اگر تنگه‌ها دست غربی‌ها بود

اگر نگاهی کوتاه و گذرا به تنگه‌های استراتژیک و حیاتی گوشه‌گوشه دنیا بیندازیم، در همان اولین نگاه متوجه می‌شویم که این تنگه‌ها عمدتا در محدوده کشورهایی است که یا مسلمان‌نشین‌اند یا اگر مسلمان نیستند، چندان دل‌خوشی از غربی‌ها و اروپایی‌ها ندارند.

تاریخ انتشار: 11:17 - پنجشنبه 1402/11/12
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر تنگه‌ها دست غربی‌ها بود

به گزارش اصفهان زیبا؛ اگر نگاهی کوتاه و گذرا به تنگه‌های استراتژیک و حیاتی گوشه‌گوشه دنیا بیندازیم، در همان اولین نگاه متوجه می‌شویم که این تنگه‌ها عمدتا در محدوده کشورهایی است که یا مسلمان‌نشین‌اند یا اگر مسلمان نیستند، چندان دل‌خوشی از غربی‌ها و اروپایی‌ها ندارند.

تنگه‌های برینگ، هرمز، ماژلان، جبل‌الطارق، باربائل، دماغه امید نیک، مالاکا یا کانال پاناما و چند تنگه دیگر که هر کدام از جهاتی اهمیت و ارزش راهبردی و کشورهای مختلف با آن‌ها سروکار دارند و از مسیر این تنگه‌ها عبور می‌کنند.

امروز که شاهد رخداد تلخ و بی‌سابقه غزه با کشتار هزاران انسان بی‌گناه و از دیگر سو، جنب‌وجوش جبهه مقاومت اسلامی در پهنه سرزمینی اسلامی عربی یمنی هستیم، بهتر از هر زمانی این نکته را درمی‌یابیم که چه خوب که خیلی از این گذرگاه‌های آبی مهم در اختیار غربی‌ها و مستکبران یا در محدوده سرزمینی کت‌وشلواری‌های اتوکشیده حامی داعشی‌های خون‌ریز و امثالهم نیست.

حالا فقط لحظه‌ای فکر کنید که اگر این قضیه برعکس بود و این تنگه‌های حساس در اختیارشان بود، چه می‌کردند و چه‌ها که نمی‌کردند.امروز یمن قهرمان، با کمترین امکانات و ادوات و تنها با تکیه بر ایمان راسخ و خیبرشکن، یک‌تنه در برابر خون‌خوارانی قرار گرفته که در ظاهر شیک‌پوش و کراوات‌زده‌اند؛ اما در باطن همچون گرگ و کفتاری که حتی با شکم سیر گوسفندان را می‌درد.

یمن و دیگر ارکان مقاومت اسلامی امروز نه‌تنها دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، که همه هیمنه زشت و پلشت و شیطانی غرب را هدف گرفته‌اند؛هیمنه‌ای که روزبه‌روز ضدارزش‌هایش در همین میدان غزه پررنگ‌تر می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که یک فیلسوف پیر مشهور آلمانی هم از خون‌ریزی تمام‌نشدنی ساکنان جعلی مقیم مستعمره شیطان حمایت می‌کند.

این آخرین میخ بر تابوت ارزش‌های پلید غربی است؛ همانانی که خودشان را باغ و بری زیبا می‌دانند و دیگران را جنگل می‌پندارند؛ اما واقعیت درست برعکس این جریان است و این کت‌وشلواری‌های اتوکشیده، در ظاهر همان برنامه‌ریزان اتاق‌های ترور، جنایت، کشتار، تهدید و توطئه و دسیسه‌اند که ابایی از زیرپاگذاشتن هیچ حق‌وحقوقی ندارند و تنها فکرشان خدمت به شیطان است و بس.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده + یک =