برای فعالیت خود در اینستاگرام وقت بگذارید

وبینار «اینستاگرام؛ بایدها و نبایدها» به همت فرهنگ‌سرای تخصصی رسانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منطقه 2 برگزار شد. در این وبینار رضا امینی، عکاس و مشاور فعالیت‌های چندرسانه‌ای، بیان کرد: اصالت هدف و اعتماد مبنای رشد مشاغل و کسب‌وکارها در گذشته است. به‌رغم این مسئله اما برخی ادمین‌ها و گردانندگان صفحات مجازی با این فضا انس نداشته و هنوز با کار خود ارتباط برقرار نکرده‌اند؛ درحالی‌که یا باید فعالیت در این فضا را به‌طورکلی کنار بگذارند یا برای موفقیت در آن‌وقت بگذارند تا بتوانند از کار خود لذت ببرند و دلسرد نشوند.

تاریخ انتشار: 01:07 - شنبه 1400/03/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

امینی در بخش دیگری از سخنانش دلیل دلسرد شدن و عدم جذابیت افراد برای فعالیت در اینستاگرام را نداشتن هدف مشخص عنوان کرد و افزود: اولین شرط برای داشتن یک فضای کاری، برقراری امنیت در آن است؛ چراکه افراد در هر فضای کاری، چه فیزیکی و چه مجازی، به امنیت و برای طرح ایده‌های جذاب نیز خلاقیت نیاز دارند.
این مشاور چندرسانه‌ای در ادامه سخنانش با بیان اینکه مختل شدن امنیت یک صفحه در اینستاگرام به خاطر رعایت نکردن مسائل امنیتی یا استفاده از بدافزارها برای افزایش فالوور و لایک است، تصریح کرد: افراد در این شبکه اجتماعی در معرض سوءاستفاده هستند. علاوه براین، صفحات مربوط به کسب‌وکارها نیز در معرض حمله هکرها و رقبای ناسالم هستند؛ بنابراین خود افراد هستند که در وهله اول، باید به رعایت حریم شخصی خود بپردازند و با در نظر گرفتن رمز عبور مطمئن، اجازه ورود هکرها به صفحه‌شان را ندهند. بنابراین گر اکانت اینستاگرام آن‌ها شخصی است و ربطی به کسب‌وکارشان ندارد؛ باید آن را خصوصی کنند. علاوه براین، در تنظیمات اینستاگرام، امکان بررسی این وجود دارد که چه افرادی و از طریق چه دستگاه‌هایی در اینستاگرام آن‌ها فعالیت می‌کنند. کاربر این این شبکه اجتماعی باید تأیید دومرحله‌ای برای ورود اینستاگرام را حتما فعال کنند؛ زیرا در این حالت، حتی کسی اگر پسورد اینستاگرام آن‌ها را در دسترس داشته باشد به علت نداشتن کد دوم نمی‌تواند، به آن ورود پیدا کند.

از فیلترشکن استفاده نکنید!

«برای ورود به اینستاگرام از فیلترشکن استفاده نکنید!» این عکاس خبری با بیان این جمله تأکید کرد: فیلترشکن لوکیشن آن‌ها را تغییر می‌دهد و می‌تواند برایشان مشکل‌ساز شود.
او ادامه داد: کاربران اینستاگرام باید فالوورهای خود را بررسی و آن‌هایی را که هویت مشخصی ندارند، حذف کنند. اگر با حساب اینستاگرام خود در سرویس‌های دیگر حساب کاربری ایجاد کرده‌اند باید این دسترسی‌ها را کنترل و فقط به اپلیکیشن‌های اینستاگرام اعتماد کنند و امکان دسترسی بدهند؛ همچنین به‌شدت از استفاده از نرم‌افزارهای افزایش لایک و فالوور خودداری کنند؛ چون اینستاگرام با رصد متوسط لایک‌ها، صفحه آن‌ها را بلاک می‌کند.
این فعال فضای مجازی در ادامه سخنانش با اشاره به دلایل جذاب نبودن برخی از صفحات اینستاگرامی، تصریح کرد: نداشتن هدف یا هدف اشتباهی مهم‌ترین عامل این موضوع است. افراد بهتر است به این شبکه اجتماعی به‌عنوان محلی، برای ارائه ایده، کسب‌وکار، برنامه‌های خلاقانه و سایر خدمات نگاه کنند؛ همچنین از بیان گزارش کار و توضیحات اضافه خودداری کرده و به‌طور مستمر در این فضا فعالیت داشته باشند تا مخاطب با آن‌ها آشنا شود و آن‌ها را بشناسد؛ در غیر این صورت، مخاطب صفحه را ترک می‌کند.
این عکاس خبری در ادامه با اشاره به لزوم داشتن فعالیت مؤثر در اینستاگرام، تأکید کرد: افراد دریافت بازخورد تولیدات را به‌عنوان هدف کوتاه‌مدت و تأثیرگذاری و تداوم را به‌عنوان هدف بلندمدت تعیین کنند؛ همچنین یک تقویم منظم کاری داشته باشند و برنامه‌ریزی‌ها و چک‌لیست اهداف، انرژی ادامه کار، خط‌مشی مشخص و برآورده شدن انتظارهای شخصی را در آن ذکر کنند. انتخاب نام پروفایل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و مخاطب به‌واسطه آن می‌تواند فرد را در اینستاگرام پیدا کند. از عکس پروفایل مشخص و بدون ابهام نیز استفاده کنند.

خرید لایک کلاهبرداری است

به گفته او، خرید لایک و فالوور معادل در فضای مجازی نوعی کلاهبرداری است؛ چراکه اینستاگرام بستری است که در آن ارتباطات معتبر، ارزش واقعی شما به‌حساب می‌آید و خرید لایک و فالوور باعث می‌شود این تعامل را نداشته باشید و صدمه بیشتری به برند خود وارد کنید.
این مشاور چندرسانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فعالان اینستاگرامی نباید در پست‌های خود لینک قرار دهند، بیان می‌کند: علاوه براین، آن‌ها باید رده سنی و سلیقه و علایق مخاطبان خود را هم در نظر بگیرند و بر اساس آن به تولید محتوا بپردازند. مخاطب فضای مجازی بسیار باهوش است و در کسری از ثانیه میزان تسلط فرد بر موضوع را متوجه می‌شود؛ بنابراین فرد نباید در رابطه با مسائلی که درباره آن تسلط یا دانش کافی ندارد، اظهارنظر کند.
به گفته این عکاس، فعالان فضای اینستاگرامی باید اصول کپشن‌نویسی را بدانند و مخاطب را هم بشناسند. حجم کپشن نباید زیاد باشد و مهم‌ترین کلمات هم باید در ابتدای آن قرار گیرند. فرد بهتر است در کپشن سؤال طرح کند و از ایموجی‌ها و نقل‌قول‌ها استفاده کند و با مخاطب خود ارتباط دوسویه داشته باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط