احتیاط کنید:

به کجا چنین شتابان

با احتیاط و رعایت نکات لازم می‌توان از بسیاری از حوادث رانندگی خودداری کرد، در این رابطه سرهنگ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان به توضیحات و نکات لازم اشاره می‌کند:

تاریخ انتشار: 10:09 - چهارشنبه 1403/04/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
به کجا چنین شتابان

به گزارش اصفهان زیبا؛ با احتیاط و رعایت نکات لازم می‌توان از بسیاری از حوادث رانندگی خودداری کرد، در این رابطه سرهنگ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان به توضیحات و نکات لازم اشاره می‌کند:

موتورسیکلت نسبت به خودرو در معرض آسیب بیشتری است، به طوری که می‌توان گفت؛ بیش از 50درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران است و بیشترین آمار فوتی نیز در رده سنی 17 تا 30 سال گزارش شده است.

اما، عامل اصلی این مرگ‌ها، نداشتن کلاه ایمنی است. بنابراین توصیه مهم در این رابطه استفاده از کلاه ایمنی استاندارد است. ضمنا نکات کلی در این زمینه وجود دارد که لازم است به آنها توجه شود:

 نکات ایمنی موتورسواری

♦ رانندگان و سرنشينان هر نوع موتورسيكلت و دوچرخه موتوردار بايد به كاله ايمني مجهز باشند و در طول حركت از آن استفاده کنند.

♦ رانندگان موتورسيكلت نبايد در يك خط عبور به موازات و در كنار خودروها حركت کنند.

♦ رانندگان موتورسيكلت بايد هنگام رانندگي تنها روي زين موتورسيكلت بنشينند و حق ندارند شخص ديگري را بر ترك آن سوار كنند، مگر آنكه در ترك نيز يك زين كامل برابر استاندارد ساخت موتورسيكلت نصب شده يا موتورسيكلت داراي يدك پهلو‌(سايدكار) باشد.

♦ عبور موتورسيكلت و موتورگازي از پياده‌رو و وسط دستجات، بازار و نقاط شلوغ ممنوع است.

♦ راندن موتورسيكلت، موتورگازي و دوچرخه هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

♦ موتورسيكلت‌سواران حق ندارند هنگام رانندگي بار نامتعارف و اشياي ديگري حمل كنند يا حركت نمايشي يا اعمالي انجام دهند كه نيازمند برداشتن دست‌هاي آنان از روي فرمان باشد.

 نکات ایمنی دوچرخه‌سواری

♦ دوچرخه‌سواران هنگام حركت به طور كامل از طرف راست راه عبور کنند و براي گذشتن از وسايل نقليه‌ای كه در كنار راه توقف كرده‌اند منتهاي احتياط را به عمل آورند.

♦ در صورت زياد بودن تعداد دوچرخه‌سواران، بايد در يك رديف حركت كنند، مگر آنكه معبر ويژه‌اي براي آنها اختصاص داده شده باشد. در اين صورت حق ندارند بيرون معبر ويژه عبور و مرور کنند.

♦ دوچرخه‌سواران حق ندارند هنگام رانندگي بار نامتعارف و اشياي ديگري حمل كنند يا حركت نمايشي يا اعمالي انجام دهند كه نيازمند برداشتن دست‌هاي آنان از روي فرمان باشد.

♦ رانندگي با دوچرخه فاقد زين ممنوع است.

♦ دو تركه سوار كردن اشخاص روي دوچرخه ممنوع است، مگر آنكه زين اضافي استاندارد براي اين كار داشته باشد.

♦ دوچرخه‌سواری از پياده‌رو و وسط دستجات، بازار و نقاط شلوغ ممنوع است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + دو =