کرم، محافظی برای پوست شماست

همانطور که دستگاه گردش خون کبد و طحال و بقیه ارگان‌های بدن نیاز به مراقبت مخصوص دارند، پوست بدن به عنوان یک ارگان زنده و در واقع بزرگ‌ترین ارگان بدن از نظر مساحت نیاز به رسیدگی دارد.

تاریخ انتشار: 11:39 - چهارشنبه 1403/02/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرم، محافظی برای پوست شماست

به گزارش اصفهان زیبا؛ همانطور که دستگاه گردش خون کبد و طحال و بقیه ارگان‌های بدن نیاز به مراقبت مخصوص دارند، پوست بدن به عنوان یک ارگان زنده و در واقع بزرگ‌ترین ارگان بدن از نظر مساحت نیاز به رسیدگی دارد.

به گفته کارشناسان، پوست در معرض انواعی از خطرات و سموم از جمله اشعه اولترا ویوله، آلودگی‌های محیطی و شیمیایی، آسیب‌های فیزیکی است، از این رو نیاز به مراقبت دارد.

دکتر الهه باطنی، متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به این موضوع، در خصوص اینکه چه نوع کرم برای چه پوستی مناسب است، توضیح داد:

کرم؛ محافظی برای پوست

 استفاده از انواع بسیاری از کرم‌های محافظ پوست کمک به دفع و یا کاهش عوارض ناشی از این آسیب‌ها است.

خشکی پوست برای مثال می‌تواند باعت ناراحتی و ایجاد چروک‌های پوستی شود که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده می‌توان از بسیاری از اترات مخرب ناشی از خشکی پوست کاست.

 انواع کرم‌های مرطوب‌کننده بسته به نوع پوست می‌توانند به بالا بردن توانایی پوست در ایجاد سد دفاعی در برابر سموم و غیره کمک کنند.

همچنین کرم‌های مرطوب‌کننده می‌توانند از ایجاد اگزما یا خشکی شدید پوست که می‌تواند منجر به عفونت یا خارش شدید هم شوند، جلوگیری کنند.

کرم مناسب برای اختلالات پوستی

در اثر افزایش سن به علت کمبود عوامل هورمونی بخصوص در زنان نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده‌ها افزایش می‌یابد.

استفاده از کرم‌هایی که دارای مقدار کمی استروژن هستند، در این زمان مناسب است، این نوع کرم‌ها می‌توانند تسکین‌دهنده و آرام‌بخش نیز باشند.

در موارد حساسیت پوستی بر خلاف عقیده عموم، درمان اولیه حساسیت‌های پوستی با کرم‌های حاوی کورتیکوسترویید نیست چرا‌که اینگونه کرم‌ها گرچه در ابتدا باعت احساس آرامش و تسکین خارش می‌شوند، ولی در درازمدت می‌توانند اثر معکوس داشته و باعت نازکی پوست شوند.

در اینگونه موارد استفاده از کرم‌های حاوی سرامید‌های پوستی در خط اول درمان است.

در آب و هوای مناطقی مانند کویر و یا در استان اصفهان تیز به علت خشکی هوا نیاز به استفاده از اینگونه کرم‌ها است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + 15 =