرزوبوم به دلایل مختلف از آن آگاه نیستند و همین ناآگاهی از پیشرفت‌ها و دستاوردهاست که ناامیدی و انفعال را به‌همراه دارد.

درواقع فاصله میان تهدید و فرصت، تصمیم است و اگر به‌درستی و به‌موقع اتخاذ شود، می‌تواند از تهدیدها جلوگیری کند و اردوهای راهیان پیشرفت نیز از همان فرصت‌هایی است که می‌تواند از تهدیدها جلوگیری کند؛ به همین خاطر از سال 1400 نهادها و گروه‌های مختلف در اقصانقاط کشور در ارتباط با دانش‌آ‌‌موزان و دانشجویان تلاش کرده‌اند زمینه بازدید جوانان و نوجوانان را از صنایع بزرگ و دستاوردهای فناوری، صنعتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی کشور فراهم کنند.

اصفهان نیز به‌عنوان شهری صنعتی و فرهنگی و نظامی که ظرفیت بسیاری برای بیان دستاوردهای کشور دارد، در این سال‌ها میزبان بازدیدکنندگان بوده است.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، در همین راستا بیان کرده است: «ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی و دانشگاه‌ها در استان اصفهان وجود دارد که در سال‌های گذشته درزمینه معرفی این دستاوردهای ارزشمند کوتاهی شده است.

ازآنجاکه برخی نوجوانان و جوانان آشنایی چندانی با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور ندارند، اردوهای راهیان پیشرفت ارتباط مؤثری با مؤلفه‌های هویت‌بخش برای جوانان و نوجوانان کشور ایجاد می‌کند.»

در همین جهت سال گذشته بیش از 1700 نفر، اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و خادم‌یاران به اردوی راهیان پیشرفت اعزام‌ شدند و از صنایع تولیدی شهر بازدید کردند؛ بازدیدی که درنهایت آشنایی آینده‌سازان با توانایی‌های بالقوه کشور، شناخت فرصت‌هایی برای حضورشان در چرخه توسعه، پی‌بردن به ظرفیت‌های بالفعل و عواملی را که مانع پیشرفت است، به‌همراه دارد.

همین بازدیدهاست که درنهایت به‌عنوان موتور محرک قطار پیشرفت عمل کرده و انگیزه آینده‌سازان را برای ساخت آینده مستحکم خواهد کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 3 =