برگزاری ۱۵۰۰ برنامه محله‌محور در دهه فجر

شهرداری امسال در دهه فجر ۱۵۰۰ برنامه محله‌محور با همکاری ۵۰۰ تشکل و مرکز فرهنگی اصفهان برگزار کرد و ۳۰میلیارد ریال به آن‌ها اختصاص داده است.

تاریخ انتشار: 23:42 - شنبه 1401/11/22
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
برگزاری ۱۵۰۰ برنامه محله‌محور در دهه فجر

برگزاری ۱۵۰۰ برنامه محله‌محور در دهه مبارک فجر امسال از سوی شهرداری اصفهان بسیار قابل توجه بود. درگیرکردن شهروندان محله‌های مناطق مختلف شهرداری برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر نشان از تعامل و همکاری شهرداری با مردم داشت. شهرداری اصفهان، امسال همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف در دهه مبارک فجر برگزار کرد و در این میان مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری با همکاری یکدیگر برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادند.

تفاوت مهم برنامه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته، برون‌سپاری به بخش‌های خصوصی و مردم بود که از این لحاظ رنگ و لعاب بیشتری داشت. اهم برنامه‌های شهرداری در گزارش امروز صفحه مدیریت شهری آمده است که در ادامه می‌خوانید.

مشارکت مردم و شهرداری در برگزاری رویدادهای دهه فجر محله‌محور 

شهرداری امسال در دهه فجر ۱۵۰۰ برنامه محله‌محور با همکاری ۵۰۰ تشکل و مرکز فرهنگی اصفهان برگزار کرد و ۳۰میلیارد ریال به آن‌ها اختصاص داده است. عموما تشکل‌های مردمی در شهر، در قالب مراکز و کانون‌های فرهنگی در خصوص برگزاری مراسم‌های دهه فجر فعال هستند. به این ترتیب مدیریت شهری برنامه‌های محله‌محور خود را به این مراکز و مردم واگذار می‌کند تا اجراکننده شهروندان باشند و شهرداری صرفا در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آورد و اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی وظیفه خود می‌داند به صورت حمایت، مشارکت یا تعامل با تشکل‌های مردم‌پایه در اجرای برنامه‌های شهری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وارد ارتباط شود.

هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امسال اداره مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی با همکاری اداره‌های فرهنگی اجتماعی مناطق پانزده‌گانه شهرداری، شانزدهمین فراخوان را با عنوان «میثاق حضور» در راستای حمایت از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی شهر در ایام‌الله دهه فجر منتشر کرد.

این فراخوان به‌منظور حمایت مدیریت شهری از رویدادهای شهری دهه فجر و در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان بود. براساس این فراخوان، تشکل‌های مردمی در موضوعاتی مانند برگزاری جشن‌های محله‌محور در عرصه‌های شهری، متناسب با ماه مبارک رجب و ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و آذین‌بندی محله‌ها، فرصت داشتند برنامه‌ها و ایده‌های خود را تا سوم بهمن‌ماه به اداره‌های فرهنگی مناطق پانزده‌گانه شهرداری تحویل دهند و فرم‌های لازم در این زمینه را تکمیل کنند.

در این راستا تشکل‌های موردنظر از حمایت‌های لازم مدیریت شهری برای برگزاری جشن‌های دهه فجر برخوردار شدند.

بهره‌برداری از ۷هزار و ۵۰۹ طرح عمرانی کشور در دهه فجر محله‌محور

به موجب اطلاعات دریافت‌شده از معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها ۷هزار و ۵۰۹ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با صرف بیش از ۳, ۶۱۱میلیارد تومان اعتبار در روستاها به بهره‌برداری رسید. بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی با ۵هزار و۷۸۶ پروژه، معادل ۷۷درصد کل پروژه‌هاست. پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به احداث بوستان و فضای سبز، ایمنی و آتش‌نشانی، اماکن ورزشی و فرهنگی است. میانگین اعتبارات هزینه‌شده نیز برای هر پروژه معادل ۴۸۱ میلیون تومان است. / محله‌محور 

برخی از افتتاحیه‌های شهرداری در دهه فجر محله‌محور‌

در این ایام، پروژه‌های منطقه 6 اصفهان و مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اعتباری معادل ۱۶۶میلیارد و ۵۲۵میلیون تومان بهره‌برداری شد؛ همچنین مرکز جامع توانمندسازی نیز در اصفهان به بهره برداری رسید.

اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه در منطقه ۱۵ به مناسبت ایام الله دهه فجر محله‌محور

منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان یکی از مناطق شهیدپرور اصفهان است که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است. مردم ولایتمدار این منطقه بیش از ۵۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و همواره در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارند.

این منطقه هم بالغ بر ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد که از ۱۱بهمن ماه آغاز و تا ۲۳ بهمن ماه ادامه دارد؛ همچنین ۱۸ عنوان برنامه تلفیقی شامل محافل قرآنی، اکران فیلم و مستند، برپایی بازارچه‌های مشاغل خانگی باعنوان «بهار در زمستان» برای ایام‌الله دهه فجر پیش‌بینی و اجرا شد و برگزاری ۱۸عنوان برنامه دیگر با نام «رقابت و رفاقت» شامل برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری ویژه ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی شد و در دستور کار قرار گرفت.

۱۱عنوان برنامه باعنوان «سرور فجر» شامل جشن‌های دهه فجر از دیگر برنامه‌های این منطقه بود. در ادامه به منظور فراهم‌ساختن نشاط و شادی شهـروندان منطقـه ۱۵، مراسم نورافشانی در ۱۶ نقطه منطقه از جمله میدان امام خمینی (ره) خوراسگان و سطح محله‌های منطقه ۱۵ برگزار شد. تعدادی از این برنامه‌ها در قالب طرح‌های مشارکتی برگزار و همین امر باعث افزایش کمیت و کیفیت آن‌ها شد. سه‌برنامه با اجراهای میدانی با عناوین «فرزند انقلاب» ویژه نوجوانان و «ایران و تنم» شامل برپایی دو جشن بزرگ در پارک کوثر و میدان اصلی منطقه ۱۵ برگزار شد.

 

 

اجرای ۴۴ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در منطقه ۱۰

۴۴ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از 12 بهمن آغاز و تا 22 بهمن در ایام‌الله دهه فجر و برای قشرهای مختلف مردم در محله‌های منطقه 10 برگزار شد. برگزاری جشن «پدر و پسر» با حضور پدران و پسران ساکن در این منطقه و هنرمندی هنرمندان ملی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان با نام «ایران من»، اجرای میدانی برنامه‌های فرهنگی، سرود و نورافشانی در میادین زرین‌کوب، شهیدفهمیده و تالار از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در روزهای هجدهم تا بیست‌ویکم بهمن، برپایی مسابقه فکری با عنوان «به وقت هیجان» در مدارس دوره متوسطه این منطقه از مهم‌ترین برنامه‌ها بود.

همچنین برپایی نمایشگاه و بازارچه هنرهای دستی، برگزاری اردو، جشن دست‌های رنگی، ایستگاه انقلاب، نمایشگاه محصولات فرهنگی، ترنم حماسه، کودکان انقلاب، آذین‌بندی و چراغانی معابر و خیابان‌ها، برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسابقات متنوع فرهنگی و نورافشانی از دیگر برنامه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در ایام چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

برگزاری ویژه‌برنامه «خاک مادری» با حضور خوانندگان مطرح کشوری در سالن پیروزی اصفهان

همچنین به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر ویژه‌برنامه «خاک مادری» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از 18 تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۹ در سالن پیروزی اصفهان برای عموم شهروندان برگزار شد. این ویژه‌برنامه از برنامه‌های اصلی شهرداری اصفهان در دهه فجر بود که با رویکردی شاد برای ایجاد فضایی پرنشاط در شهر برگزار شد.

محور اصلی این برنامه موسیقی پاپ بود و پنج‌نفر از خوانندگان مطرح کشور شامل امید جهان، مرتضی اشرفی، حسین کشتکار، حامد محضرنیا و مهدی شکوهی در این رویداد سه‌قطعه اجرا کردند و در مجموع 15 قطعه اجرا شد.

جشنواره فروش ویژه ۶۱ قلم کالای اساسی در بازارهای کوثر اصفهان

به مناسبت فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران جشنواره فروش ویژه ۶۱ قلم کالای اساسی در بازارهای کوثر اصفهان برگزار شد. در این جشنواره، مرغ گرم با قیمت هر کیلو ۴۹.۲۰۰ تومان عرضه می‌شود و ۶۰قلم کالای اساسی از قبیل لبنیات، شوینده و پروتئین نیز با تخفیف‌های ۲۰ تا ۴۰درصد به فروش می‌رسد. فروش ویژه مرغ گرم تا بیست‌ویکم بهمن‌ماه و سایر اقلام تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این جشنواره برای شهروندان به‌ازای هر ۳۰۰هزار تومان خرید، یک شانس در قرعه‌کشی برای دریافت جوایز در نظر گرفته شده است.

او خاطرنشان کرد: این جوایز شامل دودستگاه خودروی کوئیک و ۷۷۰ جایزه نقدی از جمله ۱۱۰جایزه ۶۰میلیون ریالی، ۱۱۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی، ۱۱۰جایزه ۴۰میلیون ریالی، ۱۱۰جایزه ۳۰میلیون ریالی، ۱۱۰ جایزه ۲۰میلیون ریالی، ۱۱۰جایزه ۱۰میلیون ریالی و ۱۱۰ جایزه پنج میلیون ریالی است. بر این اساس تلاش سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان این است که این جشنواره‌ها به صورت منظم اجرا شود تا شهروندان از امتیازات برگزاری آن بهره‌مند شوند.

نورافشانی و پرواز بادکنک‌ها در رویداد شاد «نوربارون»

رویداد شاد و مفرح «نوربارون» هم به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر به مدت ۱۰ شب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۸: ۳۰ در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. این برنامه از سوی اداره رویدادهای اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شد که شامل اجرای پرفورمنس، نورافشانی و پرواز بادکنک‌هایی به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خدمات رسانی رایگان خدمات حمل و نقل عمومی در روز ۲۲ بهمن

با توجه به تأکید شهردار اصفهان و ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان برای همراهی در مراسم راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی، تمهیداتی در نظر گرفته شد. شرکت مترو منطقه اصفهان برای رفاه حال شهروندان برای شرکت و حضور هرچه‌باشکوه‌تر در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از ساعت 8 صبح تا 15 بعدازظهر شنبه، 22 بهمن ماه به صورت رایگان خدمت‌رسانی کرد و عوامل این شرکت در ایستگاه‌های مترو از حضور باشکوه و انقلابی شهروندان استقبال کردند.

همچنین ورود خودروها به پارکینگ‌های اطراف میدان امام خمینی (ره) رایگان بود؛ چنان‌که پارکینگ‌های باغ گلدسته، طالقانی، جهان‌نما، خراسانی و فرشادی از ساعت 8:30 صبح تا ۱۵ بعدازظهر به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت. فعالیت خطوط اتوبوس‌رانی هم از ساعت ۶ صبح با افزایش تعداد اتوبوس در خطوط منتهی به میدان امام خمینی (ره) و بازگشت بعد از اتمام راهپیمایی به‌صورت رایگان آغاز شد.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش − چهار =