استقرار «میز ایران ساخت» برای ارائه محصولات کشور

اعلام نیاز از سوی شهرداری و دعوت از تولیدکنندگان برای ساخت محصولات موردنیاز بازار بکری را ایجاد خواهد کرد و منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بزرگ می‌شود.

تاریخ انتشار: 17:17 - یکشنبه 1402/07/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
استقرار «میز ایران ساخت» برای ارائه محصولات کشور

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نمایشگاه با برپایی میز ایران ساخت مجموعه‌ای از لوازم مورد نیاز شهرداری از سوی سازمان آتش نشانی، سازمان حمل و نقل و مجموعه مترو و اتوبوس رانی ارائه شد و تولید کنندگانی که قادر به ساخت و تولید این محصولات هستند با آن‌ها قرارداد خرید بسته می‌شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌و‌گو با «اصفهان زیبا» اظهار کرد: رویکرد شهرداری در نمایشگاه فن‌نما ارائه نیازمندی‌هایی بود که منظور قطعات و تجهیزات و اقلامی که تولید داخل نیست یا کیفیت لازم را ندارد یا به دلیل شرایط تحریم و قیمت‌های گزاف مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است که با نمایش دادن این قطعات از تولید‌کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان خواستاریم با انرژی‌گذاری روی این محصولات با آن‌ها قرارداد خرید منعقد خواهد شد.

عرضه توانمندی‌های سازمان فاوا و اصفهان‌کارت در نمایشگاه فن‌نما

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعلام نیاز از سوی شهرداری و دعوت از تولیدکنندگان برای ساخت محصولات موردنیاز یک بازار بکری را ایجاد خواهد کرد و منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بزرگ می‌شود، ادامه داد: سازمان فاوا و اصفهان‌کارت نیز در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را عرضه کردند که به منظور توسعه فعالیت نیازمند ارتباط‌گیری با مجموعه‌های مختلف است.

نصوحی با بیان اینکه در برپایی نمایشگاه فن نما از ظرفیت استانداری و کریدور علم و فناوری استفاده شد، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مصوبه حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان را در سال دانش‌بنیان (سال 1401) تصویب کرد و برگزاری نمایشگاه فن‌آور در جلسات داخلی بین شورای شهر و شهرداری، انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، اتاق بازرگانی و مجموعه‌ها و دانشگاه‌هایی که در این فرایند کمک کنند، برنامه‌ریزی شد.

فعال بودن اقتصاددانش بنیان یکی از راهبردهای شهری

نصوحی ادامه داد: یکی از شعارهای بلندمدت شهرداری ایجاد شهری است که اقتصاد دانش‌بنیان در آن فعال باشد. در راستای تحقق این شعار تقویت و ماندگاری مجموعه‌های دانش‌بنیان در اصفهان و توسعه آن‌ها مد نظر است.

او ادامه داد: کمک به حفظ طبقه خلاق در شهر و کمک به رفع مشکلات تکنولوژی که دستگاه‌های مختلف و صنایع مختلف با آن مواجه هستند، یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه طی برگزاری نمایشگاه شهرداری به شکل غیر‌مستقیم منتفع می‌شود، اضافه کرد: شهرداری با توانمند کردن مجموعه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و اعلام نیاز سنجی صنایع بین این دو نهاد با برگزاری چنین نمایشگاه‌های ارتباط برقرار می‌کند.

نصوحی گفت: صنایع بزرگ و مادر در برخی از تکنولوژی‌ها مجبور به استفاده از اجناس خارجی هستند که نیازمند ورود جدی شرکت‌های دانش بنیان است و تنها با زنجیره تأمین و از مسیر صندوق‌های سرمایه‌گذار و تأمین مالی می‌توان یک ارتباط منظم و منسجمی را شکل داد.او هدف از صندوق‌های تأمین مالی برای مجموعه‌های دانش‌بنیان را تأمین سرمایه برای کارآفرین‌هایی دانست که صاحب ایده و توانمندی هستند اما پول ندارند و باید صنایع به آن‌ها اعتماد کنند.

نصوحی افزود: صندوق‌های تأمین مالی مشمول 20 مجموعه تأمین مالی است که با کف حداقل 50میلیارد تومان هستند و اگر باید تعاملاتی ایجاد شود یا سرمایه‌گذاری  صورت گیرد، قراردادهایی درجهت رشد و ماندگاری شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد می‌شود.

برپایی مسابقه ملی رباتیک  به منظور جذب مخاطب

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به 40 رویداد مختلف در نمایشگاه فن‌نما اشاره گفت: به منظور جذب مخاطب برای نمایشگاه برنامه‌های جنبی از جمله برپایی مسابقه ملی رباتیک در چهار لیگ مختلف تعریف شد که سومین دوره آن با محوریت دانشگاه صنعتی برگزار شد؛ همچنین برپایی مسابقه یا رویداد بازی‌سازی یارانه‌ای با محوریت دانشگاه اصفهان و مجموعه‌ای از رویدادهای مربوط به جذب سرمایه و ایده‌کاپی و ایده‌کاپ حمل و نقل و ترافیک و دانش‌آموزی در این نمایشگاه در دستور کار قرار گرفت.

نصوحی با اشاره به برگزاری ایده‌کاپ مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی و جایزه 70 میلیونی آن گفت: مسابقه صنایع‌دستی در هنرستان‌های اصفهان که حدود 1200 اثر رسید و از بین آن 400 اثر به مرحله داوری رسید و نهایتا در 10 رسته صنایع‌دستی رتبه‌های یک تا سه مشخص شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 + 4 =