ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست 9 هیئت ورزشی:

منتظر رئیس‌اند

با اعلام رئیس گروه قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ثبت‌نام از متقاضیان ریاست و عضویت در هیئت‌رئیسه هیئت‌های ورزش‌های همگانی، تیراندازی، والیبال، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، آمادگی جسمانی، شمشیربازی‌، سوارکاری، دو‌ومیدانی و اسکیت در دستور کار قرار گرفته است.

تاریخ انتشار: 12:32 - پنجشنبه 1402/04/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
منتظر  رئیس‌اند

به گزارش اصفهان زیبا؛ با اعلام رئیس گروه قهرمانی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، ثبت‌نام از متقاضیان ریاست و عضویت در هیئت‌رئیسه هیئت‌های ورزش‌های همگانی، تیراندازی، والیبال، موتورسواری و اتومبیل‌رانی، آمادگی جسمانی، شمشیربازی‌، سوارکاری، دو‌ومیدانی و اسکیت در دستور کار قرار گرفته است.

احمد مرادی هرندی، در خبری که روی خروجی سایت اداره ورزش و جوانان استان رفته، تأکید داشته که این ثبت‌نام‌ها در خرداد انجام می‌شود؛ اما در این سایت ثبت‌نام هیئت‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری و والیبال اطلاع‌رسانی شده و مرادی هم به ثبت‌نام هیئت ورزش همگانی اشاره کرده است.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد تعیین‌تکلیف هیئت‌های دیگر هم در برنامه متولیان ورزش استان باشد و طی یکی‌دو ماه آینده فراخوان ثبت‌نام آن‌ها منتشر خواهد شد.

از این جمع، هیئت آمادگی جسمانی استان پس از حدود یک‌دهه یک‌بار دیگر مجمع انتخاباتی برگزار می‌کند. در دهه هشتاد هیئت آمادگی جسمانی به‌صورت مستقل فعالیت داشت و سهیلا دستگردی آخرین رئیس این هیئت بود، اما بعدها این هیئت ادغام و به صورت یک کمیته فعالیت داشت.

سال گذشته، وزارت ورزش و جوانان رأی به تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی داد و در ادامه نیز هیئت‌های استانی دایر شد.

در استان اصفهان، با معرفی و تأیید فدراسیون، مهدی بهرامیان به عنوان سرپرست شروع به کار کرد و به زودی هم رئیس جدید این هیئت معرفی خواهد شد که این تفاوت عمده را با دیگر هیئت‌های مورد اشاره دارد که عملا اختلاف و حاشیه‌ای از گذشته وجود ندارد.

در بین دیگر هیئت‌های در لیست انتظار برگزاری مجمع انتخاباتی، هیئت ورزش همگانی بیشترین مدت بلاتکلیفی را گذرانده است.

پس از پایان دوره ریاست امیر آذرافروز، تاکنون چند سرپرست در هیئت فعالیت داشته‌اند که شرایط فعالیت هر‌کدام از آن‌ها متفاوت بوده است.

در مقطعی با توجه به تعداد زیاد رشته‌های تحت پوشش، مسئولیت در این هیئت داوطلب زیادی داشت که این علاقه‌مندی مشکلاتی را بر سر راه برگزاری مجمع در دوره مدیرکل گذشته و مدیرکل فعلی ایجاد کرد؛ اما پس از جدا سازی آمادگی جسمانی و چندین رشته دیگر از فدراسیون، این هیئت جذابیتش را از دست داد و به نظر می‌رسد انتخابات پیش روی بدون چالشی به انجام برسد.

هیئت‌های دوومیدانی، والیبال و سوارکاری به واسطه پایان دوره ریاست در این لیست وارد شده‌اند، اما هر کدام بنا به ماهیت خود با چالش‌هایی مواجه هستند.

هیئت دوومیدانی از پایان دوره ریاست محمدرضا برکت تاکنون دو بار با تغییر سرپرست مواجه شده و با توجه به مدعیان زیاد، احتمالا انتخابات کم‌حاشیه‌ای را پیش رو نخواهد داشت.

در هیئت والیبال بحث تعدد مدعیان صندلی ریاست وجود دارد؛ اما این هیئت دوره بدون رئیسی را با یک سرپرست گذرانده و به استقبال انتخابات آینده خواهد رفت.

در هیئت تیراندازی که طی دو دهه اخیر با یک رئیس اداره شده، به واسطه انتخاب سردار قربانی برای ریاست فدراسیون، هیئت یک‌سال و چندماهی را بدون مسئول قانونی سپری کرده و چشم‌انتظار انتخابات پیش روست.

در هیئت شمشیربازی، دوره مسئولیت رئیس قبلی نیمه‌کاره مانده و با استعفای فرهاد رضایی، مجتبی سرشوق سرپرستی هیئت را عهده‌دار بوده و بعید است در انتخابات پیش‌روی این هیئت تنش یا حاشیه خاصی به وجود بیاید؛ البته با این توضیح که شمشیربازی اصفهان پس از سال‌ها قرار است ترکیب مدیریتی جدیدی را تجربه کند.

موتورسواری و اتومبیل‌رانی و اسکیت، دو هیئتی هستند که به واسطه برکناری رؤسای قبلی، زودتر از موعد وارد بحث انتخاباتی شده‌اند.

در هیئت موتورسواری، اختلافات داخلی اعضای این رشته زمینه‌ساز برکناری رئیس شد و همین اختلافات نیز باعث شده هیئت از خرداد دو سال قبل تاکنون، چندین سرپرست در این هیئت روی کار بیاورد.

همین تعدد سرپرست نشان‌دهنده واقعیات موجود در این رشته است که کار را برای هر رئیسی سخت خواهد کرد. با این حال هیئت موتورسواری استان چاره‌ای جز شناخت رئیس جدیدش ندارد.

اطلاع درستی از اینکه چه افرادی برای ریاست هیئت داوطلب شده‌اند، در اختیار نیست؛ اما با توجه به اینکه بارها فرایند ثبت‌نام انجام شده، اما مجمع تشکیل نشده است، معلوم نیست ثبت‌نام این دوره نیز منجر به شناخت رئیس جدید خواهد شد یا خیر؟

در هیئت اسکیت، تغییرات مدیریتی در سطح کلان اداره ورزش و جوانان استان، عامل تغییرات در این هیئت بود؛ از این رو بعید است حاشیه خاصی برای انتخابات آینده پیش روی هیئت باشد.

آن طوری که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، هفته آینده قرار است مجمع انتخاباتی هیئت‌های کشتی و سه‌گانه برگزار شود و اگر روال کارها طبق برنامه پیش برود، طی ماه‌های آینده تکلیف رؤسای آینده این هیئت‌ها مشخص می‌شود.

به جز هیئت‌هایی که از آن‌ها نام برده شده، هیئت‌های دیگری چون هیئت ورزش کارگری استان هم هستند که هنوز تصمیم جدیدی در خصوص آن‌ها گرفته نشده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × پنج =