لزوم ثبت جهانی مبل رهنان اصفهان

آیین افتتاح جشنواره بازار مبل رهنان با حضور احمد شریعتی، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، حسن محمدحسینی مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان و سید مجید اعتصامی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان و جمعی از شهروندان برگزار شد.

تاریخ انتشار: 09:15 - شنبه 1402/11/7
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
لزوم ثبت جهانی مبل رهنان اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ آیین افتتاح جشنواره بازار مبل رهنان با حضور احمد شریعتی، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، حسن محمدحسینی مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان و سید مجید اعتصامی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان و جمعی از شهروندان برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین گفت: مبل رهنان باید به ثبت جهانی برسد. احمد شریعتی با بیان اینکه محصولات منطقه 11 منحصربه‌فرد است، تصریح کرد: صنعت مبل‌سازی باید در اصفهان حفظ شود و توسعه آن گسترش پیدا کند.

او با اشاره به اینکه صنایع چوب رهنان یک برند جهانی بوده است، خاطرنشان کرد: لزوم ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای این صنعت ضروری است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دغدغه شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم پررنگ‌تر جلوه‌دادن صنعت مبل رهنان بود؛ چراکه این به دلیل صنعت اشتغال‌زایی بسیار باید حفظ شود و در همه جای کشور گسترش یابد.

شریعتی اضافه کرد: درصددیم نمایشگاه مبل دائمی در این نقطه از شهر برپا شود تا به رونق گردشگری اصفهان کمک کند. در ادامه این آیین، حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه رهنان یکی از قطب‌های صنعت مبل کشور بوده است، تصریح کرد: این منطقه، تأثیر بسزایی بر صنعت مبل کشور دارد و باید توسعه این صنعت در دستورکار قرار گیرد.

محمدحسینی گفت: اتحادیه صنعت مبل اصفهان برای برگزاری این جشنواره تلاش بسیاری کرده است. او در ادامه سخنانش با بیان اینکه رهنان پایتخت ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: رزمندگان رهنان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس تأثیرگذار بودند و در حال حاضر نیز تأثیر بسزایی بر صنعت مبل کشور دارند.

امیدواریم این جشنواره سال‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به‌دست آوریم. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان نیز گفت: هدف اصلی تداوم این جشنواره بازگرداندن جایگاه واقعی این صنعت به اصفهان است.

سید مجید اعتصامی افزود: راه‌اندازی جشنواره مبل رهنان نقطه امیدی در دل فعالان صنعت مبل اصفهان به وجود آورد؛ اما وضعیت نامناسب اقتصادی، فعالان این صنعت را نگران کرده است. او با تأکید بر اینکه امکان احیای این صنعت وجود دارد، تصریح کرد: صدور مجوز مسئولیت حقوقی سنگینی را به‌همراه دارد که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان، حدود ۱۰۰ نفر مجوز حضور در این جشنواره دارند و مجوزهای قانون صنفی برای آن‌ها صادر شده است.

اعتصامی با بیان اینکه عبارت صنعت مبل باید به هنر صنعت مبل تبدیل شود، اذعان داشت: صنعت مبل، نماد تمام هنرها بوده و یک برند برای استان اصفهان است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان بیان کرد: سال‌هاست در عرصه مبلمان فعال بوده‌ایم و در حال حاضر خلاقیت این هنر در هتل عباسی اصفهان مشهود است. اعتصامی اظهار کرد: امیدوارم جایگاه هنر صنعت مبل اصفهان در بالاترین درجه قرار گیرد و به کشورهای دیگر معرفی شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 3 =