امروز مهران، فردا تهران

سی‌ام خرداد سالروز آغاز جنگ مسلحانه گروه مجاهدین خلق (منافقین) علیه جمهوری اسلامی بود. درست ۴۲ سال بعد از آن حادثه، پلیس آلبانی با حمله به مقر آن‌ها حدود ۷۰ نفر را دستگیر کرد و یک نفر نیز کشته شد.

تاریخ انتشار: 17:35 - یکشنبه 1402/04/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروز مهران، فردا تهران

به گزارش اصفهان زیبا؛ سی‌ام خرداد سالروز آغاز جنگ مسلحانه گروه مجاهدین خلق (منافقین) علیه جمهوری اسلامی بود. درست ۴۲ سال بعد از آن حادثه، پلیس آلبانی با حمله به مقر آن‌ها حدود ۷۰ نفر را دستگیر کرد و یک نفر نیز کشته شد.

همین اتفاق کافی بود تا موجی از اظهارنظر درباره منافقین در فضای مجازی ایجاد شود. کاربری به طنز نوشته است: «فکر اینکه تا الان با چند تا پیرزن و پیرمرد بحث کردم حالمو بد می‌کنه».

دیگری با اشاره به فعالیت‌های منافقین در فضای مجازی می‌نویسد: «پلیس آلبانی به درخواست ایران وارد کمپ مجاهدین خلق شده و برخی از تجهیزات و لوازم این گروهک را توقیف کرده است… خلاصه اگه شاهد کاهش تعداد فعالان به اصطلاح حقوق بشری و آزادی‌خواه بودید، شک نکنید از گروهک تروریستی منافقین بوده».

کاربری بی‌ادبی‌های فضای مجازی را به منافقین نسبت می‌دهد و می‌گوید «با دروکردن منافقین، چقدر فضای مجازی مؤدبانه‌تر شده…». کاربر دیگری با تعجب می‌نویسد «از وقتی به مقر منافقین حمله شد، چقدر تعداد دیدگاه‌ها و چت‌های ضد نظام کم شده».

یکی از کاربران در جواب این کامنت نوشته است «و همچنین تولید خبر و خوراک برای پاشیدن به فضای مجازی برای افراد بی‌بصیرت. یه عده فکر می‌کنن اون فردی که پشت این اکانت هست دلسوز و منتقد هست. وقتی مقصد این پیام رو دنبال می‌کنی توش دلسردی، ناامیدی، زیر سؤال‌بردن نظام و شخص ولایت فقیه هست».

کلیپ‌هایی از حمله‌ پلیس آلبانی به منافقین پخش شده است. کاربری با اشاره به یکی از این کلیپ‌ها به طنز می‌گوید: «اینا می‌خواستن انقلاب کنن، با یه اسپری فلفلی همه‌شون قلع و قَمع شدن».

کاربری نیز با اشاره به عکس و کلیپ یکی از کشته‌شدگان منافقین می‌نویسد: «کتاب شرح شکنجه افراد بی‌گناه توسط این حیوان بدتر از کفتار [عبدالوهاب فرجی‌نژاد] را خوانده‌ام. موجودی فوق‌العاده وحشی بوده. با روش‌هایی افراد را شکنجه می‌کرده که فوق‌العاده وحشتناک هستن. خدا لعنتش کنه».

کاربران زیادی درباره فرجی‌نژاد و اقداماتش اظهارنظر کرده‌اند. کاربری با اشاره به نحوه و روز مرگش می‌نویسد: «دم خدا گرم که همچین روزی [۳۰ خرداد] این ملعون رو برای تنبیه و مجازات احضار فرمودند. خدا جون لطفا با روش‌های خودش شکنجه‌اش کن؛ البته با دوز بالا».

در بین کامنت‌ها انتقاد از وضعیت داخلی کشور و همچنین بی‌اعتمادی به کشورهای غربی هم دیده می‌شود: «وقتی در سیاست خارجی با قدرت و صلابت و عزتمندانه عمل می‌کنیم، چگونه از پس زالوصفتان داخلی، همان مافیای قدرت که سفره مردم را خالی از یک لقمه نان و پنیر کرده‌اند برنمی‌آییم».

کاربر دیگری با اشاره به کارشکنی و رفتار کشورهای غربی می‌نویسد: «خبری نیست! فرانسه و غرب از پل که رد شد، روز از نو و روزی از نو».

از میان کامنت‌هایی که می‌خوانم یکی‌شان حاوی تجربه شخصی و جالب است.

این کاربر با ذکر خاطره‌ای سرنوشت منافقین را تصویر می‌کند: «یک بار سفر اربعین، تاکسی‌های عراقی می‌گفتند مهران، مهران. من به شوخی گفتم امروز مهران، فردا تهران. امام ما می‌گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد. ما که به کربلا رسیدیم و مورد پذیرایی مردم کربلا واقع شدیم و ان‌شاءالله تا قدس نیز چند قدمی بیش نمانده است؛ اما آن‌هایی که از مهران دنبال تهران بوده‌اند، اکنون در لانه آلبانی خود هم احساس آرامش نمی‌کنند و به نظر اربابشان ارزش همان استخوانی که تاکنون برایشان فراهم می‌کرده‌اند را هم ندارند».

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 − یازده =