بخش درمان مهم‌ترین مشکل سالمندان اردستان است

قسمت‌های تخصصی مورد نیاز سالمندان شامل: آمپول دیابت جهت تزریق در چشم، دستگاه ام. آی. آر، سونای کامل پوکی استخوان، عکس چشم، دستگاه کلونوسکوپی و… است.

تاریخ انتشار: 13:29 - چهارشنبه 1402/07/12
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخش درمان مهم‌ترین مشکل سالمندان اردستان است

به گزارش اصفهان زیبا؛ آمار سالمندان اردستان جمعیت بالایی است که مشکلات خاصی را متوجه این قشر کرده است.

درمان؛، مهم‌ترین مشکل سالمندان اردستانی

بخش درمان، مهم‌ترین مشکل سالمندان اردستان است.

این خبری است که دکتر حسن ذبیحی، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان به مناسبت هفته سالمندان به خبرنگار روزنامه اصفهان زیبا اعلام کرد.

او با اشاره به تعداد ۸۵۸۹ نفر سالمند که ۱۹/۱ درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهد، به برخی از مشکلات سالمندان پرداخت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، بخش درمان را مهم‌ترین بحث مشکلات عمده سالمندان عنوان کرد و گفت: این بخش شامل: هزینه‌های بالا و کمبود پزشک است.

او افزود: ضمنا قسمت‌های تخصصی مورد نیاز سالمندان شامل: آمپول دیابت جهت تزریق در چشم، دستگاه ام. آی. آر، سونای کامل پوکی استخوان، عکس چشم، دستگاه کلونوسکوپی و… است.

ذبیحی در ادامه به وضعیت سالمندان پر‌خطر اشاره و اعلام کرد: در اینجا ۳۷۳ بیمار پرخطر دارای بیماری‌های صعب‌العلاج(دیالیز، آلزایمر، نقص ایمنی)  وجود دارد.

او  این افراد را شامل ۴/۳ درصد کل سالمندان عنوان کرد و افزود: برخی از آنها دارای دو یا چند بیماری همزمان هستند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان همچنین اشاره‌ای به خدمات بهداشت کرد و گفت: معاینات پزشکی مرتبی در زمینه تغذیه، کنترل وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردگی، سقوط از ارتفاع و… برای این قشر انجام می‌گیرد.

ضرورت حمایت از سالمندان

محمدعلی مطلب‌زاده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز تردد و مناسب‌سازی معابر، تنهایی، نبود امکانات تفریح و مرکز تجمع برای پر کردن اوقات فراغت را از مشکلات سالمندان عنوان کرد و افزود: تکریم و فرهنگ‌سازی در رابطه با آنها ضروری است.

 او با اشاره به اینکه خیرین و ادارات مرتبط باید حمایت‌های اجتماعی اقتصادی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: حمایت از سالمندان آنها را از آسیب‌های سالمندی در امان می‌دارد.

ذبیحی افزود: رسانه‌ها نیز در زمینه آگاهی‌بخشی، مطالبه‌گری حقوق آنها و گفتمان‌سازی تلاش کنند و دسترسی عادلانه خدمات سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

خدمات ارائه شده به سالمندان

ابوالقاسم صادقی، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نیز با اشاره به تعداد ۲ هزار نفر سالمند(۱۱۰۰ مرد و ۹۰۰ زن) گفت: از این تعداد،۱۳۵۰ نفر آن سرپرست سالمند در شهرستان وجود دارند.

او اظهار کرد: کمیته خدماتی برای این قشر هست که این کمیته خدماتی همچون ارائه سبد کالای درمان، لوازم ضروری، عینک، عصا، ویلچر، واکر و تهیه پوشینه دارد.

صادقی به اختصاص چنین اقلامی برای ۵۰ نفر که توانایی اداره خود را ندارند، اشاره کرد و افزود: همچنین وام ضروری جهت تعمیرات مسکن برای آنها مدنظر قرار گرفته است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه + هجده =