به گزارش اصفهان زیبا؛ ازیکطرف آمار جراحیهای زیبایی روزبهروز در کشور بالاتر میرود و سن آن کاهش مییابد و از طرف دیگر، جولان سلبریتیها در فضای مجازی در این زمینه تمامی ندارد! کافی است سری به شبکههای اجتماعی بزنید تا با انبوهی از این تبلیغات روبهرو شوید.
سلبریتیهایی که حالا خیلیهایشان ستارهشان سوخته و با پا به سن گذاشتن، نمیتوانند نقشهای قدیمی را ایفا کنند و مثل سابق در سینما و تلویزیون حضور پررنگ داشته باشند، مشغول کار جدیدی شدهاند تا اینگونه پولهای نجومی به جیب بزنند و در مدتزمان کوتاهی بار خود را ببندند. تعداد سلبریتیهایی که این روزها پا به عرصه تبلیغات در حوزه زیبایی گذاشتهاند، یکی دو تا نیست؛ از بازیگران مشهور و معروف گرفته تا آنها که تازه پا به دنیای سینما گذاشتهاند و مدتها باید خاک صحنه بخورند.
آنها اما شاید چندان صبور نیستند و میخواهند راه صدساله را یکشبه طی کنند؛ برای همین بهمنظور دیدهشدن و کسب درآمد میلیاردی دست به چنین تبلیغاتی میزنند. کافی است نیمنگاهی به صفحههای مجازی آنها بزنید تا با انبوهی از تبلیغات زیبایی مواجه شوید؛ از تزریق بوتاکس و فیلر و لیزر گرفته تا جراحیهای خطرناکی مثل پیکرتراشی و اسلیو معده و ابدومینوپلاستی و… .
سلبریتیها با تعریف اغراقگونه از این جراحیها و آسانخواندن آنها باعث ترغیب هواداران خود به انجام عملهای زیبایی میشوند؛ طرفدارانی که شاید خیلی از آنها سنوسال بسیار اندکی دارند و به جای اینکه عاقلانه دست به چنین کاری بزنند، از روی هیجان و احساسات تصمیم به انجام آن میگیرند.
از سوی دیگر، سلبریتیها بهعنوان مرجع بخشی از جامعه بهشمار میروند و برخی از افراد از آنها در زمینههای مختلف تقلید و الگوسازی میکنند؛ همین موضوع هم مزید بر علت میشود تا طرفداران آنها بهراحتی صابون همه این خطرها را به تن بمالند و با ترغیب سلبریتیها زیر تیغ جراحی بروند؛ بدون اینکه از پیامدهای آن باخبر باشند یا اینکه همین خانم و آقای بازیگر در رابطه با مخاطرههای این عملهای جراحی حرفی به میان آورده باشند.
اگرچه کموبیش قوانینی در رابطه با تبلیغات حوزه پزشکی وجود دارد، افزایش جراحیهای زیبایی و همچنین قصور پزشکی در این حوزه و همچنین جولان سلبریتیهایی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند، میطلبد تا تصمیمگذاران تدابیری دراینباره بیندیشند و با اعمال محدودیتهای جدی از ترویج این پدیده جلوگیری
کنند.