محمدرضا فلاح تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون اجتماعی و محیطزیست در جلسه 22 مهرماه 97 کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شکل گرفت و درنهایت با آغاز ششمین دوره مدیریت شهری این کمیسیون به نام کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شهری تغییر نام پیدا کرد. علاوه بر معاونت حملونقل و ترافیک و نمایندگان آن در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان این کمیسیون نقش سیاستگذاری و نظارت بر سازمانهای قطار شهری، تاکسیرانی، حملونقل بار، فاوا، پایانههای مسافربری، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت منطقهای مترو و نیکاندیش را بر عهده دارد. او افزود: از 19 مرداد تا 19 بهمن 1400 حدود 27 جلسه در این کمیسیون برگزار شد که این جلسات تشکیلشده از 12 جلسه بررسی طرحها و لوایح، 13 جلسه ارائه گزارشها، سه جلسه بحث و بررسی درباره موضوعات داخلی یا نامههای واصله، شش بازدید و 28 مکاتبه است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بررسی لایحه انتشار مبلغ 14 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با نرخ سود اعلامی بانک مرکزی و با تضمین 50 درصد اصل و سود مبلغ مذکور از طرف دولت بهمنظور تأمین هزینههای احداث فاز 5 خط دو قطار شهری و خرید واگن، بررسی لایحه اصلاح بودجه مقطع شهریور 1400 شهرداری اصفهان، بررسی لایحه واگذاری پشتیبانی و توسعه سامانه سرای 8 برای مدت یک سال از تاریخ 1/2/1400 به شرکت صفا رایانه از طریق ترک تشریفات، بررسی طرح شفافیت، بررسی طرح مدیریت آلودگی هوا در روزهای نارنجی، بررسی لایحه واگذاری یک قطعه زمین مشاع بخش 5 به مساحت حدود 3127 مترمربع جهت احداث پارکینگ طبقاتی، بررسی لایحه پروژه پژوهشی، بررسی لایحه صدور مجوز ارائه خدمــات و بهــرهبرداری از مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و موتورسیکلت از طریق ترک تشریفات و به مدت سه سال به انجمن حمایت از زندانیان، بررسی لایحه فروش اوراق مالی اسلامی به مبلغ 2000 میلیارد ریال بهمنظور توسعه و تکمیل خطوط تندرو اتوبوسرانی، بررسی لایحه تفریغ بودجه سال 1399 شهرداری اصفهان و سازمانها و شرکتهای وابسته، بررسی لایحه متمم بودجه سال 1400 شهرداری اصفهان و بررسی لایحه بودجه سال 1401 شهرداری اصفهان ازجمله اقدامات ما بوده است. فلاح اضافه کرد: گزارشهایی در این رابطه ارائه شده که شامل موضوعهای ذیل است: عملکرد معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در دوره پنجم مدیریت شهری، عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در دوره پنجم مدیریت شهری، عملکرد ستاد شهر هوشمند در دوره پنجم مدیریت شهری، معاونت حملونقل و ترافیک درباره برنامههای آن معاونت برای کاهش آلودگی هوا، معاونت حملونقل و ترافیک درباره امکانسنجی جابهجایی بودجه احداث پارکینگ خیابان شیخ صدوق در بودجه سال 1400 شهرداری منطقه 6 برای بهینهسازی پارکینگ لسانالارض طبق تأکید اعضای کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شهری شورای اسلامی شهر، عملکرد و برنامههای آینده ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره اقدامات انجامشده و برنامههای آتی ارائه گزارش معاونت حملونقل و ترافیک درباره ساخت و بهرهبرداری از مسیرهای دوچرخه شهر اصفهان، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره سامانه هوشمند سرویس مدارس، عملکرد معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حوزه هوشمندسازی و برنامههای آتی آن معاونت و معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره نقاط قوت و ضعف پروژه احداث مسیرهای دوچرخه و همچنین فرصتها و تهدیدهای ایجادشده.
او با بیان اینکه برگزاری انتخابات هیئترئیسه کمیسیون، بررسی مشکلات در بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی و ارائه راهکارها، بررسی نتایج جلسه کارگروه استان درباره کاهش آلودگی هوا در آبان ماه 1400 و وظایف شهرداری اصفهان در قبال این موضوع ازجمله اقدامات دیگر این کمیسیون بود، ادامه داد: از جمله اهم تأکیدات این کمیسیون شامل این موارد است: تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از اوراق مشارکت اسلامی با بازپرداخت 50 درصد اصل و سود از طرف دولت جهت احداث خطوط قطار شهری، مسیرهای اتوبوس تندرو، تأکید بر هوشمندسازی سریع فرایندهای موجود در شهرداری اصفهان و ارائه خدمات بهصورت غیرحضوری تأکید بر انتخاب بهترین مدهای حملونقل عمومی(مترو، تراموا، اتوبوس)برای احداث زیرساختها و بهرهبرداری بر اساس مطالعات علمی و نیازسنجی با توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی، تأکید بر افزایش شفافیت در فرایندهای مدیریت شهری با افزایش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأکید بر بسیج تمام امکانات شهرداری اصفهان در جهت کاهش آلودگی هوا، تأکید بر افزایش کیفیت حملونقل عمومی شهر اصفهان و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، تأکید بر افزایش بهرهوری فناوریهای موجود در شهرداری اصفهان، تأکید بر اصلاح فرایندهای مالی و بودجهنویسی در شهرداری اصفهان و همچنین حذف پروژههایی در حوزه هوشمندسازی و حملونقل و ترافیک که اولویت اجرایی ندارند و تأکید بر بررسی آسیبشناسانه مسیرهای دوچرخه شهر اصفهان و اصلاح یا جمعآوری مسیرهای ایجادکننده مشکل برای شهر و شهروندان.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدیدهای انجامشده با همکاری این کمیسیون اظهار کرد: در این مدت از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، سازمان بار و کالای درونشهری، ستاد مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی، پایانه شهید محرابی، شرکت اتوبوسرانی، پایانه طباطبایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید شد.