تیم سپاهان با دفاع نصفه‌نیمه به مصاف الهلال می‌رود

مأموریت سخت!

تیم فوتبال سپاهان در حالی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم الهلال عربستان صف آرایی می‌کند که یک باخت 3 بر یک در بازی رفت و چند بازیکن محروم و غایب کار این تیم را سخت‌تر از حد تصور کرده است.

تاریخ انتشار: 09:08 - پنجشنبه 1402/12/3
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مأموریت سخت!

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم فوتبال سپاهان در حالی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم الهلال عربستان صف آرایی می‌کند که یک باخت 3 بر یک در بازی رفت و چند بازیکن محروم و غایب کار این تیم را سخت‌تر از حد تصور کرده است.

در بازی رفت دو تیم که با حضور پرشمار هواداران در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد، تیم سپاهان نیمه نخست را با یک گل زده به رختکن رفت. در نیمه دوم نیز شرایط به سود تیم اصفهانی پیش می‌رفت تا اینکه گل تساوی به ثمر رسید و در شرایطی که میزبان می‌توانست با فشار هواداران در دقایق پایانی، جریان بازی را به سود خودش تغییر بدهد، شرایط طور دیگری رقم خورد و اخراج یک بازیکن و دو گل دیگر پایان بخش این دیدار بود تا امیدهای طلایی پوشان برای دیدار برگشت کم‌رنگ شود.

تیم الهلال به‌واسطه ستاره‌های گران‌قمیتی که در اختیار دارد، از لحاظ مهره‌ای تیم قدرتمندتری نسبت به سپاهان محسوب می‌شد، اما در مستطیل سبز برتری قابل توجهی نسبت به تیم اصفهانی نداشت و شاید اگر کادر فنی تیم سپاهان برای نیمه دوم تدابیر تاکتیکی بهتری را در دستور کار قرار داده بود، می‌توانست از بازی رفت دست پر خارج شود تا امیدهایش برای بازی برگشت زنده بماند.

حسن شفیعی، دبیر کانون مربیان استان اصفهان معتقد است ژوزه مورایس نتوانست از ظرفیتی که تیمش داشت، به طور مطلوب استفاده کند. او می‌گوید: در بازی با الهلال، 30 درصد بازی در اختیار تیم سپاهان بود؛ آن هم در گودال نقش جهان با ۷۵ هزار طرفدار که برای دیدن یک بازی زیبا به ورزشگاه آمده بودند.

شفیعی با اشاره به تعویض‌های تیم سپاهان می‌افزاید: تعویض ملی‌پوش بعد از ۱۰ دقیقه کار عجیب سرمربی تیم سپاهان بود و آیا دیگر این بازیکن می‌تواند به شما اعتماد کند؟ او با طرح این سؤال که آقای مورایس اگر مورينيو بازی تیم سپاهان را ببیند، چه خواهد گفت؟ می‌گوید:‌ ‌بسیاری از مردم ومسئولان استان اصفهان وحتی ایران طرفدار سپاهان هستند و مسئولان استان و کارخانه فولاد مبارکه هر چه سرمربی این تیم خواسته در اختیار او گذاشته‌اند و از او و تیمش انتظار یک بازی زیبا را دارند که متأسفانه هفته‌هاست در لیگ و آسیا ندیده‌اند و ‌امیدواریم یک بار دیگر مورایس را در حال دوچرخه سواری این بار در کنار زاینده رود خشک ببینیم و ای کاش تا دیر نشده است فکر چاره‌ای باشد.

دبیر کانون مربیان استان با انتقاد از رسانه‌ها که واقعیت‌های تیم سپاهان را منعکس نمی‌کنند، می‌گوید: چرا رسانه‌ها از مورایس ومدیران سپاهان نپرسیدند از اول تا نیم فصل چندین بازیکن خارجی جذب تیم سپاهان شده و پس از صرف هزینه‌های میلیاردی از این تیم جدا شدند؟ چرا آمار دریافت کارت قرمز و زرد در بین بازیکنان و کادر فنی تیم سپاهان زیاد است؟

او با بیان اینکه رسانه‌ها باید از سرمربی تیم سپاهان در خصوص تصمیماتش بپرسند، می‌گوید: رسانه‌ها باید از کادر فنی بپرسند چرا در نیم فصل با توجه به احتیاج مدافع شما باز هافبک جذب کردید واز آوردن مدافع وسط غافل شدید، چرا نمی‌توانید به خوبی از بازیکنان استفاده کنید؟ چرا در حفظ نتیجه وکنترل بازی و تعویض‌ها سر در گم هستید؟ چرا بازیکنی که میل به حمله وگل زدن دارد، در دفاع کناری قرار می‌دهید و از دفاع غافل می‌شوید؟

تیم سپاهان که روز سه‌شنبه راهی عربستان شد، امشب در ورزشگاه تازه‌تأسیس ۳۰ هزار نفره آرنا به مصاف الهلال می‌رود، این در حالی است که مسئولان باشگاه الهلال قیمت بلیت این بازی را چند برابر افزایش داده‌اند، اما کل بلیت‌های مسابقه در عرض یک ساعت به فروش رفت.

تیم اصفهانی محمد دانشگر و هادی محمدی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به دلیل اینکه محمد قربانی هم به لیگ روسیه انتقال پیدا کرد، برای بازی برگشت کادر فنی به احتمال زیاد از سیاوش یزدانی و امید نورافکن در خط دفاع بهره می‌برد که این موضوع نگرانی هواداران را دوچندان کرده و بیم آن می‌رود یک باخت سنگین برای تیم اصفهانی ثبت شود.

اتفاق دیگر دیدار سپاهان و الهلال، تغییر عجیب داوران بازی است. در ابتدا محمد عبدالله حسن، داور معروف اماراتی، به عنوان قاضی دیدار سپاهان-الهلال انتخاب شده بود، ولی در ادامه روی نام او خط کشیده شده و هم‌وطنش یعنی عادل خمیس النقبی برای قضاوت این مسابقه انتخاب شد.این تنها تغییر در معرفی تیم داوری مسابقه نبود؛ چرا که حسن محمد عبدالله که قرار بود به عنوان کمک‌داور دوم در این بازی حضور یابد، جای خود را به علی راشد النویمی داد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مطلبی به دیدار تیم‌های سپاهان و الهلال اشاره کرد و نوشت: «سپاهان در شرایطی که مدافع کلیدی‌اش را در اختیار نخواهد داشت، به دنبال تغییر نتیجه دیدار رفت است. تیم الهلال اخیراسیزدهمین برد متوالی را در لیگ عربستان کسب کرده است و به همین خاطر قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا بدون شک در مقابل حریف ایرانی در دیدار برگشت شرایط بهتری دارد.»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه + 10 =