بازاریابی تهاتری با شهرهای گردش‌پذیر

اصفهان استانی صنعتی است که صنایع مستقر در آن هم منجر به آلایندگی و هم منجر به تغییرات جمعیتی اصفهان شده‌اند؛ تا جایی که مهاجران از سایر شهرها به اصفهان آمده‌اند.

تاریخ انتشار: 16:28 - شنبه 1402/02/9
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازاریابی تهاتری با شهرهای گردش‌پذیر

اصفهان استانی صنعتی است که صنایع مستقر در آن هم منجر به آلایندگی و هم منجر به تغییرات جمعیتی اصفهان شده‌اند؛ تا جایی که مهاجران از سایر شهرها به اصفهان آمده‌اند. / بازاریابی

از این رو باید با تکیه بر مزیت‌های شهر به سمت توسعه صنایع دانش‌بنیان و رونق گردشگری حرکت کنیم. برخورداری از نیروی انسانی مستعد در اصفهان با رتبه‌های ملی و فراملی در المپیادهای مختلف، رتبه‌های دانشگاهی و نوآورانه شهر اصفهان با وجود دانشگاه‌های خوبی که در اصفهان هستند، فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

شاخص نیروی انسانی شهر اصفهان بالاتر از حد متوسط کشور است. اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگری است که توسط گردشگران داخلی و گردشگران خارجی به رسمیت شناخته می‌شود.

در کمال تأسف مردم اصفهان وقتی می‌خواهند شغل انتخاب کنند اولویتشان گردشگری و صنایع دانش‌بنیان نیست. مدیریت شهری برای رونق گردشگری اصفهان اقداماتی همچون تسهیل‌گری در حوزه زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی را می‌تواند عملیاتی کند.

ضمن اینکه شهرداری لوایح خوبی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری داشته است.

شهرداری چشم خودش را به طو کامل بر روی منافع و درآمدهای حاصل از توسعه شهر توسط فعالان گردشگری و دانش‌بنیان بسته است و اقدام به ارائه یارانه صددرصدی برای تراکم ساختمانی می‌کند.

سایر دستگاه‌ها مانند سازمان امور مالیاتی و بانک‌ها نیز باید در کنار شهرداری به رونق گردشگری کمک کنند و به سمت ارائه تسهیلات و بخشودگی‌هایی در حوزه مالیاتی حرکت کنند.

در حوزه ترویج فرهنگ گردشگری نیز شهرداری تک‌پرچمدار است. وظیفه شهرداری معرفی شهر و جاذبه‌های شهری اصفهان است تا شهر برای ورود گردشگران آماده شود و سایر دستگاه‌ها نیز بتوانند کار را پیش ببرند.

در حوزه برند شهری و بازاریابی تهاتری با سایر شهرهای گردشگرپذیر نیز باید گام‌های بلندتری برداشته شود.

یادداشتی از مصطفی نباتی نژاد عضو و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × دو =