رهایی از سردرد با طب سوزنی

امروز نسبت به گذشته شیوع سردرد بخاطر استرس و تغذیه ناسالم بیشتر شده است، اما اولین گزینه انتخابی بسیاری از شما مسکن است که تنها می‌تواند تسکین‌دهنده باشد، این در حالی است که درمان به سبک سنتی مثل استفاده از طب سوزنی توسط متخصصین راهکار موثری است.

تاریخ انتشار: 19:51 - چهارشنبه 1402/07/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رهایی از سردرد با طب سوزنی

به گزارش اصفهان زیبا؛ امروز نسبت به گذشته شیوع سردرد بخاطر استرس و تغذیه ناسالم بیشتر شده است، اما اولین گزینه انتخابی بسیاری از شما مسکن است که تنها می‌تواند تسکین‌دهنده باشد، این در حالی است که درمان به سبک سنتی مثل استفاده از طب سوزنی توسط متخصصین راهکار موثری است.

اثر طب سوزنی بر سردرد عصبی

سردرد عصبی اغلب به علت گرفتگی عضلات گردن و یا قسمت‌هایی از سر رخ می‌دهد. شدت این قبیل سردردها از کم تا زیاد تغییر می‌کند، ولی گاهی آزردگی ناشی از این قبیل سردردها از سردرد میگرنی نیز بیشتر است.

سردردهای عصبی معمولا از پشت سر شروع شده و به سایر نقاط سر انتشار می‌یابد و از نیم ساعت تا چند روز ممکن است به طول انجامد.

در سر درد عصبی عضلات شانه، گردن و گاهی فک صورت نیز حالت گرفتگی و دردناکی دارند. گاهی حتی درد به دست نیز انتشار می‌یابد و معمولا یکطرفه است.

در ضمن این نوع سر درد، با کار کردن تشدید می‌شود و با خستگی گردن همراه است.

سردرد عصبی دارای علل مختلفی است ولی یکی از علل بسیار رایج آن، درگیری‌های عضلانی ناحیه گردن است که خود را به صورت سر درد نشان می‌دهند.

یکی از حقایق این نوع سردردها، این است که برای بسیاری از افراد حتی برخی از پزشکان ناشناخته بوده و به درمان‌های دارویی هم به خوبی پاسخ نمی‌دهد.

 بسیاری از افراد مبتلا به سر درد عصبی به علت عدم اطلاع با تصور ابتلا به سردرد میگرنی تنها درمان دارویی می‌گیرند، غافل از اینکه در این قبیل سردردها درمان غیردارویی که عوارض کمتری نیز دارند، تأثیرگذار‌تر هستند.

به هر حال جالب است بدانید طب سوزنی برای درمان این نوع سردرد مفید است و در کاهش درد موثر است.

البته بیمار پس از بهبودی و درمان سردرد عصبی باید در جهت تقویت عضلات گردن اقدام کند تا احتمال ابتلای دوباره به چنین سردردهایی را کاهش دهد.

 اثر طب سوزنی بر سردرد میگرنی

میگرن نوع دیگر از سر درد است که معمولا یکطرفه و ناگهانی بروز می‌کند و به آن دسته از سردردهایی اطلاق می‌شود که حمله‌های پی در پی سردردهای شدید را دارد و احساس دردهای تپنده و ضربانی در سر بوجود می‌آید.

گاهی این سردردها با حالت تهوع و استفراغ همراه است و در فرد مبتلا حساسیت به نور و صدا افزایش می‌یابد.

طول دوره این بیماری، بین 4 ساعت تا سه روز به طول می‌انجامد و در زنان شیوع بیشتری دارد.

اما در سال‌های اخیر اثرات طب سوزنی بر درمان سردرد‌های میگرنی به اثبات رسیده است.

طب سوزنی، درمان بدون خطر و بدونی عوارض است که هیچگونه عارضه جانبی و هیچ مورد مضری برای بیمار ندارد.

  بسیاری از افراد مبتلا به سردردهای میگرنی که سالیان دراز خود را محکوم به تحمل دردی طاقت فرسا می‌دانستند، با استفاده از چند جلسه درمان با  طب سوزنی در کلینیک‌های مجاز به کلی مداوا شده و از این درد رها شده‌اند.

از دید علمی نیز ثابت شده است که  طب سوزنی با تحریک اعصاب برخی عضلات و بافت‌ها، ترشح آندورفین را ایجاد می‌کند و باعث ایجاد تغییراتی در فرایند ایجاد درد در مغز و نخاع می‌شود.

علاوه بر این طب سوزنی با تغییراتی در سیستم ایمنی بدن، ترشح فاکتورهای تنظیم‌کننده را تقویت می‌کند و در نتیجه التها‌ب در بدن کاهش می‌یابد.

همچنین طب سوزنی بر میزان سروتونین مغز نیز تأثیر گذاشته و این امر باعث کاهش شروع سردردهای میگرنی می‌شود.

اثرات طب سوزنی در کاهش سردردهای گردنی به قدری رضایت‌بخش است که بسیاری از بیماران بعد از سال‌ها و بعد از انجام جلسات طب سوزنی و توانبخشی داروهای خود را قطع کرده و سردردهای بسیار کمتری را در طول سال‌ها تجربه می‌کنند.

نکته

نباید از این نکته غافل شد که هر چند تعداد زیادی از این نوع سردردها منشا عضلانی و گردنی و به نوعی اسپاستیک عروقی دارند‌(‌و عمده این بیماران به طب سوزنی جواب بسیار عالی می‌دهند) ولی همیشه یادمان باشد گاهی تومورهای سر، افزایش فشار مایع داخل نخاعی و حتی بعضی از عفونت‌ها و بیماری‌های شدید عروقی هم ممکن است تظاهر اولی‌شان سردرد باشد.

در این مواقع باید توسط پزشک متخصص معاینه شوند و در صورت عدم چنین مشکلاتی، اقدام به انجام طب سوزنی توسط فرد متخصص و ماهر کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × دو =