کلاهدوزان خبر داد:

احداث پنل خورشیدی ۵۵ کیلوواتی برق در منطقه ۳ اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از احداث پنل خورشیدی ۵۵ کیلوواتی برق در بام ساختمان شهرداری این منطقه خبر داد و گفت: برای انجام این اقدام یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

تاریخ انتشار: 16:39 - دوشنبه 1402/03/1
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
احداث پنل خورشیدی ۵۵ کیلوواتی برق در منطقه ۳ اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با اشاره به جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی اظهار کرد: با توجه به لزوم کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از یک‌سو و در اختیار داشتن انرژی عظیم خورشیدی از سوی دیگر، از سال گذشته تصمیم گرفته شد که در منطقه سه شهرداری اصفهان پنل خورشیدی نصب شود.

وی افزود: با ایجاد پنل خورشیدی و توسعه این شبکه علاوه بر مزایای انرژی‌های پاک و کمک به محیط زیست تجدیدپذیر، درآمدزایی نیز برای شهرداری حاصل می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به نصب این پنل در بام ساختمان منطقه سه واقع در خیابان کمال تصریح کرد: نیروگاه برق ۵۵ کیلوواتی منطقه سه از ۱۰۰ پنل خورشیدی تشکیل و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط در حال حاضر ماهانه ۱۷ میلیون تومان درآمد از برق تولیدی (ماهیانه ۹ مگاوات ساعت) برای شهرداری حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان که در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر رتبه نخست را در بین کلان‌شهرها دارد، در راستای اداره ارزان شهر و تولید انرژی الکتریکی پاک، در نظر دارد تا سال ۱۴۱۰ تمام برق مصرفی خود را از طریق انرژی خورشید تأمین کند.

کلاهدوزان اظهار کرد: طبق برآورد صورت گرفته در چهار سال نخست سرمایه اولیه به شهرداری بازمی‌گردد و پس از پایان قرارداد فروش برق تضمینی (۲۰ ساله)، برق تولیدی نیروگاه با برق مصرفی از شبکه برق تهاتر می‌شود.

وی اضافه کرد: یک نیروگاه دیگر در حاشیه پارک خیابان کمال‌اسماعیل با ظرفیت تولید ۱۰ کیلووات برق احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 + ده =