رئیس هیئت شنا: 73 استخر در سطح استان خدمات ارائه می‌کنند:

فصل رونق شنا از راه رسید

پس از چندسالی که کرونا سایه سنگینی بر روی ورزش‌های آبی انداخته بود، امسال با عادی‌شدن نسبی اوضاع شنا، شیرجه و واترپلو شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

تاریخ انتشار: 08:08 - چهارشنبه 1402/03/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
فصل رونق شنا از راه رسید

به گزارش اصفهان زیبا؛ پس از چندسالی که کرونا سایه سنگینی بر روی ورزش‌های آبی انداخته بود، امسال با عادی‌شدن نسبی اوضاع شنا، شیرجه و واترپلو شرایط متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

شیوع ویروس کرونا تأثیرات زیادی بر تمام ورزش‌ها داشت؛ اما مخرب‌ترین تأثیر بر ورزش‌های آبی و داخل استخر بود و وحشت زیادی که از شیوع ویروس ناشناخته وجود داشت، باعث شد تا تابلوی «تعطیل است» بر سر در تمام استخرهای کشور خودنمایی کند.

این وضعیت تقریبا دوسال ادامه داشت؛ تا اینکه با آبی‌شدن نقشه کرونا در کشور، ترس از شیوع کرونا در محیط بسته استخر کاهش یابد و سال گذشته تقریبا استخرهای ورزشی شرایط معمولی را تجربه کردند؛ اما کماکان دستورالعمل‌های کرونایی در جریان بود. پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر پایان اپیدمی کرونا، امسال و در فصل گرما ورزش‌های آبی به شرایط پیش از کرونا بازمی‌گردند.

پیمان گرامی، رئیس هیئت شنای استان اصفهان معتقد است در دوره کرونا کم‌لطفی‌های زیادی به رشته‌های آبی شد و بیشترین تعطیلی متوجه این رشته‌ها شد؛ در صورتی که ورزش‌های آبی از لحاظ کمک به حفظ ایمنی بدن و سلامتی اهمیت زیادی داشت.

آن طوری که گرامی می‌گوید، پس از دوره مسئولیت او در هیئت شنا و با اقداماتی که شد، 7هزار و 500 نفر در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو سامان‌دهی شدند؛ اما پس از شیوع ویروس کرونا، 90 درصد این افراد به سمت رشته‌های دیگر رفتند و هیئت با دشواری زیاد موفق به حفظ حدود 700 شناگر شد.

پس از پایان دوره چهارساله اول، مدتی قبل مجمع انتخاباتی هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان برگزار و پیمان گرامی برای یک دوره دیگر ریاست این هیئت را در اختیار گرفت. با توجه به استمرار دوره مسئولیت او در هیئت شنا، اولویت اصلی پیش روی هیئت، حفظ نفرات جذب‌شده و افزایش آن‌هاست؛ سیاستی که از طریق مدارس شنا دنبال می‌شود.

به گفته رئیس هیئت شنای استان، دستورالعمل راه‌اندازی و فعالیت مدارس شنا مهـر سال 96 صادر شد؛ اما طولانی‌شدن روند اجرا و سپس شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این طرح با تأخیر اجرایی شود.

آن طوری که گرامی می‌گوید، فعالیت مدارس شنا با رویکرد همگانی‌شدن رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو انجام شده و در حال حاضر 101 مدرسه شنا در سطح استان در حال فعالیت هستند که بیشترین آمار کشوری را دربر می‌گیرد.

او با ابراز امیدواری نسبت به آینده مدارس شنا و نقش مؤثر آن در شناسایی و پرورش استعدادها در این رشته مدال‌آور و المپیکی می‌گوید: زمانی که هنوز فعالیت مدارس شنا فراگیر نشده بود، نگرانی‌هایی وجود داشت که فعالیت هیئت و کمیته‌های زیرمجموعه آن  تحت‌الشعاع قرار بگیرد؛ اما به مدارس شنا و مأموریتی که بر عهده داشتند، اعتماد کردیم و نتیجه آن را هم گرفتیم.

گرامی با اشاره به اینکه دوره جدید فعالیت هیئت پس از کرونا با حدود 700 شناگر سامان‌دهی‌شده آغاز شده بود، تأکید دارد در پایان شهریور می‌تواند مشخصات 25هزار ورزشکار سامان‌دهی‌شده را در اختیار ما بگذارد. رئیس هیئت شنای استان با اشاره حضور شناگران پایگاه ملی شنای اصفهان در اردوهای تیم ملی، انتخاب گامر دیلانچیان به‌عنوان سرمربی تیم ملی را اتفاق بزرگی برای این رشته در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد طی سال‌های آینده قهرمانان بزرگی از دل مدارس شنای استان به ورزش کشور معرفی شوند.

به گفته گرامی، معمولا باشگاه‌های ورزشی چندین رشته را تحت پوشش دارند و برنامه‌ریزی آن‌ها برای مجموع رشته‌هاست؛ اما در خصوص مدارس شنا این نکته حائز اهمیت است که تنها در یک رشته فعالیت دارند و تمام تمرکز آن‌ها بر یک رشته است.

او فعالیت مدارس شنا به لحاظ اقتصادی را نیز به‌صرفه دانسته و می‌گوید: هیئت شنا موفق شده روی پای خود بایستد و نیاز به کمک اداره ورزش و جوانان و فدراسیون نداریم.

رئیس هیئت شنای استان به شرایط دو رشته شیرجه و واترپلو هم اشاره دارد و می‌گوید: استخر انقلاب از دیروز مجددا راه‌اندازی شده و فعالیت رشته شیرجه به‌طور جدی دنبال می‌شود. در رشته واترپلو نیز خوشبختانه شرایط خوبی داشته و در رده بزرگ‌سالان و جوانان در تیم ملی نماینده داریم.

آن طوری که گرامی می‌گوید، 73 استخر در سطح استان برای ارائه خدمات مجوز لازم را در اختیار دارند و تعداد دیگری از استخرها نیز در مرحله تعمیر و بازسازی هستند تا به چرخه استفاده بازگردند. به گفته او، فعالیت مدارس شنا نیاز به استخر اختصاصی نداشته و چندین مدرسه شنا هم می‌توانند از یک استخر استفاده کنند.

با گرم‌شدن هوا از اوایل خرداد و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها علاقه‌مندی به رشته‌های آبی بیشتر شده است و به زودی چرخه استخرهای شنا در سطح استان وارد دوره رونق فصلی خواهند شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + 11 =