نگرانی هواداران از سرمربی ناراضی و مدیرعامل منفعل:

مبادا ربیعی، رحمان رضایی دوم شود!

هرچقدر هواداران فوتبال اصفهان به انتخاب مهدی تارتار واکنش منفی داشتند و حتی در پایان دو فصل حضور او روی نیمکت تیم ذوب‌آهن دلشان با او صاف نشد، انتخاب محمد ربیعی با واکنش‌های مثبت زیادی مواجه شد.

تاریخ انتشار: 09:35 - دوشنبه 1402/06/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبادا ربیعی، رحمان رضایی دوم شود!

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچقدر هواداران فوتبال اصفهان به انتخاب مهدی تارتار واکنش منفی داشتند و حتی در پایان دو فصل حضور او روی نیمکت تیم ذوب‌آهن دلشان با او صاف نشد، انتخاب محمد ربیعی با واکنش‌های مثبت زیادی مواجه شد.

علاوه بر جامعه هواداری، مربیان اصفهانی نیز نسبت به حضور ربیعی نه‌تنها گارد منفی نگرفتند، بلکه حتی یکی از کارشناسان مدعی شد ربیعی بهترین گزینه برای تیم ذوب‌آهن بوده است.

ربیعی که مربیگری را از زیرگروه کشور آغاز کرده، طی چندسال حضورش در تیم مس رفسنجان، به نسبت عملکرد خوبی گرفت و در چرخه همیشه تکراری مربیان لیگ برتری تثبیت شد.

ربیعی برای برعهده‌گرفتن هدایت تیم ذوب‌آهن یک رقیب سرسخت به نام قاسم حدادی‌فر داشت که ازقضا دارای پایگاه مستحکم‌تری بین هواداران تیم اصفهانی بود؛ بااین‌حال در شرایطی که علی احسانی، مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن، به صراحت تأکید داشت که انتخاب سرمربی با نظر مدیرعامل شرکت انجام شده است؛ اما به فاصله کوتاهی پس از این انتخاب، احسانی از مدیرعاملی باشگاه کنار گذاشته شد و نیما نکیسا مدیریت باشگاه را برعهده‌ گرفت.

در روزهای اول پس از حضور نکیسا در ذوب‌آهن، اخبار پراکنده‌ای درخصوص بروز برخی اختلاف‌نظرها بین سرمربی و مدیرعامل شنیده می‌شد؛ اما مدیرعامل باشگاه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با اعلام خبر تمدید قرارداد ربیعی، تلاش کرد تا پیش از شروع فصل، هرگونه شائبه‌ای را از تیم دور کند.

تیم ذوب‌آهن در چهارهفته‌ای که از لیگ سپری شده، با یک برد و دو تساوی، پنج امتیازی است که برای تیمی با بضاعت ذوب‌آهن و سرمربی جدید و بازیکنانی که تازه به تیم ملحق شده‌اند، عملکرد بدی نیست؛ اما آنچه هواداران این تیم و رسانه‌ها را نگران کرده، بروز برخی رفتارها از سوی ربیعی و انفعال مدیریت باشگاه در قبال آن است.

پس از برکناری علیرضا منصوریان از سرمربیگری تیم فولاد خوزستان به‌واسطه نتایج ضعیف، نام محمد ربیعی به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی او مطرح و رقم سنگین پیشنهادی هم مطرح شد؛ اما پس از شایعه‌سازی چندروزه و تأخیر زیاد، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام را به‌ جای ورودی رسمی باشگاه برای اطلاع‌رسانی انتخاب کرده است، بحث رفتن ربیعی را تکذیب کرد.

سرمربی تیم ذوب‌آهن نیز در نشست خبری تیمش به این موضوع واکنش نشان داد و تلویحا بحث مذاکره با فولاد را تأیید کرد. بااین‌حال شنیده‌ها حاکی از آن است که بر اساس دستورالعمل جدید سازمان لیگ، یک مربی در صورت قطع همکاری با یک تیم، نمی‌تواند تا پایان فصل در آن سطح از لیگ فعالیتی داشته باشد و درصورتی‌که این قاعده وضع‌شده باشد، ربیعی امکان جابه‌جایی روی نیمکت دو تیم را نداشته است.

پس از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و هوادار که با تساوی خانگی تیم اصفهانی همراه بود، ربیعی با یکی از هواداران درگیری لفظی پیدا  کرد و در نشست خبری هم از عملکرد برخی شاگردانش ابراز نارضایتی کرد و برخلاف روال مرسوم مربیان که به نام بازیکن خاصی اشاره نمی‌کنند، به صراحت از آن‌ها نام برد.

بروز این رفتارها آن‌هم درحالی‌که تنها چهار هفته از لیگ سپری‌شده، دورنمای روشنی را پیش روی هواداران تیم ذوب‌آهن نمی‌گذارد و قطعا از مربی که با پیشنهاد سنگین‌تر تیم دیگری وسوسه شده، نمی‌توان انتظار ایجاد تحول در تیم ذوب‌آهن را داشت.

از سوی دیگر، ربیعی با اطلاع کامل از وضعیت بودجه و شرایط تیم ذوب‌آهن هدایت این تیم را پذیرفت و پذیرفته نیست اینک نسبت به شرایطی که از آن اطلاع داشته معترض شود؛ ضمن اینکه به نظر می‌رسد پیشنهاد بهتری برای ربیعی روی میز نبود.

همچنان که خودش بهتر از دیگران می‌داند، پیشنهاد استقلال اصلا جدی نبود و شرایط تیم فولاد خوزستان هم به‌گونه‌ای است که حتی بر مربی مانند منصوریان هم که تمام تلاشش را برای جلب رضایت مدیران و هواداران به کار می‌برد، عرصه تنگ شده است.

به نظر می‌رسد نیما نکیسا هنوز از زیر بار فشار انتقادهای انتخابش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خارج نشده و انتظار می‌رود به‌عنوان مدیر باشگاهی با این قدمت و سابقه اجازه ندهد شأن باشگاه و موقعیت و جایگاه آن به بازی گرفته شود؛ زیرا همه چشم‌ترس شده‌ایم که ربیعی، رحمان رضایی دیگری در فوتبال اصفهان باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفت − 4 =