«محله من، محله زندگی» برای شهر، به نفع مردم

مدیریت شهری شعار محله‌محوری را به منصه ظهور رساند و با برگزاری برنامه «محله من، محله زندگی» در منطقه 7 شهرداری اصفهان به‌عنوان پایلوت و اولین منطقه در مناطق پانزده‌گانه به این شعار جامه عمل پوشاند.

تاریخ انتشار: 09:02 - شنبه 1402/11/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
«محله من، محله زندگی»  برای شهر، به نفع مردم

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیریت شهری شعار محله‌محوری را به منصه ظهور رساند و با برگزاری برنامه «محله من، محله زندگی» در منطقه 7 شهرداری اصفهان به‌عنوان پایلوت و اولین منطقه در مناطق پانزده‌گانه به این شعار جامه عمل پوشاند.

این برنامه هرماه در یکی از محله‌های منطقه ۷ شهرداری اصفهان به مدت یک هفته و با هدف رفع مشکلات شهروندان برگزار می‌شود.

پنجشنبه اولین برنامه با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری آغاز شد. به گفته شهردار اصفهان برگزاری ویژه‌برنامه «محله من، محله زندگی» در منطقه ۷ شهرداری ابتکار جالبی است که سایر مناطق شهرداری اصفهان باید با الگوگیری از منطقه ۷ این اقدام را در دستور کار قرار دهند تا نفع آن به مردم برسد.

علی قاسم‌زاده در حاشیه ویژه‌برنامه «محله من، محله زندگی» که در محله فروردین واقع در بزرگراه چمران برگزار شد، گفت: برگزاری این رویداد از این حیث که در زمان محدود دو روزه رخ داد، بسیاری از مشکلات محله رفع شد که اقدام ارزشمندی بود.

لزوم اجرای طرح «محله من، محله زندگی» برای رفع مشکلات مناطق اصفهان

در ادامه این برنامه معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان هم به این موضوع اشاره کرد که سیستم کارشناسی در طرح «محله من، محله زندگی» باید با بررسی‌های لازم وارد عمل شود تا تمام مشکلات به‌درستی رفع شود.

تأکید مهدی بقایی بر روی این موضوع معطوف شد که موضوعات عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری از جنس نظافت باید در این برنامه مدنظر قرار گیرد. به گفته او، طرح «محله من محله زندگی» برای نخستین‌بار با این ابعاد در مناطق شهر اجرا می‌شود و منطقه ۷ پیشتاز در اجرای این طرح است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از کارهای خرد از توجه مدیران شهری خارج می‌شود و این به دلیل تکرارشدن آن موضوع در تعداد و دفعات زیاد است. این موضوع موجب می‌شود شهروندان نیز آن نازیبایی و نافرمی را احساس نکنند؛ بنابراین امیدواریم شهروندان نیز متوجه این اصلاحات در سطح منطقه باشند.

خانه‌تکانی اساسی در مدت یک هفته برای مناطق

در ادامه این برنامه مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: در طرح «محله من، محله زندگی» یک خانه‌تکانی اساسی به مدت یک هفته در مناطق اجرا می‌شود.

به گفته مهدی سلطان‌آقایی، منازل خودمان را هر روز تمیز و مرتب می‌کنیم؛ اما این اقدام در آستانه عید نوروز با دقت و توجه بیشتری انجام می‌شود و این پاکیزگی اساسی همچون طرح «محله من، محله زندگی» برای مناطق است.

او با بیان اینکه تمیز و مرتب‌بودن یکی از شاخص‌های محله‌هاست، تصریح کرد: در مدت ‌زمان یک‌هفته‌ای که طرح «محله من، محله زندگی» مهمان محله فروردین بود، تیم شهرداری در بخشی از نقاط محله مستقر شد و برطرف‌سازی چاله‌ها، رفع گره‌های ترافیکی، گل‌آرایی و نظافت اساسی محله را انجام داد. روز پایانی اجرای این طرح در محله فروردین است که با اقدامات انجام‌شده، این محله را با زیبایی بیشتری تحویل شهروندان می‌دهیم و امیدواریم شهروندان از محله خود بیشتر مراقبت کنند.

با تمرکز و بسیج تمام نیروهای منطقه مشکلات مردم منطقه رفع می‌شود مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این برنامه مشکلات عمرانی، ترافیکی، فضای سبز و فرهنگی که شاید هرکدام کوچک به نظر برسد، اما برای مردم یک نقطه آزار و دست‌انداز کوچک و نابسامانی ترافیکی محسوب می‌شود، با تمرکز و بسیج تمام نیروهای منطقه در یک محل رفع می‌شود.

شهرداری منطقه 7 با تفکیک منطقه 3 شهرداری اصفهان به دو منطقه 3 و 7 در سال 1359 تأسیس و به دلیل وسعت زیاد و جمعیت روبه رشد در سال 1387 به دو منطقه 7 و 14 تفکیک شد. منطقه 7 شهرداری اصفهان با مساحت 2857 هکتار، از شمال به شهرک ولی‌عصر – اتوبان فرزانگان – میدان فرزانگان، از جنوب به میدان شهدا – خیابان مدرس – خیابان آیت الله ادیب، از شرق به خیابان بعثت – خیابان آل‌بویه – خیابان آل یاسین و از غرب به اتوبان کاوه – بزرگراه معلم محدود می‌شود.

این منطقه 11 محله به نام‌های کاوه، میلاد، شاهد، مولوی، بابلدشت، پوریای ولی، شیخ اشراق، برازنده، فدک، رحیم‌آباد و ولی‌عصر دارد. بیشترین تراکم در محله مولوی و کمترین تراکم در محله فدک در منطقه 10 شهرداری اصفهان است. همچنین تراکم جمعیتی منطقه 141 نفر در هکتار، سرانه فضای سبز 15 مترمربع و سرانه فضای سبز تفرجگاهی 1.6 مترمربع است. این منطقه هفت مرکز فرهنگی، 11 بوستان، 51 مسجد، چهار مرکز ورزشی، پنج مرکز فرهنگی و کتابخانه، سه پارک و بوستان و پنج مرکز خرید دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده − چهارده =