هیئت سلاله‌نبی

نقش هیئت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شاید بزرگ‌ترین پایگاه دینی‌ملی در جامعه اسلامی ما هیئت‌ها و محافل مذهبی باشد و هرچقدر که این پایگاه نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشد، تأثیرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.

تاریخ انتشار: 12:30 - شنبه 1402/04/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیئت سلاله‌نبی

به گزارش اصفهان زیبا؛ «هیئت یک واحد اجتماعی است، یک مجموعه‌ اجتماعی است که بر محور مودّت اهل‌بیت شکل می‌گیرد؛ محور این اجتماع کوچک یا بزرگ، مودّت اهل‌بیت (علیهم السلام) و هدایت به سمت اهداف اهل‌بیت است؛ حقیقتِ هیئت این است، ماهیت هیئت یعنی این. ریشه‌ این پدیده هم مال زمان خود ائمه است؛ صحبت امروز و دیروز نیست؛ هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آن‌ها شروع کردند.» آیتالله خامنهای

نقش هیئت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. شاید بزرگ‌ترین پایگاه دینی‌ملی در جامعه اسلامی ما هیئت‌ها و محافل مذهبی باشد و هرچقدر که این پایگاه نقش پررنگ‌تری در جامعه داشته باشد، تأثیرگذاری بیشتری هم خواهد داشت.

تأثیراتی که می‌تواند با همراهی محافل فرهنگی، همچون روزهای انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه ای بر جامعه‌پذیری نوجوانان و جوانان امروز بگذارد.

عباس زعفران‌زاده نیز با اشاره به تشکیل هیئت «سلاله‌نبی» در سال‌های اخیر بیان کرد: در کنار سایر برنامه‌ و طرح‌هایی که در سال‌های اخیر توسط مجموعه سلاله اجرا شده است، هیئت سلاله‌نبی نیز سه سال پیش، در روز عید غدیر پایه‌گذاری شد و ما امسال در جشن عید غدیر، تولد سه سالگی هیئتمان را نیز برگزار کردیم؛ جشنی که با همراهی 400 نفر از اعضا و خانواده‌های سلاله برگزار شد.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های هیئت افزود: به‌طور معمول برنامه‌های هیئت هر پنجشنبه در شعبه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود که علاوه بر سخنرانی و مدح اهل‌بیت، می‌توان به برپایی موکب و غرفه کودک، پخش نذورات با توجه به مناسب‌های مختلف دینی، اجرای خیابانی گروه سرود و نقاشی اتومبیل‌ها نیز اشاره کرد.

مسئول اداری و پشتیبانی مرکز سلاله با تأکید بر نقش نوجوانان در برپایی چنین مراسماتی بیان کرد: بی‌شک برپایی هیئت در مراسماتی همچون دهه فاطمیه و محرم مستلزم برنامه‌ریزی‌های بسیار است. با این وجود بخش عمده‌ فعالیت‌های هیئت به عهده‌ خود بچه‌هاست و مربیان مجموعه صرفا بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند.

زعفران‌زاده در ادامه حضور دانش‌آموزان در تشکیلات هیئتی را نمونه‌ای از پاتوق‌های دوستانه نامید و افزود:با وجود اینکه برنامه‌های رسمی مرکز در روزهای خاصی از هفته و به طور معین برگزار می‌شود، حضور بچه‌ها در مجموعه صرفا به چنین برنامه‌هایی محدود نمی‌شود و جدای از آن فعالیت‌های فرهنگی متنوعی صورت می‌گیرد؛ برای مثال کارگروه‌های مختلفی همچون هیئت و رسانه شکل گرفته‌است که مدیریت آن به عهده بچه‌هاست؛ همچنین فعالیت‌های تفریحی مثل بازی‌های گروهی و کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های پاتوق دوستانه نوجوانان است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − هفت =