رشد کمی «آری»، رشد کیفی «خیر»!

روز خبرنگار فرصتی است برای بررسی عملکرد یک‌ساله رسانه‌های استان به‌منظور شناسایی نقاط‌قوت و ضعف تا سال دیگر بتوان بخشی از این آسیب‌ها را برطرف کرد؛ نه اینکه همه آن‌ها روی‌هم تلنبار شود.

تاریخ انتشار: 16:14 - سه شنبه 1402/05/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
رشد کمی «آری»، رشد کیفی «خیر»!

به گزارش اصفهان زیبا؛ وضعیت رسانه‌های اصفهان ازنظر کمی نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است؛ به‌طوری‌که اکنون شاهد فعالیت خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های متعدد در اصفهان هستیم؛ اما برای اینکه بتوانیم جایگاه یک رسانه را مشخص کنیم، باید به میزان اثرگذاری آن در بین مردم توجه داشته باشیم؛ یعنی فلان رسانه‌ای که در استان اصفهان فعالیت می‌کند، چقدر توانسته است جریان به‌پا کند و تأثیرات خوبی را بر جای بگذارد.

برخی از اهالی رسانه گلایه دارند که مسئولان استانی چندان به رسانه‌ها توجه نمی‌کنند؛ شاید دلیل این مسئله تا حدودی به خود رسانه برگردد و بخش دیگری هم به خاطر سواد رسانه‌ای پایین مسئولان و مدیران روابط‌عمومی آن‌ها باشد؛ شرایط مالی رسانه‌ها را هم البته باید به این موارد اضافه کنیم؛ اما آنچه برای رسانه‌های اصفهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گام‌برداشتن آن‌ها به سمت‌وسوی انجام کار حرفه‌ای و باکیفیت است.

بسیاری از رسانه‌هایی که در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند، به‌صورت شفاف و صریح با مسئولان خود سخن می‌گویند و از آن‌ها انتقاد می‌کنند و به همین دلیل نیز تأثیرگذاری بالایی بر آن‌ها دارند و تقریبا می‌توان گفت که حرفه‌ای عمل می‌کنند.

یکی از مشکلاتی که رسانه‌ها در اصفهان دارند، کمبود نیروی کار است؛ به همین دلیل هم مجبور هستند از افرادی کمک بگیرند و اتفاقا هم تعداد دوره‌های خبرنگاری خیلی زیاد است و افراد مختلفی در حال آموزش‌دادن به علاقه‌مندان خبرنگاری هستند؛ درحالی‌که رسانه‌های استان آن‌طور که بایدوشاید نتوانسته‌اند نقش خود را ایفا کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استانی نیز به رسانه‌ها اهتمام بیشتری بورزند و صرفا به‌عنوان روابط‌عمومی به آن‌ها نگاه نداشته باشند.

هرچه مسئولان بتوانند از ظرفیت رسانه‌ها به‌طور شایسته استفاده کنند، بهتر می‌توانند عملکرد و دستاوردهای خود را ارائه کنند.

از سوی دیگر، فضای مجازی نیز در حال حاضر فراگیر شده و فعالیت رسانه‌ها را به‌نوعی تحت‌تأثیر خود قرار داده است؛ به خاطر اینکه هر شخصی اکنون برای خود به‌واسطه فضای مجازی، یک رسانه دارد و در آن به فعالیت می‌پردازد؛ هرچند صحت‌وسقم اخباری که در این فضا منتشر می‌شود، معلوم نیست و ممکن است با رویکردهای خاصی نیز انتشار یابد و امر اطلاع‌رسانی را با مشکل روبه‌رو کند.

روز خبرنگار فرصتی است برای بررسی عملکرد یک‌ساله رسانه‌های استان به‌منظور شناسایی نقاط‌قوت و ضعف تا سال دیگر بتوان بخشی از این آسیب‌ها را برطرف کرد؛ نه اینکه همه آن‌ها روی‌هم تلنبار شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 + 20 =