افتتاحیه کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان اصفهان برگزار شد:

شهدا میهن‌پرستان واقعی بودند

گلستان‌شهدا، عصر پنجشنبه و هم‌زمان با هفتمین روز از هفته دفاع‌مقدس، میزبان آیین افتتاحیه کنگره ملی سرداران و ۲۴هزار شهید استان اصفهان بود. در این مراسم که رئیس سازمان بسیج مستضعفین مهمان ویژه آن بود، خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان حضور داشتند.

تاریخ انتشار: 13:28 - شنبه 1402/07/8
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهدا میهن‌پرستان واقعی بودند

به گزارش اصفهان زیبا؛ گلستان‌شهدا، عصر پنجشنبه و هم‌زمان با هفتمین روز از هفته دفاع‌مقدس، میزبان آیین افتتاحیه کنگره ملی سرداران و ۲۴هزار شهید استان اصفهان بود. در این مراسم که رئیس سازمان بسیج مستضعفین مهمان ویژه آن بود، خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان حضور داشتند.

سردار غلامرضا سلیمانی از فرماندهان پیشین سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) به آغاز بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: همه موفقیت‌های ما ریشه در این فرهنگ دارد و ملت ایران با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت به فرموده رهبری می‌خواهد قله‌های جهانی را فتح کند.

او با بیان اینکه متأسفانه از این فرهنگ فاصله گرفتیم و در حق شهدا کوتاهی کردیم، گفت: ما باید دوران دفاع‌مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان معرفی می‌کردیم.

سردار سلیمانی، اصفهان را به‌عنوان نگین انگشتری ملت ایران معرفی و تأکید کرد: کارنامه این استان در سال‌های جنگ تحمیلی مایه مباهات و افتخار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، میهن‌پرستان واقعی را شهدا دانست و بیان کرد: ما ۲۴هزار شهید میهن‌پرست در استان اصفهان داریم؛ درحالی‌که همان مدعیان خارج‌نشین میهن‌پرستی در دوران جنگ، حاضر به دفاع نشدند و فرزندان خود را از سربازی فراری دادند و به خارج فرستادند.

سردار سلیمانی گفت: میهن‌پرستی یعنی برخی چندین فرزند خود را تقدیم انقلاب کردند و با تمسک به فرهنگ امام‌حسین(ع) توانستند موفقیت‌هایی را به‌دست آورند.

او افزود: مشعشع‌ترین و پرافتخارترین دوره ملت بزرگ ایران در دوران معاصر، دوران انقلاب است که به بزرگی آن نبوده و پیش از آن، از انقلاب اکتبر روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد انقلابی یاد می‌کردند.

سردار سلیمانی یادآور شد: این انقلاب غیرقابل‌مقایسه با دیگر انقلاب‌های جهان است؛ زیرا انقلاب مردمی ایران سرآغاز یک تحول بزرگ تاریخی در دوران معاصر بود؛ در دل این تحول نظام مبتنی بر مردم‌سالاری در کشوری با سابقه تمدنی پیروز و نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: نظام سلطه فارغ از آنچه فضل الهی است، با تمام توان خود این نظام را مورد هدف قرار داده؛ زیرا قصد دارد نظام سلطه را مجدد به عرصه سیاسی و فکری کشور ایران تحمیل کند و در این راه قطار حرکت‌کرده را هدف قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: برخی مدعیان وطن‌پرستی در فضای مجازی و رسانه‌هایی که از سوی بیگانگان حمایت می‌شود، ادعای ایران‌پرستی دارند؛ ولی از کسانی که بزرگ‌ترین خیانت را به میهن کردند، حمایت می‌کنند.

سردار سلیمانی بیان کرد: اگر بخواهیم آن دوران رضاخان پهلوی و پسرش را با دوران دفاع‌مقدس مقایسه کنیم، خواهیم فهمید که در دو دوران پهلوی چقدر از خاک ایران با معاهده‌ها و قراردادهای ننگین از دست رفت.

او تأکید کرد: هر جنگی به کشور ما تحمیل شد، بخش‌هایی از کشور ما جدا شد و چندین قرارداد و معاهده همچون قرارداد پاریس و در دوره منحوس رضاخانی با واسطه‌گری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها امضا شد.

سردار سلیمانی بیان کرد: رضاخان در آن دوران ارتش ۲۵هزارنفری را تربیت کرد؛ اما در مقابل هیچ‌کدام از تجاوزها به خاک کشور ایستادگی نکرد؛ تا آنکه قیام‌های مختلف مردمی همچون میرزاکوچک‌خان برای ایستادگی در مقابل نیروهای خارجی شکل گرفت.

او یادآور شد: رضاخان و حکومت پهلوی در شهریور۱۳۲۰ در مقابل ارتش متفقین و اشغال پنج سال کشور هیچ مقاومتی نکرد و تصاویر و فیلم آن‌ها در آرشیو صداوسیما موجود است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تاریخ آن دوران به نسل امروز درست منتقل نشده است و اگر رقابت کشور روسیه و انگلیس نبود، کشور ما هم هنوز آزاد نشده بود، گفت: این در حالی است که مدعیان میهن‌پرستی آن را باور ندارند.

او در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان در امر دفاع‌مقدس پیشتاز بوده است، بیان داشت: انتظار داریم به‌واسطه برگزاری کنگره ملی ۲۴هزار شهید استان اصفهان نهایت سلیقه هنری و فرهنگی در کشور به‌کارگرفته و آغازگر تحول باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به توانمندی فضای مجازی دراین‌خصوص یادآور شد: فضای مجازی باید بیان‌کننده ارزش‌ها و افتخارهای بزرگ ما باشد و تمام ظرفیت‌های فرهنگی ازجمله هیئت‌های اندیشه‌ورز محتوای جذاب و جدید تولید و آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خطاب به مردم گفت: مشارکت‌کننده و جهادگر تبیین باشید و برای این رویداد فرهنگی تلاش کنید.

به گفته سردار سلیمانی، اصفهان اکنون ظرفیت‌های بیشتری، به‌خصوص برای جذب نسل جوانان در کنار افراد باتجربه و پیش‌کسوتان و نیز بازماندگان دوران دفاع‌مقدس دارد.

او با دعوت از همه اهالی هنر و فرهنگ برای شرکت در این رویداد مهم و ارزشمند در استان اصفهان خاطرنشان کرد: این اجلاسیه دعوتی برای همه فعالان عرصه فرهنگی، هنرمندان، دلسوزان، اندیشمندان، جوانان، سازندگان فیلم، کارگردانان، فیلمنامه‌نویسان، بازیگران، نگارگران، موسیقی‌دانان و اهالی هنرهای دستی و تجسمی، سازندگان مستند تلویزیونی، فعالان مجازی و اصحاب رسانه و مطبوعات و نیز کنشگران اجتماعی است تا در این رویداد بزرگ و ارزشمند فرهنگی مشارکت کنند.

سردار سلیمانی گفت: سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیز حمایت دفتر امام‌جمعه محترم اصفهان، علما و استاندار با فرماندهی، راهبری و سکان‌داری این حرکت بزرگ را برای فعالان فرهنگی رقم می‌زند.

او همچنین بیان داشت: دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی و فرهنگی از این فرصت استفاده کنند.

سردار سلیمانی در خاتمه اظهار کرد: هرجا در کشور مشکل داریم به‌خاطر این است که از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم و باید جهاد عظیمی را برای معرفی دوران دفاع‌مقدس و شهدا آغاز کنیم.

گفتنی است؛ این برنامه با اجرای گروه‌های هنری نیز همراه بود. مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا نیز در پایان این برنامه صورت گرفت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × پنج =