بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل هوادار:

جشنواره گل در اختتامیه فولادشهر

ذوب‌آهن در شرایطی میزبان هوادار بود که دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ با یکدیگر همسایه بودند و شاگردان مهدی تارتار در صورت کسب برد یا تساوی در مقابل حریفشان می‌توانستند بالاتر از هوادار در جدول قرار بگیرند.

تاریخ انتشار: 11:37 - شنبه 1402/02/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
جشنواره گل در اختتامیه فولادشهر

به گزارش اصفهان زیبا؛ قطار پرسرعت لیگ بیست‌ودوم سرانجام به ایستگاه پایانی خود رسید و در شرایطی که در هفته آخر لیگ رقابت‌ها برای کسب عنوان قهرمانی و البته فرار از سقوط به اوج خودش رسیده بود، تیم‌های میانه‌جدولی برای اینکه بتوانند جایگاه مناسب‌تری در جدول لیگ به‌دست بیاورند، بازی‌هایشان را برگزار کردند تا درنهایت ذوب‌آهن بتواند با قرارگرفتن روی پله نهم جدول لیگ یک جایگاه تک‌رقمی برای خود به‌دست بیاورد.

ذوب‌آهن در شرایطی میزبان هوادار بود که دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ با یکدیگر همسایه بودند و شاگردان مهدی تارتار در صورت کسب برد یا تساوی در مقابل حریفشان می‌توانستند بالاتر از هوادار در جدول قرار بگیرند و البته ردوبدل‌شدن شش گل در استادیوم فولادشهر برای هوادارانی که خودشان را درگیر رقابت‌های صدر و انتهای جدول لیگ کرده بودند، اتفاقی غیرمنتظره بود که باعث شد تماشاگران حاضر در استادیوم فولادشهر یک اختتامیه شش‌گله را شاهد باشند.

البته ذوب‌آهن به‌نوعی بدشانس هم بود که نتوانست برتری‌اش را در ثانیه‌های پایانی حفظ کند تا با امتیاز بیشتری لیگ را به پایان برساند. ولی بااین‌حال این تساوی هم چیزی از ارزش‌های کار شاگردان مهدی تارتار در آخرین بازی فصل کم نکرد و ذوب‌آهنی‌ها با شرایطی قابل‌قبول لیگ را به پایان رساندند.

پارسا جعفری: مصدومیت فرعباسی در چند بازی پایانی لیگ فرصت خوبی را برای جعفری ایجاد کرد تا خودش را به‌عنوان دروازه‌بان اصلی ذوب‌آهن محک بزند. البته دریافت سه گل در اختتامیه لیگ آن‌هم از سمت یک بازیکن تقریبا ناشناس باعث شد جعفری در آخرین بازی تیمش نمره قبولی دریافت نکند.

محمد قریشی: یکی از بهترین بازیکنان ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم لیگ بوده، اما روی صحنه گل اول تیم هوادار باید فشار بیشتری به بازیکنان این تیم وارد می‌کرد تا مهاجم هوادار نتواند به این راحتی دروازه پارسا جعفری را باز کند. به‌هرحال تیمی که در یک مسابقه سه گل دریافت می‌کند، بدون شک مدافعانش روز خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند.

حامد نورمحمدی: شاید یکی از دلایل اصلی دریافت سه گل این بود که مدافعان ذوب‌آهن خط آتش هوادار بازیکنان این تیم را آن‌چنان جدی نگرفتند و حتی بعد از زدن گل اول همه حواسشان به او متمرکز نشد تا درنهایت بازیکن هوادار برای خودش هت‌تریک به ثبت برساند.

آرمان اکوان: قبلا هم گفته بودیم که اکوان امید اول ذوب‌آهن برای گل‌زنی از روی ارسال‌ها و ضربه‌های ایستگاهی است که همین اتفاق هم افتاد و اکوان موفق شد آخرین گل ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ امسال را به ثبت برساند تا به‌عنوان یک مدافع که آن‌قدرها هم ثابت بازی نکرده است، آمار بسیار خوبی از خود به جا بگذارد.

امیرحسین صدقی: این مدافع هم مانند دیگر بازیکنان ذوب‌آهن در خط دفاعی روز خوبی را پشت سر نگذاشت و همین‌قدر که هوادار موفق شد سه بار دروازه ذوب‌آهن را باز کند، کافی بود تا نمره‌ای نه‌چندان قابل‌قبول در مقابل نام صدقی قرار بگیرد.

عرفان معصومی: بازی‌کردن در مقابل خط هافبک باتجربه و تکنیکی هوادار کار راحتی نبود. بااین‌حال معصومی هم در این بازی عملکرد همیشگی خودش را ارائه نداد و همین موضوع باعث شد ارتباط مناسبی بین خط هافبک و مهاجمان هوادار برقرار شود.

پوریا پورعلی: تعداد گل‌های خورده ذوب‌آهن به‌نوعی نشان از وجود فضای خالی بین خط هافبک و مدافعان این تیم دارد و بدون شک پورعلی هم در کنار بقیه هافبک‌های ذوب‌آهن روز خوبی را پشت سر نگذاشت.

امیرحسین جدی: بازیکنان هوادار کناره‌های زمین خودشان را بسته بودند و همین موضوع باعث شد جدی نتواند نفوذ آن‌چنان زیادی به‌سمت دروازه هوادار انجام دهد و درنهایت هم دریافت سه گل نام جدی را هم در بین یکی از بازیکنان متوسط ذوب‌آهن قرار داد.

سامان نریمان جهان: این بازیکن باتجربه بهترین بازی خودش را در جریان نیم‌فصل دوم لیگ انجام داد و با زدن یک گل و تأثیرگذاری روی دو گل باعث شد ذوب‌آهن بتواند سه گل به هوادار بزند. نریمان جهان در هفته‌های پایانی لیگ امسال بسیار خوب کار کرد و این موضوع باعث شد انتقادهایی که در هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل به او وارد شده بود، کم‌رنگ شود.

محمدحسین اسلامی: هرچند فقط یک‌نیمه در ترکیب ذوب‌آهن بازی کرد، با همکاری دیگر بازیکنان خط تهاجمی تیمش موفق شد یک گل به ثمر برساند تا بازی پایانی لیگ را با نام گل‌زن ذوب‌آهن به پایان برساند. جانشین معین سجاد جعفری هم ‌بازی آن‌چنان درخشانی از خودش به نمایش نگذاشت.

محمدرضا سلیمانی: تلاش سلیمانی روی گل دوم ذوب‌آهن قابل‌تحسین بود. سماجت او برای رسیدن به توپ باعث شد ذوب‌آهن از یک توپ تقریبا مرده بتواند یک گل بسازد. سلیمانی هم این فصل را در غیاب باقرپسند به‌عنوان یک مهاجم هدف به پایان رساند و به نظر می‌رسد مهدی تارتار از عملکرد او رضایت داشته باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + 20 =