بایگانی سرویس فرهنگ عمومی
تجدیدپذیرهای مردمی  جایگزین تجدیدناپذیرهای طبیعی
۰۹:۵۸ - پنجشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴
در صورتی‌که عامه مردم برای مصرف بهتر بسیج شوند، روزهای روشن‌تری را می‌گذرانیم

تجدیدپذیرهای مردمی جایگزین تجدیدناپذیرهای طبیعی

عقربه بزرگ ساعت به 12 می‌رسد و خاموش؛ سناریویی که دست‌کم این روزها برای همه مردم آشناست.

شاهنامه خوانی در اصفهان
۱۹:۱۲ - شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
معلم‌هایی که در اصفهان به‌سراغ شاهنامه‌خوانی رفته‌اند

شاهنامه خوانی در اصفهان

شاید خیلی از ما که 12 سال مدرسه را پشت سر گذاشته‌ایم، باور کرده‌ایم که شاهنامه‌خوانی و کلا مطالعه متون کلاسیک ادبیات فارسی، کار هرکسی نیست و واقعا رستم می‌خواهد تا از پس این کار بربیاید.

کودکی در تیررس بی‌توجهی رسانه‌ای
۱۸:۳۱ - پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

کودکی در تیررس بی‌توجهی رسانه‌ای

در دنیای رسانه‌محور امروز، جایی که تلویزیون و پلتفرم‌های دیجیتال بخش بزرگی از زمان کودکان را به خود اختصاص داده‌اند، یک مسئله‌ بسیار مهم و البته نادیده‌گرفته‌شده، تعیین رده‌بندی سنی محتواست.

هلال‌احمر نماد بشردوستی
۱۸:۲۵ - پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

هلال‌احمر نماد بشردوستی

18 اردیبهشت ماه، با عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمرشناخته می‌شود. به همین مناسبت مبتنی بر سلسله مقاله‌های پژوهشی وزارت بهداشت «یک قرن نوع دوستی»، تاریخچه تأسیس این نهاد را در ایران بررسی کردیم.

«اصفهان، دورت بگردم»  اصفهانی است؟
۰۸:۲۸ - پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
بررسی جنبه‌های هویتی و تاریخی شعار «اصفهان دورت بگردم » در هفته فرهنگی اصفهان

«اصفهان، دورت بگردم» اصفهانی است؟

اردیبهشت با آن زیبایی‌های خدادادی‌اش که همیشه در قلب طبیعت‌دوستان جای داشته، چند سالی است پس از مناقشه‌ها، جایگاهش را به‌عنوان هفته اصفهان تثبیت کرده است …

اکران مردمی «پایتخت ۷» در برج میلاد
۱۰:۳۲ - یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴

اکران مردمی «پایتخت ۷» در برج میلاد

چهارشنبه‌شب بود که آخرین قسمت فصل هفتم سریال «پایتخت» همراه با حضور مردم و عوامل این سریال در برج میلاد پایتخت اکران شد؛ برنامه‌ای که مطابق انتظار با استقبال زیادی مواجه شد و به‌عنوان یکی از نخستین اکران‌های مردمی، تجربه خوبی را برای مدیران اجتماعی و هنری به ارمغان آورد.

تأثیر خشکی زاینده‌رود بر زیست مردم اصفهان
۰۹:۴۶ - یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
زنده بودیم به «زاینده» رود

تأثیر خشکی زاینده‌رود بر زیست مردم اصفهان

اواخر نوروز، در کنار پل خواجو، مردی شیرازی نزدیک می‌شود و می‌گوید: «زاینده‌رود را پس کی باز می‌کنند؟ ما به هوای آب اومدیم اصفهان. الان چندروزه منتظریم تا باز کنن؛ ولی هنوز خبری نیست!»

بگو «نمی‌دانم» نقشه‌ها بر آب می‌شوند
۱۳:۴۹ - چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴

بگو «نمی‌دانم» نقشه‌ها بر آب می‌شوند

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در موقعیت‌هایی به‌رغم اطلاع درخصوص موضوعی به دلیل بروز مشکلات احتمالی در پاسخ اظهار بی‌اطلاعی کرده باشید.
این مسئله در اغلب اوقات به‌صورت ناخودآگاه انجام‌شده و معمولا مسئله‌ای بی‌اهمیت جلوه می‌کند.

بررسی تعامل صداوسیما با بازیگران اجتماعی
۱۱:۵۶ - چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۴
کج‌دارومریز می‌رویم

بررسی تعامل صداوسیما با بازیگران اجتماعی

بازیگران، سلبریتی، شهرت، سرمایه اجتماعی و واژگانی ازاین‌قبیل، مفاهیم نوینی هستند که تا امروز با چنین کیفیت و کمیتی مورداستفاده قرار نمی‌گرفتند. این مفاهیم به‌موازات رواجشان، مزایا و چالش‌های جدیدی را هم پیش پای جامعه بشری گذاشتند.

وندالیسم اجتماعی تخریبگر تاریخی
۱۰:۰۲ - پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
بررسی رفتارهای ناهنجار اجتماعی که منجر به تخریب‌های چندهزارساله می‌شود

وندالیسم اجتماعی تخریبگر تاریخی

چند روز پیش فیلمی از دیوارنویسی فردی بر جدار سی و سه پل اصفهان منتشر شد و بعد از آن واکنش مردم و متولیان را به دنبال داشت؛ در نهایت هم روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرد: باتوجه‌به وجود دو دوربین نقطه‌زن، شخص خاطی شناسایی می‌شود

تعطیلات؛ آری یا خیر؟
۰۹:۴۲ - پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
«اصفهان‌زیبا» در گفت‌وگو با نمایندگان جامعه روان‌شناسی و جامعه‌شناسی به بررسی پیامدهای مثبت و منفی تعطیلات در جامعه ایرانی می‌پردازد

تعطیلات؛ آری یا خیر؟

تعطیلات نوروزی 1404 هم گذشت، تعطیلاتی که با توجه به هم‌زمانی با ماه مبارک رمضان و عید فطر چند روزی را هم از آن‌ها وام گرفت و دست‌کم برای جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی و شاغلان غیر دولتی، بیش از 20 روز تعطیلات به ارمغان آورد.

تب‌وتاب سرگرمی در اصفهان
۱۱:۲۷ - شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۳
گزارشی از قلب تپنده نمایشگاه سرگرمی «تب‌وتاب» در اصفهان

تب‌وتاب سرگرمی در اصفهان

کم‌وبیش در سطح شهر پوسترهای جشنواره «تب‌وتاب» به چشم می‌خورد؛ به‌خصوص در نزدیکی‌های پل شهرستان که محل برگزاری آن است یا شاید هم بیشتر در فضای مجازی تبلیغاتش دست‌به‌دست شده است.