مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان خبرداد:

صدور بیش از ۷ هزار مجوز کسب و کار جدید در استان اصفهان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: از مردادماه ۱۴۰۱ تا پایان سال گذشته ۲۸ هزار و ۴۳۸ درخواست‌ برای صدور مجور کسب و کار در استان ارائه شده که تاکنون هفت هزار و ۵۵۵ مجوز صادر شده است.

تاریخ انتشار: 15:01 - یکشنبه 1402/02/10
مدت زمان مطالعه: 1 دقیقه
صدور بیش از ۷ هزار مجوز کسب و کار جدید در استان اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری صاحب نیوز، علیرضا عرب‌ها صبح امروز در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای برون رفت از این شرایط اقتصادی، مهار تورم افسارگسیخته و رشد تولید می‌تواند موثر باشد و نیاز است که توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: این قانون یکی از ابزارهای خیلی خوب برای تحقق شعار سال است و هر کسی به سهم خود حتی با یک کسب و کار خانگی می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و در ۵ ماده و ۱۶ تبصره است، عنوان کرد: برای برون رفت از این شرایط باید از حالت مصرف‌گرایی خارج شویم و به بحث تولید توجه کنیم که این قانون می‌تواند کمک کننده خوبی باشد. این قانون پایان رانت‌ها را در پی خواهد داشت.

عرب‌ها خاطرنشان کرد: از مردادماه ۱۴۰۱ تا پایان سال گذشته ۲۸ هزار و ۴۳۸ درخواست‌ برای صدور مجور کسب و کار در استان اصفهان ارائه شده که تاکنون ۷ هزار و ۵۵۵ مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان در بین دیگر استان‌های کشور در حوزه درصد تاخیر به درخواست رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مجوزهای پرتقاضا در استان اصفهان، اظهار کرد: تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی، کسب و کارهای خانگی قالیبافی، کارت ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر برون شهری و روستایی، کسب و کار خانگی خیاطی لباس، پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی، بهره‌برداری واحد تولیدی و صنعتی، تاسیس و فعالیت باشگاه ورزشی، تاسیس واحد گلخانه‌ای متوسط و بزرگ و فعالیت اکتشاف معدن به ترتیب جزو ۱۰ مجوز پرتقاضای استان اصفهان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + دوازده =