وقف اثر استاد ملک‌زاده به موزه هنر جایزه مصطفی (ص)

تا برگزاری پنجمین جایزه علمی مصطفی(ص) چیزی نمانده است. روز جمعه (هفتم مهر) مراسم افتتاحیه این رویداد در سالن اجلاس سران اصفهان با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: 14:34 - چهارشنبه 1402/07/5
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقف اثر استاد ملک‌زاده به موزه هنر جایزه مصطفی (ص)

به گزارش اصفهان زیبا؛ تا برگزاری پنجمین جایزه علمی مصطفی(ص) چیزی نمانده است. روز جمعه (هفتم مهر) مراسم افتتاحیه این رویداد در سالن اجلاس سران اصفهان با حضور دانشمندان برتر جهان اسلام در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

گرچه این جایزه تنها بخش علمی را شامل می‌شود، در بخش موزه هنر مصطفی(ص)، شاهد وقف تعداد زیادی اثر هنری از بسیاری هنرمندان جهان و ایران هستیم.

این موزه خاستگاه هنرمندان از سراسر جهان، عاشق ترویج صلح، امنیت و سلامت بشریت به نام حضرت محمد مصطفی(ص) است که با زبان خلق آثار هنرمندانه خود امکان گفت‌وگو را با تمام ملل فراهم می‌کند.

هنرمندان زیادی آثار خود را برای این موزه وقف کردند که یکی از اولین هنرمندان به نام مرحوم استاد مهدی ملک‌زاده پایه‌گذار مشبک فلز با ضخامت نیم میلی‌متر است.

استاد مهدی ملک‌زاده در تفرش به دنیا آمد و چهارساله بود که برای زندگی به اراک مهاجرت کرد.

درنهایت دیپلم خود را در شهر اراک گرفت؛ اما به علت علاقه شدید به صنایع‌دستی آن را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کرد. کار ایشان در ابتدا روی چوب بود؛ اما بعدها با ورود اره مویی از آلمان به ایران جرقه کار روی فلز در ذهن ایشان ایجاد شد.

زمانی که عیسی بهادری، مؤسس هنرستان هنرهای زیبا، به اراک مسافرت کرد، در بازار اراک با استاد ملک‌زاده آشنا شد و از او خواست که به اصفهان بیاید و در هنرستان کار کند. ورود استاد ملک‌زاده به هنرستان هنرهای زیبا سرمنشأ حضور ایشان در اصفهان شد.

از همان سال به مدت ۵۰ سال در این هنر فعالیت داشت و سبک خاصی را ابداع کرد که در نوع خود در جهان بی‌نظیر بود. مرحوم ملک‌زاده سرانجام در بهمن سال ۸۹ براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

اما فرزند ایشان پس از پدر راه هنری ایشان را ادامه داد و درنهایت در تابستان سال ۹۸ اثر مشهور پدر و طراحی آیه «ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول‌الله و خاتم النبیین» با بهره‌گیری از هنر مشبک فلز را به موزه هنر مصطفی(ص) تقدیم کرد.

استاد مجید ملک‌زاده نیز اثر هنری خود با نام جهانی‌شدن نام پیامبر را به موزه هنر مصطفی(ص) اهدا کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + شانزده =