شهردار اصفهان در مراسم گرامیداشت روز وکیل بر حفظ عدالت بر مدیریت شهری تأکید کرد

حقوق مردم مقدم بر منافع سازمانی شهرداری است

هفتم اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا به درخواست دکتر مصدق تصویب و این روز به نام روز وکیل نام‌گذاری شد.

تاریخ انتشار: 09:16 - سه شنبه 1402/12/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حقوق مردم مقدم بر منافع سازمانی شهرداری است

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفتم اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال وکلا به درخواست دکتر مصدق تصویب و این روز به نام روز وکیل نام‌گذاری شد.

به همین مناسبت شهردار اصفهان، رئیس و نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در جمع کارکنان حوزه حقوقی شهرداری اصفهان از آن‌ها تجلیل کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه حقوقی از حساس‌ترین حوزه‌ها و محل تلاقی تشخیص حقوق مردم، شهر و سازمان است، اظهار کرد: حفظ حقوق شهروندان و شهر، اولویت نخست در انجام این تکلیف است. او با بیان اینکه تمرکز و دقت در استیفای حقوق شهرداری، ظرافت و مسئولیت خاصی را می‌طلبد و این موضوع بر عهده وکلاست، خاطرنشان کرد: امیدواریم این وظایف به‌درستی ایفا شود.

محمد نورصالحی با تأکید بر گرامیداشت جایگاه تمام کارکنان و افرادی که در مجموعه مدیریت شهری تلاش می‌کنند، تصریح کرد: حوزه حقوقی از حساس‌ترین حوزه‌ها و محل تلاقی تشخیص حقوق مردم، شهر و سازمان است. به گفته او، همکاران حوزه حقوقی تلاش خوبی در راستای انجام تکلیف دارند و تلاش می‌کنند تا حقوقی از شهروندان ضایع نشود.

برای حفظ منافع سازمانی نباید حقوق شهروندان را نادیده بگیریم

در ادامه این مراسم، شهردار اصفهان گفت: به مدیران شهری تأکید شده که منافع سازمانی برای ما بسیار مهم است؛ اما مقدم بر آن حدود شرعی، قوانین و حق‌الناس مهم است؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم که برای حفظ منافع سازمانی حقوق مردم را نادیده نگیریم.

به گفته علی قاسم‌زاده، علم، عدالت و امانت‌داری ازجمله صفت‌های وکلاست و این صفات در تمام آن‌ها وجود دارد. او ادامه داد: وکلا به‌دلیل حوزه کاری خود نسبت به رمز زندگی مردم آگاهی پیدا می‌کنند؛ ازاین‌رو این موارد باید برای وکلا امانت باشد تا اطلاعات پرونده در محافل غیرتخصصی و غیردادگاهی، مطرح نشود. او با تأکید بر اینکه عدالت در حوزه مدیریت شهری یک اصل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: عدالت، فلسفه خلقت و رکن مذهب ما بوده و فعل و شخصیت امیرالمؤمنین(ع) نیز عدالت است.

تلاش مجدانه وکلای مدیریت شهری برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: رسیدگی به مسائل حقوقی، یکی از موضوعاتی است که به‌نوعی آشکار نیست و نمی‌توان به‌درستی به آن پرداخت. سیدامیر سامع تصریح کرد: مسائل حقوقی در شهرداری بیشترین تماس را با شهروندان و دستگاه‌ها دارد و به‌همین میزان نیز ممکن است مسائل حقوقی ایجاد شود. او با بیان اینکه زحمات وکلا در این حوزه بیشتر مواقع آشکار نیست، خاطرنشان کرد: وکلا برای پیگیری پرونده‌های موجود تلاش بسیاری می‌کنند که شایسته تقدیر و تشکر است.

وکلای مدیریت شهری مدعی‌العموم شهر هستند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وکلا وظیفه سنگینی بر دوش دارند، گفت: وکلا درمجموع فعالیت‌هایشان به‌عنوان مدعی‌العموم از شهر دفاع می‌کنند. مجید نادرالاصلی بابیان اینکه وکلای مدیریت شهری از حق شهر دفاع می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه حقوقی کمیسیون آب با همکاران این حوزه جلساتی برگزار کردیم و اقدامات خوبی انجام شده است. او با بیان اینکه وکلا توانسته‌اند از جایگاه اصفهان دفاع کنند، تصریح کرد: ما بر داشته‌های وکلا در حوزه حقوقی تکیه کرده‌ایم و در این راستا پرونده‌های بسیار سنگینی وجود داشته است.

مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه طبق تعریف وکالت، اعضای شورای اسلامی شهر را وکیل شهروندان می‌دانیم، اظهار کرد: طرح دعاوی و دفاع و پاسخگویی نسبت به دعاوی علیه شهرداری و پاسخگویی نسبت به شکایت رسیده در دیوان عدالت اداری ازجمله وظایف حوزه عملکرد اداره کل حقوقی شهرداری است.

محمدرضا صادقی گفت: تعداد پرونده‌های جاری دعاوی حقوقی و دیوان در ابتدای سال هفت‌هزار و۳۰۰ مورد بوده و هزار و ۳۲۹پرونده نیز در طول ۱۱ ماه اخیر به پرونده‌ها افزوده شده است و همکاران در حال مدیریت‌کردن این پرونده‌ها هستند. او اذعان کرد: چندسالی بود که این پرونده‌ها پالایش نشده بود؛ اما حدود دوهفته اخیر به‌رغم حجم کاری همکاران، این اقدام انجام و هزار و ۸۰۷ پرونده مختومه شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − سیزده =