آن‌هایی که جزو جدایی‌ناپذیر ورزش هستند

سید جواد خلیفه‌سلطانی، ناظر داوری و پیش‌کسوت رسانه یکی از دوستان ورزشی من که حدود چهار دهه است در کار ورزش فعالیت بدون حاشیه دارد، در یک تماس تلفنی از من پرسید، چرا و به چه دلیل مسئولان فوتبال اصفهان در مراسم جشن تولد دونفر از بزرگان و نام‌آوران فوتبال و ورزش اصفهان که به همت معاونت ورزشی شهرداری اصفهان در روزهای گذشته با حضور نام آوران و پیش‌کسوتان ورزش استان و کشور برگزار شد، حضور نداشتند؟

تاریخ انتشار: 01:10 - سه شنبه 1401/10/27
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
آن‌هایی که جزو جدایی‌ناپذیر  ورزش هستند

پس از مکثی کوتاه و زمانی که متوجه شدم، پاسخی برای این پرسش پرمغز و پر معنی این دوست نکته‌سنجم ندارم، به او گفتم، دوست عزیز شما اشتباه می‌کنید که انتظار دارید مسئولان هیآت فوتبال باید در این مراسم حضور پیدا می‌کردند! مگر آقایان کربکندی و اخوان کجای این فوتبال و ورزش اصفهان و کشور بوده‌اند که این آقایان از جنس فوتبال! باید در مراسم جشن تولدشان حضور پیدا می‌کردند؟ چه کسی گفته این دونفر بخشی غیرقابل انکار از ورزش و فوتبال شهر، استان و کشورمان هستند!

بنده حقیر در طول این سال‌های طولانی که افتخار حضور در شهرهای مختلف کشور به‌عنوان نماینده فدراسیون فوتبال و مدیر برگزاری مسابقات را داشته‌ام و برای برگزار یک مسابقه حداقل دوروز در یک شهر در کنار داوران و ناظران محترم داوری در هتل اقامت داشته‌ام و با این دوستان و مسئولان ورزش و فوتبال شهرهای میزبان هم‌کلام بوده‌ام، بارها و بارها با پرسش‌هایی همچون از آقای کربکندی چه خبر؟ حالا چه‌کار می‌کنند و یا از آقای اخوان چه خبر و حالا در کجا مشغول فعالیت هستند و یا راستی از آقای چرخابی چه خبر در کجا فعالیت می‌کند و … مواجه می‌شوم.

می‌دانید چرا بنده با چنین پرسش‌هایی در شهرهای مختلف و از جانب بزرگان و دست اندرکاران این عرصه خصوصا فوتبال مواجه می‌شوم؟ برای اینکه آقایان کربکندی، اخوان و چرخابی بخشی انکارناپذیر از ورزش و فوتبال اصفهان و کشور به‌حساب می‌آیند. آقایان باور کنید این یک واقعیت غیر انکار است. بیاییم قدر این بزرگان و این افتخارآفرینان ورزش و فوتبالمان را به‌درستی بدانیم. البته همان‌گونه که از حضور بزرگان و پیش‌کسوتان حاضر در مراسم این دو بزرگ، این دو نام‌آور و این دو اسطوره مشخص بود، بزرگان و نام‌آوران راستین و صاحب‌نظر ورزش که چکیده عرصه هستند به‌درستی قدر و ارزش امثال آقایان کربکندی و اخوان را می‌دانند.

حالا اگر چسبیده‌های به ورزش که از روی رابطه و لابی‌گری و به اشتباه در  این عرصه حضور پیدا کرده‌اند، متوجه ابهت، شخصیت و جایگاه والای اسطوره‌های ورزش نیستند، مشکل آن‌هاست، نه مشکل ورزش.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − 17 =