70درصد مردم از قانون جوانی جمعیت آگاهی ندارند

فرماندار و رییس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان در سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و مشارکت‌های آحاد مردم و ادارات است.

تاریخ انتشار: 13:07 - شنبه 1402/01/26
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
70درصد مردم از قانون جوانی جمعیت آگاهی ندارند

اکثریت مردم از قانون جوانی جمعیت و امتیازات آن آگاهی ندارند.  سید محمد هادی احمدی طبا زواره، فرماندار و رییس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان در سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت نیازمند عزم ملی و مشارکت‌های آحاد مردم و ادارات است.

او  با اشاره به اینکه توجه به ازدواج و فرزندآوری باید از مدارس آغاز شود، گفت: متاسفانه کمبود مربی علاقه‌مند به این موضوع و استفاده از مدت تدریس کتاب‌هایی که در مقطع متوسطه شامل: خانواده متعالی، تفکر، سواد رسانه‌ای، در نظر گرفته شده است، برای سایر دروس استفاده می‌شود.

فرماندار در ادامه به نقش ارگان‌های ذی‌ربط اشاره و خاطرنشان کرد: باید تبلیغات محیطی و در تجمعات مذهبی و ملی و استفاده از تجمعات منظور شده مورد توجه قرار گیرد. همچنین مشکلات خانواده‌های تک فرزندی مطرح شود تا خانواده‌ها ترغیب به فرزندآوری شوند.

او اضافه کرد: شبکه‌های مجازی در این زمینه طرح‌های تبلیغاتی ارائه دهند و پایان‌نامه‌های تحصیلی با محوریت موضوع موانع ازدواج و فرزند‌آوری در دستور کار قرار گیرد.

احمدی طبا زواره ادامه داد: بانک‌ها در ارائه تسهیلات از هیچ کوششی دریغ نکنند و مسئولین راه و شهرسازی نیز در اختصاص زمین به خانواده‌های سه نفر به بالا کوتاهی نکنند.

او در ادامه به مساله سقط جنین اشاره و تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی و آگاهی لازم به خانواده‌هایی که ناخواسته تن به این کار می‌دهند، صورت پذیرد. همچنین مراکز و خانه‌های بهداشت که در این زمینه همراهی می‌کنند، مورد تقدیر قرار گیرند.

رییس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان، عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم از قانون جوانی جمعیت را عامل مهم در ایجاد این وضعیت دانست و تاکید کرد: از رسانه‌ها، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، پزشکان متعهد و بخش‌های خصوصی در زمینه خارج شدن از این تله جمعیتی همکاری لازم را داشته باشند تا کشور بتواند آینده خوبی را برای جوانان ترسیم کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 + هفت =