محک مهم دربی پیش روی محمد ربیعی است:

شوت هدف‌دار!

چهارم تیرماه امسال بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، محمد ربیعی به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد؛ انتخابی که به دلیل سبقه خوب ربیعی در مس رفسنجان و سبک فوتبالی که تیم او از خود به نمایش می‌گذاشت، به مذاق هواداران و کارشناسان خوش نشست.

تاریخ انتشار: 11:15 - دوشنبه 1402/05/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شوت هدف‌دار!

به گزارش اصفهان زیبا؛ باشگاه ذوب‌آهن پس از دو فصل، قرارداد مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال خود را تمدید نکرد و پس از مطرح‌شدن نام مربیان مختلف بالاخره محمد ربیعی سکان هدایت ذوب‌آهن را به دست گرفت.

چهارم تیرماه امسال بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، محمد ربیعی به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد؛ انتخابی که به دلیل سبقه خوب ربیعی در مس رفسنجان و سبک فوتبالی که تیم او از خود به نمایش می‌گذاشت، به مذاق هواداران و کارشناسان خوش نشست و او خیلی سریع تمرین‌های فوتبال ذوب‌آهن را شروع و بازیکنان موردنظر خود ازجمله کمال کامیابی‌نیا، شایان مصلح، پوریا آریاکیا و… را جذب کرد تا فرصت کافی برای آماده‌سازی تیم داشته باشد.

حتی تغییر مدیرعامل باشگاه و نشستن نیما نکیسا روی صندلی مدیرعاملی باشگاه تغییری در روند آماده‌سازی تیم ایجاد نکرد و ربیعی با تمرکز تمرین‌های خود را پیش برد.

در هفته گذشته، تصویری از شوت‌زنی محمد ربیعی در تمرین‌های ذوب‌آهن منتشر شد که واکنش‌های مختلفی در بین هواداران، رسانه‌ها و کارشناسان در پی داشت.

منتقدان معتقد بودند که سرمربی تیم لیگ برتری در حین انجام یک تکنیک فوتبالی بایستی تمام موارد و اصول حرکت را به‌خوبی انجام دهد تا بتواند آموزشی صحیح برای بازیکنانش داشته باشد. آن‌ها فیزیک بدنی ربیعی در عکس منتشرشده را دست‌مایه طنز قرار دادند.

فارغ از درستی یا نادرستی انتشار این عکس، بد نیست همین منتقدان که غالب آن‌ها، مربیان و کارشناسان فوتبال بودند، عکسی از شوت‌زنی خود در یک تمرین منتشر کنند تا ببینیم عکس آن‌ها چقدر در فضای مجازی و رسانه‌ای دست‌به‌دست شده و چه صحبت‌هایی در خصوص آن‌ها انجام می‌شود.

تمرین سرمربی با بازیکنان و نشان‌دادن یک تکنیک به آن‌ها امری است که در هر رشته ورزشی اتفاق می‌افتاد؛ اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که عکس منتشرشده، آموزش شوت برای بازیکنان نبوده و ربیعی در زمانی پس از تمرین یا در حین مراحل پایانی تمرین که بازیکنان در حال سردکردن هستند، اقدام به شوت‌زنی در شرایط سرگرم‌کننده و شاداب کرده است.

انجام فعالیت‌های شاد و سرگرمی در تمرین‌های بیشتر رشته‌های ورزشی اتفاقی طبیعی است که اعضای کادر فنی و بازیکنان از انجام آن لذت می‌برند و فضای تمرین را بسیار مفرح می‌کند؛ ضمن اینکه همین فضا باعث اتحاد و یکدلی بیشتر تیم می‌شود و خنده‌های کمک‌مربی ربیعی در پشت سر او، تأییدی بر این موضوع است.

حال کافی است نگاهی به گل نخست ذوب‌آهن به ملوان در هفته اول لیگ بیست‌وسوم داشته باشیم؛ جایی که در دقیقه ۴۶ محمدحسین اسلامی با شوتی سرکش، تیرک و تور دروازه ملوان را باهم لرزاند تا یکی از زیباترین گل‌های هفته را شاهد باشیم.

شاید بتوان گفت این شوت و این گل پاسخ ربیعی به منتقدان بود تا به آن‌ها نشان دهد هدف شوت سرمربی ذوب‌آهن تورِ دروازه ملوان بوده و محمد ربیعی به چیزی جز فوتبالِ تیمش فکر نمی‌کند.

طبیعتا برای ذوب‌آهنی که امسال را با آرامش خوبی آغاز کرد و به نسبت فصول گذشته نقل‌وانتقال‌های کمتری داشت، دوری از این حواشی می‌تواند در ادامه مسیر، کمک‌حالش باشد؛ چراکه از شخصیت آرام باشگاه ذوب‌آهن و ربیعی چیزی غیرازاین انتظار نمی‌رود.

سرمربی گاندوها با حفظ شاکله تیم، جذب بازیکنان باتجربه و مطلوب و با میانگین سنی پایین موفق شد در دیدار نخست لیگ برتر و در شرایطی که میهمان ملوان بود، سه امتیاز حساس و روحیه‌بخش را کسب کند و نشان دهد بی‌توجه به حواشی به‌وجودآمده چه در خصوص تغییر مدیرعامل و چه در خصوص عکس منتشرشده از او، تنها تمرکز خود را معطوف به فوتبال تیم خود کرده و آماده است در جدیدترین چالش فوتبالی زندگی خود با تمام توان تلاش کند تا پاسخ هرگونه انتقاد فنی و غیرفنی را در زمین فوتبال بدهد.

ذوب‌آهن در هفته دوم لیگ برتر فوتبال به مصاف تیم سپاهان می‌رود که این دیدار را می‌توان مهم‌ترین محک مربیگری ربیعی در اصفهان دانست.

برد در این دیدار وجهه ربیعی را به نحو چشمگیری نزد هواداران بالا خواهد برد؛ به‌ویژه آنکه رقیب او روی نیمکت تیم همشهری، یک مربی نامدار پرتغالی است که سابقه دستیاری مورینیو را دارد و ازلحاظ دانش فنی، یکی از بهترین نیمکت‌های فنی ایران را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 + 16 =