رییس اداره منابع آب اردستان:

بیش از 300 حلقه چاه آب کشاورزی به کنتور هوشمند تجهیز شد

318 حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرستان اردستان به کنتور حجمی هوشمند مجهز شدند.

تاریخ انتشار: 13:02 - پنجشنبه 1402/04/15
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بیش از 300 حلقه چاه آب کشاورزی به کنتور هوشمند تجهیز شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ رییس اداره منابع آب شهرستان اردستان گفت: 318 حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرستان اردستان به کنتور حجمی هوشمند مجهز شدند.

مهندس بهنام هوایی، اظهار کرد: تاکنون 12 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی، 5 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های مرغداری و 2 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های صنعتی شهرستان اردستان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های آب شهرستان اردستان از پروژه‌های مهم احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است، افزود: کم آبی و کاهش سطح آب زیر زمینی از عوامل شوری بیش از حد استاندارد در چاه‌های کشاورزی شده و در حال حاضر تعامل خوبی بین کشاورزان و مسئولین به‌خصوص جهاد کشاورزی و اداره منابع آب در جهت تقویت طرح تعادل‌بخشی صورت می‌پذیرد.

هوایی با اشاره به اینکه 17 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 5 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسدود شده‌اند و سایر چاه‌ها به دلیل مصرف شرب منجر به صدور رأی قاطع نشده‌اند یا در حال مراحل قضایی هستند.

رییس اداره منابع آب شهرستان اردستان تصریح کرد: در بخش آب سطحی نیز تاکنون 36 مورد تجاوز به بستر و حریم آبراهه‌ها شناسایی شده که 12 مورد منجر به صدور رأی رفع تخلف و 3 مورد منجر به صدور رأی برائت شده است و مابقی در صورت صدور رأی اعمال قانون خواهند شد.

هوایی خاطرنشان کرد: میزان 18 کیلومتر از آبراهه‌های سطح شهرستان مورد مطالعات قرار گرفته و 13 کیلومتر در دست مطالعه است و در شرف تهیه گزارش نهایی قرار دارد.

وی افزود: 350 متر دیواره‌سازی به ارتفاع 3 متر در شهرستان اردستان صورت پذیرفته است.

رییس اداره منابع آب شهرستان اردستان یادآور شد: کلیه شهروندان می‌توانند تخلفات حوزه منابع آبی را به سامانه تلفنی 3848 گزارش کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 1 =