همراه با قهرمانان کار و ورزش

هرساله 26 مهر تا دوم آبان به‌منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و توجه به جنبه‌های عمومی، حرفه‌ای و قهرمانی، هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامیده شده است.

تاریخ انتشار: 11:22 - چهارشنبه 1402/07/26
مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه
همراه با قهرمانان کار و ورزش

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرساله 26 مهر تا دوم آبان به‌منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و توجه به جنبه‌های عمومی، حرفه‌ای و قهرمانی، هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامیده شده است.

فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی و ورزش، بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با جمعی از فعالان ورزشی سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان داشته باشیم و از منظر آن‌ها به ورزش نگاه کنیم.

زندگی من با ورزش گره خورده است

گلنوش باشی در رشته شنا عناوین متعددی کسب کرده و از سال 97 به‌عنوان نجات‌غریق، با سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان همکاری داشته است.

او به سابقه فعالیتش در ورزش اشاره کرد و گفت: از هفت‌سالگی رشته شنا را آغاز کردم، در ده‌سالگی وارد تیم استان شدم و در دوازده‌سالگی اولین مقام کشوری را به دست آوردم.  شنا کردن به من زندگی‌کردن را آموزش داده تا متوجه شوم چگونه با مشکلات روبه‌رو شوم.

باشی که از سال ۱۴۰۰ در بخش GIS سازمان میادین شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند، در خصوص ادامه‌دادن به ورزش در کنار کار و حمایت‌های سازمان تأکید کرد: بالغ‌بر ۲۰ مقام کشوری در رشته شنا کسب کردم و اکنون هم با اینکه به‌صورت قهرمانی ورزش نمی‌کنم؛ اما در حوزه بدن‌سازی و آمادگی جسمانی فعالیت دارم و در مسابقات آمادگی جسمانی که شهرداری اصفهان برای کارکنان سازمان‌های زیرمجموعه خود برگزار می‌کند، مقام اول و دوم را کسب کردم.

این فعال ورزشی افزود: زندگی من با ورزش گره‌ خورده و به دلیل اینکه از سن پایین ورزش می‌کردم، هیچ‌گاه ناامید نشدم؛ ضمن اینکه در سال ۸۶ در مسابقات قهرمانی کشور که در شیراز برگزار شد، مقام نخست را در شنای پروانه و شنای قورباغه به دست آوردم و بهترین مدالی بود که در ورزش حرفه‌ای کسب کردم.

قهرمان اسبق شنای کشور که در حال حاضر دارای مدرک کارشناسی ارشد آلودگی محیط‌زیست با گرایش GIS است، ادامه داد: خوشحالم در محیطی کار می‌کنم که با رشته تحصیلی من ارتباط دارد و این یکی از اتفاقات خوب زندگی من بوده؛ ضمن اینکه در کنار آن، ورزش را نیز ادامه می‌دهم و این دو اتفاق انگیزه من را برای کارکردن چندین برابر می‌کند.

او تأکید کرد: بدون‌شک زمانی که در محل کارم حضور دارم با تمام توان و علاقه فراوان در جهت تعالی اهداف سازمان تلاش می‌کنم و امیدوارم در کنار دیگر همکاران بتوانیم برای مردم عزیز شهر اصفهان اقدامات مؤثری در جهت بهبود زندگی آن‌ها انجام دهیم.

باشی تصریح کرد: ۱۵ سال سابقه مربیگری دارم و مدارج مربیگری و داوری شنا را طی کردم که داوری درجه 2 شنا، داوری درجه یک نجات‌غریق، مربیگری درجه 2 شنا و مربیگری درجه 2 نجات غریق ازجمله آن‌هاست و همچنین در المپیاد شنای نجات غریق کشور به‌عنوان داور حضور داشتم.

او اضافه کرد: باید از سازمان میادین شهرداری اصفهان تشکر کنم؛ چراکه در طی این سال‌ها همواره با حمایت‌های خود باعث شده تا بین کارکردن در سازمان و فعالیت ورزشی‌ام فاصله ایجاد نشود و ضمن کارکردن، فعالیت ورزشی خود را نیز ادامه داده‌ام که از همین رو همیشه با شوق و اشتیاق بسیار در مسابقاتی که به‌عنوان ورزشکار سازمان میادین اعزام می‌شوم، شرکت می‌کنم. آموزش‌دادن به شاگردان و انتقال دانش ورزشی به بچه‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین اتفاقات زندگی من بوده؛ چراکه ثمره و نتیجه کارم را با پیشرفت شاگردان می‌بینم.

عاشقانه رشته شنا را دوست دارم

ماندانا برجیان، از پیش‌کسوتان ورزش‌های آبی استان است که از ۱۷سال پیش به‌عنوان مدیر فنی استخر غدیر با سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان همکاری داشته است.

او به سوابق فعالیتش در ورزش اشاره کرد و گفت: از سن شش‌سالگی ورزش شنا را آغاز کردم و ۲۵ سال به‌صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت داشتم و هم‌اکنون نیز در هیئت نجات‌غریق استان عضو هیئت‌مدیره و در کمیته پیش‌کسوتان، نایب‌رئیس بانوان هستم که اقدامات خوب و مؤثری برای این هیئت انجام داده‌ایم.

برجیان افزود: در مسابقات کلان‌شهرهای کشور که در مشهد برگزار شد، به‌عنوان نماینده شهرداری اصفهان به مقام قهرمانی شنا رسیدم که یکی از بهترین عناوینی بود که در رشته شنا کسب کردم. این مسابقات سطح بسیار بالایی دارد و کسب مدال در آن بسیار سخت است. در حال حاضر به دلیل اینکه بیماری ریوی دارم در حوزه اداری سازمان فعالیت می‌کنم. پس از کرونا اماکن ورزشی رو به تعطیلی رفت و اکنون که به کار اداری مشغول هستم، پس از پایان کار، ورزش هم می‌کنم.

او ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان در قبال کارکنان ورزشکار تصریح کرد: در طی سال‌هایی که ورزش کردم موفق شدم مدرک نجات‌غریق درجه یک، داوری و مربیگری نجات‌غریق درجه2 و دوره آموزشی ورزش در آب را اخذ کنم و هیچ‌گاه ناامید نشدم؛ چراکه از کار در فضای ورزشی لذت می‌برم. همان‌طور که گفتم به دلیل مشکل بیماری ریوی دیگر نتوانستم در فضای استخر کار کنم؛ اما من عاشقانه رشته شنا را دوست دارم و همچنان به دنبال فرصتی هستم تا دوباره بتوانم در خدمت ورزش شنا باشم.

برقراری امنیت در استخر به عهده نجات‌غریق است

علی‌اکبر زارع، یکی از فعالان ورزش‌های آبی است که از سال 81 و به‌عنوان نجات‌غریق با سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان همکاری دارد  و در حال حاضر به‌عنوان سرناجی مدیر فنی مجموعه ورزشی غدیر فعالیت می‌کند.

او با اشاره به شروع ورزش با رشته شنا تأکید کرد: پس‌ از آنکه به‌طور کامل شنا را آموختم، وارد رشته واترپلو شدم و پس‌از آن در رشته نجات‌غریق به فعالیت ورزشی ادامه دادم.

زارع که به‌عنوان مدرس نجات‌غریق درجه یک فدراسیون نیز فعالیت می‌کند، افزود: مدرک مربیگری و داوری شنا و واترپلو را نیز دارم و همواره تلاش کردم در هر رشته‌ای بهترین عملکرد را داشته باشم. مربیگری با داوری تفاوت بسیاری دارد؛ چراکه در مربیگری می‌بایست تلاش کرد تا تمام آنچه در توان داری را به ورزش‌آموز انتقال دهیم؛ اما در داوری باید تمام تمرکز خود را به قضاوت عادلانه معطوف کنیم.

مدیر فنی مجموعه ورزشی غدیر سازمان میادین شهرداری اصفهان تأکید کرد: هم‌خوانی ورزشی که در آن فعالیت می‌کنم و حوزه کاری که در سازمان میادین دارم، بسیار مناسب است و تمام تلاشم را برای پیشبرد اهداف سازمان به کار می‌گیرم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. مطمئنا اگر حمایت‌های سازمان نبود، نمی‌توانستم مدرس درجه‌یک نجات‌غریق شوم و احساس می‌کنم خدا لطف بزرگی به من کرده تا بتوانم در این سازمان خدمت کنم.

زارع ادامه داد: رشته ورزشی نجات‌غریق بسیارخطرناک است و در لحظات بسیارحساس و موقعیت‌های خاص می‌بایست به مردم کمک کنیم. برقراری امنیت در استخر با نجات‌غریق است و این سختی شغل ما را نشان می‌دهد. روحیه بالا و آمادگی جسمانی مناسب ازجمله ملزومات شغل ماست و هیچ‌گاه از راهی که رفتم پشیمان نشدم.

مدرس نجات‌غریق درجه یک فدراسیون شنا تصریح کرد: حمایت‌های بی‌دریغ سازمان میادین باعث شده تا باقدرت و تمرکز بالا در انجام امور محوله کوشا باشم و علی‌رغم اینکه ساعات بسیار زیادی را در استخر حضور دارم، هیچ‌گاه احساس خستگی نکرده‌ام. چه در حوزه فعالیت کنونی و چه هر جای دیگر که کار کنم خودم را خادم مردم می‌دانم. خدمت‌رسانی به مردم وظیفه من است و به آن افتخار می‌کنم.

نتیجه‌گرفتن در رشته بااصالت کشتی سخت است

صادق کیان‌ارثی، از ورزشکاران رشته کشتی و شاغل سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان است.

او که از سال ۸۰ در رشته کشتی فعالیت کرده و سابقه سه دوره قهرمان دانشجویان کشور را دارد، اظهار کرد: از سال ۹۶ مربیگری کشتی را آغاز کردم و از سال گذشته نیز به‌عنوان مربی کشتی تیم سپاهان فعالیت می‌کنم.

کیان‌ارثی افزود: سال ۹۳ بود که وارد سازمان عمران شهرداری اصفهان شدم. چهار سال است که به سازمان میادین شهرداری اصفهان آمدم و کارشناس نقشه‌برداری واحد عمران هستم. اینکه در کنار کاری که در سازمان انجام می‌دهم می‌توانم به ورزش بپردازم و حتی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ساخت ادامه تحصیل دهم، نشان می‌دهد که سازمان حمایت‌های بسیار خوبی از کارکنان خود دارد و من هم همواره تلاش کردم تا تمام‌قد در اختیار سازمان باشم.

او تصریح کرد: مقام‌آوری و موفقیت در رشته‌ای مثل کشتی که اصالتی ایرانی دارد، بسیار سخت است. این رشته تلاش بسیار می‌خواهد و شاید ماه‌ها تمرین می‌کنی تا ۶ دقیقه کشتی بگیری. ضربان قلب یک فرد عادی اگر به ۲۲۰ برسد ممکن است سکته کند؛ اما یک کشتی‌گیر می‌بایست بارها ضربان قلب خود را به ۲۲۰ برساند و این اتفاق مشخص می‌کند چه حساسیت و فشاری در رشته کشتی وجود دارد.

کارشناس نقشه‌برداری واحد عمران سازمان میادین شهرداری اصفهان ادامه داد: کسب مدال و رفتن روی سکو، حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی و اردوهای ملی ازجمله لحظات خوش زندگی ورزشی من بود. خانواده و برادر مرحومم مشوق من در کشتی بودند و هرگز نتوانستم از کشتی جدا شوم. خوشبختانه با حمایت‌های سازمان هیچ تداخلی بین کارکردن در سازمان و ورزش به وجود نیامد و هیچ‌گاه نه ورزش لطمه‌ای به کارم زد و نه کارم آسیبی به فعالیت ورزش من رساند.

او با اشاره به دنیای مربیگری کشتی خاطرنشان کرد: انتقال دانش کشتی چه ازنظر تئوری و چه ازنظر عملی به شاگردان، حس تکرار نشدنی است و وقتی شور و هیجان بچه‌ها را پس از چندماه کارکردن بر روی تشک کشتی می‌بینم باعث می‌شود تا انرژی مثبت بسیاری از آن‌ها بگیرم.

این مربی کشتی بیان کرد: دوسال در جشنواره ورزشی مولای عرشیان مربیگری تیم کشتی نونهالان را بر عهده داشتم که قهرمانان بسیاری در بین آن‌ها وجود دارند و اگر همین مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هم برگزار شود، کمک شایانی به ورزش کشتی خواهد بود؛ البته زمانی هم که قرار باشد به‌عنوان نماینده سازمان میادین در مسابقه‌ای شرکت کنم، همان شور و هیجان شاگردان خودم را بر روی تشک دارم.

همراه‌شدن ورزش و کار اقدام مثبتی است

محمدجواد قائدی که ورزشی‌ها بیشتر او را با مسئولیت دبیری هیئت کشتی استان اصفهان می‌شناسند، در حال حاضر مسئولیت مدیریت برنامه‌ریزی سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان را عهده‌دار است.

او به سابقه فعالیتش در ورزش اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۷۴ ورزش کشتی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کردم. در سال ۹۱ که عضو باشگاه پاس بودم، موفق شدم مدال برنز مسابقات کشتی پلیس‌های کشور را کسب کنم؛ اما به دلیل اتمام خدمت مقدس سربازی نتوانستم به مسابقات بین‌المللی اعزام شوم.

قائدی که دارای مدرک دکترای تربیت‌بدنی در شاخه مدیریت راهبردی ورزش است، افزود: مدرس کلاس‌های تئوری مربیگری فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هستم و در دانشگاه‌های دولت‌آباد، مبارکه و خمینی‌شهر رشته تربیت‌بدنی و دروس تخصصی مدیریت را تدریس می‌کنم؛ ضمن اینکه ۱۰ سال با هیئت کشتی استان اصفهان همکاری داشتم و چهار سال نیز دبیر هیئت کشتی استان اصفهان بودم.

او ادامه داد: همیشه سعی کردم برای رشته کشتی همه تلاشم را انجام دهم و در برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان که با همکاری شهرداری اصفهان برگزار شد، مدیریت اجرایی مسابقات را بر عهده داشتم که به گفته ناظر فدراسیون جهانی، یکی از بهترین مسابقات برگزارشده در سطح بین‌المللی بوده است.

سرپرست چند دوره مسابقات کشتی جشنواره فرهنگی‌ورزشی مولای عرشیان خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ به‌صورت رسمی همکاری خود را با سازمان میادین آغاز کردم که در بدو ورود به‌عنوان کارشناس ورزش مجموعه ورزشی سازمان مشغول به کار شدم. باید از مدیرعامل سازمان میادین و همه همکاران تشکر کنم؛ چراکه با همراهی آن‌ها سرانه بسیار خوبی برای ورزش کارمندی در سازمان وجود دارد. این اقدامات باعث می‌شود تا همراه‌شدن ورزش و کار را شاهد باشیم و به سمت سبک زندگی سالم کارمندی برویم.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان میادین شهرداری اصفهان ادامه داد: در یک خانواده کاملا ورزشی زندگی کردم و مشوقان من برادرانم بودند که به‌صورت حرفه‌ای کشتی می‌گرفتند؛ همچنین باید یادی کنم از مرحوم چوپانی که یکی از مربیان خوب کشور بودند و من ایشان را به‌عنوان الگوی ورزشی خودم قرار دادم که تحت‌نظر این مربی موفقیت‌های بسیاری کسب کردم.

او تصریح کرد: اقدامات مفیدی در سازمان میادین شهرداری انجام شده و با توجه به اینکه در رشته تربیت‌بدنی تحصیل کرده‌ام، رساله کارشناسی ارشد را برای اولین بار در حوزه موانع استفاده از دوچرخه‌های شهری ارائه کردم که رتبه عالی را کسب کرد. همواره سعی کردم در فضای شغلی خود بسیار باانگیزه باشم.

زندگی کارمندی تضادی با ورزش حرفه‌ای ندارد

اسماعیل ملک‌زاده سابقه فعالیت در چندین رشته ورزشی را دارد و به‌عنوان کارشناس ابنیه در سازمان میادین میوه و تره‌بار و سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان مشغول به کار است.

او با اشاره به شروع دوران ورزشی‌اش گفت: از رده سنی نونهالان فوتبال را در باشگاه سپاهان آغاز کردم و رده سنی جوانان در این تیم حضور داشتم که به اردوی تیم ملی در قم هم دعوت شدم. هم‌زمان در رشته شنا هم فعالیت می‌کردم که در مسابقات آموزشگاه‌های استان به مقام قهرمانی رسیدم و در حال حاضر هم به‌صورت حرفه‌ای در رشته بدن‌سازی فعال هستم.

ملک‌زاده افزود: به‌عنوان کارآموز وارد شهرداری منطقه ۱۲ شدم و پس‌ از آن به سازمان عمران رفتم که در پروژه پل سردار سلیمانی حضور داشتم. در حال حاضر نیز به‌عنوان کارشناس نظارت ابنیه پروژه‌های شهرداری، سامان‌دهی مشاغل شهری و میادین میوه و تره‌بار خدمت‌رسانی می‌کنم.

او تصریح کرد: زندگی کارمندی به‌هیچ ‌عنوان تضادی با ورزش حرفه‌ای ندارد. دل‌گرمی‌هایی که از فضای کار کسب می‌کنم در فضای ورزش حرفه‌ای استفاده می‌شود و همین امر باعث شده که همواره با امید بیشتر به کار و ورزش بپردازم. زندگی من با ورزش آمیخته‌شده و به‌جز حضور در فوتبال و شنا در رشته‌های سه‌گانه و والیبال هم حضور داشتم که مقام‌های مختلفی در سطح مسابقات آموزشگاهی به دست آوردم.

کارشناس ابنیه سازمان میادین شهرداری اصفهان اضافه کرد: حضور در مسابقات سه‌گانه آموزشگاه‌ها و همچنین حضور در اردوی تیم ملی از بهترین لحظات زندگی ورزشی من بود و خوشحالم که در کنار ورزش، در محیطی کار می‌کنم که مرتبط با مدرک تحصیلی و تخصص است. در حال حاضر به‌دنبال تکمیل پایان‌نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته راه و ساختمان هستم و با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی رشته عمران را انتخاب کرده بودم، تلاش می‌کنم بازدهی لازم را در حوزه شغلی خود داشته باشم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

6 − سه =