حاشیه زاینده‌رود نیاز به برنامه دارد

بخشی از رونق گردشگری به تصمیمات کلان کشور و سیاست‌های کلی و ارتباطات بین‌الملل بستگی دارد. از آنجایی که بخش زیادی از درآمدهای حاصل از گردشگری از ورود توریسم‌ها کسب می‌شود، بهبود ارتباطات بین‌المللی به رونق گردشگری اصفهان کمک می‌کند. عملکرد بخش خصوصی مؤلفه دیگری است که در رونق گردشگری اصفهان تأثیرگذار است.

تاریخ انتشار: 13:27 - دوشنبه 1403/01/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
حاشیه زاینده‌رود نیاز به برنامه دارد

به گزارش اصفهان زیبا؛ بخشی از رونق گردشگری به تصمیمات کلان کشور و سیاست‌های کلی و ارتباطات بین‌الملل بستگی دارد. از آنجایی که بخش زیادی از درآمدهای حاصل از گردشگری از ورود توریسم‌ها کسب می‌شود، بهبود ارتباطات بین‌المللی به رونق گردشگری اصفهان کمک می‌کند. عملکرد بخش خصوصی مؤلفه دیگری است که در رونق گردشگری اصفهان تأثیرگذار است.

امسال مسافران استقبال خوبی داشتند و سفرها به اصفهان افزایش یافت. هم کمرنگ‌شدن کرونا و کاهش و دلهره و اضطراب مردم در افزایش مسافرت‌های نوروزی به اصفهان تأثیر داشت و هم اینکه جاری‌شدن زاینده‌رود طراوت خوبی به شهر اصفهان داده است.

اطراف زاینده‌رود فضای مناسبی برای توسعه خدمات پذیرایی، راه‌اندازی رستوران و کافی‌شاپ است؛ اما در این زمینه کم‌کاری شده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا برای رونق گردشگری اصفهان فضاهای تفریحی در اطراف زاینده‌رود بیشتر شود. اگر هم این فضاها در تملک شهرداری است، می‌توان به‌صورت واگذاری سالانه این کار را انجام داد.

پیمانکاران توانمند می‌توانند در حاشیه زاینده‌رود رستوران راه‌اندازی کنند و به‌صورت قراردادهای مشخص بخش‌هایی از حاشیه زاینده‌رود به خدمات پذیرایی و سرویس‌دهی اختصاص داده شود. اگر در این مکان‌ها موسیقی اصیل ایرانی نیز برگزار شود و نظارت‌های خوبی هم اعمال شود، گردشگری در این بخش رونق پیدا می‌کند. در این فضاها باید روی کیفیت، بهداشت و قیمت‌گذاری دقت و نظارت‌های لازم انجام شود تا فعالیت‌های تفریحی و جمعی در حاشیه زاینده‌رود رونق پیدا کند.

اتوبوس‌های دوطبقه توریستی در اصفهان می‌توانند خدمت‌رسانی کنند و راهنمایان گردشگری به معرفی فضاهای مختلف استان بپردازند. علاوه بر این، راه‌اندازی موزه‌های صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های محصولات غذایی اصفهان مانند گز و… و همچنین برگزاری جشنواره‌های غذاهای محلی شهرستان‌های استان می‌تواند به رونق گردشگری استان کمک کند.

صداوسیمای اصفهان با صداوسیمای سایر استان‌ها باید همکاری کنند تا به معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های همدیگر بپردازند. درواقع توانمندی و ظرفیت‌های اصفهان در سایر استان‌ها معرفی ‌شود تا ورود گردشگران افزایش یابد و البته که تحقق این مهم نیاز به همکاری مدیران استان دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 + ده =