اتفاقات هولناک برای عابران پیاده

از مواردی که من و همکارانم در سالن مونیتورینگ مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شاهد آن هستیم، اتفاقاتی است که برای عابران پیاده در ترافیک شهری رخ می‌دهد و بسیاری از این اتفاقات که موجب آسیب و بعضا از دست دادن جان این عزیزان است، از عدم اطلاع آنان از نحوه استفاده صحیح از شبکه ارتباطات شهری، شناخت نسبت به وسایل نقلیه مختلف و تخمین فاصله ترافیکی نشئت می‌گیرد.

تاریخ انتشار: 11:12 - چهارشنبه 1402/12/9
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اتفاقات هولناک برای عابران پیاده

به گزارش اصفهان زیبا؛ از مواردی که من و همکارانم در سالن مونیتورینگ مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری شاهد آن هستیم، اتفاقاتی است که برای عابران پیاده در ترافیک شهری رخ می‌دهد و بسیاری از این اتفاقات که موجب آسیب و بعضا از دست دادن جان این عزیزان است، از عدم اطلاع آنان از نحوه استفاده صحیح از شبکه ارتباطات شهری، شناخت نسبت به وسایل نقلیه مختلف و تخمین فاصله ترافیکی نشئت می‌گیرد.

عابر پیاده در تقاطع پشت خط ایست کامیون، تریلی، بونکر سیمان یا حتی کامیونت‌های زباله و بازیافت را می‌بیند که متوقف شده‌اند و از جلوی آن‌ها اقدام به عبور از خیابان می‌کند، غافل از اینکه این رانندگان هیچ دیدی نسبت به سطح راه و عابر ندارند و به محض سبز شدن چراغ حرکت می‌کنند و متأسفانه عابری که هنوز به آن سوی خیابان نرسیده، قطعا آسیب می‌بیند.

یا در گردش به چپ و دوربرگردان تقاطع توسط وسایل نقلیه سنگین، با عابرانی که در کنار خط ایستاده‌اند هم برخورد کرده و آسیب زده‌اند. در چنین مواقعی، عابران باید توجه داشته باشند که فاصله مناسب را با این وسایل حفظ کنند و بر سر تقاطع‌ها حتما از پشت این اتومبیل‌ها از خیابان رد شوند.

مسافر اتوبوس پیاده شده و با عجله از جلوی اتوبوس اقدام به ورود به خیابان می‌کند، بدون اینکه دید کاملی نسبت به خیابان داشته باشد و با خودروهایی که در حال عبور هستند برخورد می‌کند و قطعا مقصر شناخته می‌شود چون اتوبوس مانع دید درست راننده بوده است.

یا عابر پیاده‌ای که می‌خواهد از خیابان عبور کند اما یا شناخت دقیقی از رابطه سرعت اتومبیل و فاصله رسیدن راندارد و یا بی‌توجه به خیابان می‌دود تا سریع گذر کند و … حادثه رخ می‌دهد.

و… تلفن همراه که آفت این روزهای تمام کاربران ترافیک است. به‌خصوص عابران که با تمرکز تمامی حواس بر مطالب داخل گوشی پا در خیابان می‌گذارند یا با صدای بوق یا برخورد به خود می‌آیند که … .

و پیام همیشگی ما :
در ترافیک به‌عنوان هر کاربری (عابر، راننده، راکب موتور، دوچرخه سوار و ویلچر نشین و حتی سرنشین وسیله نقلیه)سعی کنید خوب ببینید و خوب دیده شوید تا سالم بمانید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 2 =