انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان:

حیاط مدارس به روی شهروندان باز شد!

طی برنامه مشترک آموزش و پرورش استان و شهرداری اصفهان، حیاط مدارس خارج از ساعات درسی برای استفاده از فضای ورزشی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

تاریخ انتشار: 09:30 - پنجشنبه 1402/04/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حیاط مدارس به روی شهروندان باز شد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ طی برنامه مشترک آموزش و پرورش استان و شهرداری اصفهان، حیاط مدارس خارج از ساعات درسی برای استفاده از فضای ورزشی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گفته آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان، در پی تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری منعقد شده، حیاط مدارس از ساعت 4 تا 8 برای فعالیت ورزشی در نظر گرفته شده و یک مربی نیز بر فعالیت‌های انجام‌شده نظارت می‌کند.

او که به بهانه میزبانی مسابقات فوتبال 40+ فرهنگیان سراسر کشور در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، «معلم ورزشکار، معلم امیدآفرین و مدرسه بانشاط» را شعار این مسابقات عنوان کرد که خروجی آن به سود دانش‌آموزان و ایجاد مدارس پویا و پرنشاط خواهد بود.

آن‌طوری که امیرپور اشاره دارد، در طرح بزرگ شهید سلیمانی، ساخت ۲۲۰۰ فضای ورزشی در مدارس آغاز شده و این طرح به ساخت فضاهای ورزشی درون مدرسه معطوف شده است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، در این طرح پویا و فعال با اولویت مدارس دخترانه در استان اصفهان، ایجاد فضای استاندارد در مدارس، شامل زمین چمن مصنوعی، زمین ساحلی، سالن‌های ورزشی و… در دست انجام است تا مربیان تربیت بدنی در مدارس استان در فضایی استاندارد کلاس‌های ورزشی را دایر کنند و از 114 مکان پیش بینی‌شده، 105 مورد به بهره برداری رسیده است.

امیرپور به طرح شهیدخزاری هم اشاره کرد که دختر و مادر روزهای پنجشنبه و پدر و پسر روزهای جمعه می‌توانند از فضای ورزشی مدارس به‌طور رایگان استفاده کنند.

او با اشاره به استقبال کم از این طرح، ابراز امیدواری کرد والدین برای همراهی دانش‌آموزان در دوران پساکرونا، از این طرح استفاده لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان به طرح شهیدطوقانی نیز اشاره کرد که با هدف آشنایی دانش‌آموزان با ورزش باستانی زورخانه‌ای و ایجاد نشاط و شادابی در مدارس از ابتدای مهرماه به صورت آزمایشی در شش شهر استان انجام شد تا مراسم صبحگاه مدارس با نوای مرشد و ورزش زورخانه‌ای آغاز شود.

امیرپور درباره طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی در استان اصفهان نیز گفت: این طرح توسط دبیران متخصص تربیت بدنی و همچنین مشورت با وزارت آموزش و پرورش با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی با تمام رشته‌های ورزشی به منظور شناسایی استعدادهای آن‌ها طراحی و اجرا شد.

او از یک اتفاق ویژه نیز خبر داد و گفت: اولین سالن اختصاصی ورزشکاران با نیاز خاص در مجموعه مادر ملک شهر احداث شده و امیدواریم با تأمین بودجه موردنیاز، ظرف سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

امیرپور با اشاره به راه‌اندازی کانون تندرستی نیز گفت: دستورالعمل راه‌اندازی کانون تندرستی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و اولین کانون تندرستی در دست احداث است.

محمود خدا بخشی، رئیس گروه فضاها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش نیز که مهمان اصفهان شده است، به سرانه ورزشی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی آموزش و پرورش ۳۴ سانتی‌متر است که طبق برنامه به ازای هر دانش‌آموز باید به یک متر مربع برسد.

او تأکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این فضا را ایجاد و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد و تمامی دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همکاری کنند.

خدابخشی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش و تندرستی ایجاد فضای ورزشی در مدارس است، تصریح کرد: فضاهایی موردنیاز است تا بتوانیم خدمات خوبی را به دانش‌آموزان ارائه کنیم و احداث ۲۱۰۰ باب فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی در دستور کار است که نیمی از آن‌ها به مرحله بهره‌برداری در مرحله دوم رسیده است.

فرهاد رضایی، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اشاره‌ای به برگزاری مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور داشت و تأکید کرد: این مسابقات با حضور ۳۲ تیم که هر تیم متشکل از ۱۲ نفر است، از امروز آغاز شده و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته او، این رقابت‌ها در سالن‌های امام علی (ع)، خرداد و سجادیه برگزار و پس از انجام ۴۸ بازی در دو روز اول به صورت گروهی ۱۶ تیم به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد و در نهایت تیم‌های برتر روز یکشنبه معرفی می‌شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × 3 =