از حامیان و خادمان جشنواره ملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تقدیر شد:

عطر عدالت در اصفهان

آیین تجلیل از حامیان و خادمان مناطق کم‌برخوردار در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، با حضور مسئولان استانی، فرهنگی و مدیریت شهری برگزار شد.

تاریخ انتشار: 08:59 - شنبه 1402/07/29
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
عطر عدالت در اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ آیین تجلیل از حامیان و خادمان مناطق کم‌برخوردار در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، با حضور مسئولان استانی، فرهنگی و مدیریت شهری برگزار شد.

امسال بیش از هزار دانش‌آموز از ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند و با حضور خود جلوه زیباتری به برنامه‌های این جشنواره بخشیدند.

در این گزارش روایت سخنان برخی از مدیران شهری آمده است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان:

با حضور کودکان مناطق کم‌برخوردار در جشنواره فیلم کودک، عطر عدالت در اصفهان پیچید

برخی از اقدامات، موجب خوب‌شدن حال آدم می‌شود. هرکجا عطر توحید، نبوت، امامت، ولایت و عدالت باشد، احساس خوبی نصیب انسان می‌شود. هر عملی که منجر به توسعه عدالت شود، احساس خوبی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.

با نیت خیر، عدالت و کمک به کودکانی که همیشه محروم بودند، برای آن‌ها شرایطی را فراهم کردیم تا بتوانند در موقعیت‌هایی ازجمله سی‌وپنجمین جشنواره شرکت کنند.

شب‌هایی که در رویدادهای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشتم، فراتر از نگاه به برنامه، توجه زیادی هم به کودکانی داشتم
که نشستن روی صندلی‌های سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان را تنها در رؤیاها و از  اینکه کودکان مناطق کم‌برخوردار در این سالن‌ها و برنامه‌ها شرکت کنند، حس خوبی داشت و این حس را در دنیا با هیچ‌چیز دیگری نمی‌توان عوض کرد.

این کار از جنس و عطر عدالت بود و با این عمل بوی عدالت در شهر پیچید.

محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان:

حضور کودکان مناطق کم‌برخوردار در جشنواره فیلم کودک قابل تقدیر بود

از عواملی که این برنامه را برگزار کردند، تشکر می‌کنم. رویکرد مسئولان در زمان مسئولیت متأثر از شاکله فکری آن‌هاست.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اقدام بسیار زیبا و خداپسندانه‌ای بود و کارها را باید در حوزه رسانه برجسته کرد؛ زیرا با این‌گونه اقدامات در اصل به ارزش‌ها رجوع می‌کنیم و امید است برای سال‌های زیادی این اقدام عملی شود تا کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار بتوانند از تمام امکانات شهر اصفهان استفاده کنند.

کودکانی که پای تلویزیون حسرت حضور در جشنواره را دارند، مستضعف هستند و با اقداماتی ازجمله برگزاری برنامه‌ها در مناطق محروم و کم‌برخوردار برای کودکان، ثابت می‌شود مستضعفان هم حق حضور در برنامه‌هایی مانند سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دارند.

نباید این‌گونه رویکردها فراموش شود. اگر مسئولان اجرای این‌گونه اقدامات، افراد متعهد و انقلابی باشند، این عمل بسیار زیباتر شده و اثبات می‌شود که جوانان متعهد انقلابی به مستضعف‌نوازی اعتقاد دارند و این را با عمل خود اثبات هم می‌کنند.

پشت میزهای این جلسه‌ها حرف‌های زیاد گفته شده است؛ اما میز و اتاق، وفادار نیست و در این راستا باید بازهم چنین اقداماتی را تکرار کنیم و مناطق محروم و کم‌برخوردار را فراموش نکنیم؛ همچنین تسلیت می‌گویم به خانواده‌های داغدار فلسطینی.

با وجود آمار کشته‌شدگانی که هرروزه در غزه شاهد هستیم، می‌توان نتیجه گرفت که تمام جبهه استکبار به این جنگ ورود کرده و با تمام توان برای نابودی اسلام تلاش می‌کنند. امید است به‌زودی شاهد فروپاشی رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی باشیم.

امروز جریان ارزشمندی در کشور حاکم است و همه می‌دانیم که این جریان، رویکرد انقلاب اسلامی را ارائه می‌دهد؛ ازاین‌رو زمانی که انطباق رویکرد و عملکرد اتفاق می‌افتد، عمل‌ها هم زیباتر می‌شود.

رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران مستضعف‌نوازی است و این رویکرد منطبق بر مکتب امام خمینی(ره) بوده، در این راستا امام فرموده‌اند: «یک موی کوخ‌نشینان را با همه کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم» و این سخن نیز برگرفته از رویکرد امیرالمؤمنین(ع) است. اگر عملکرد مسئولان در مسیر رویکرد نباشد و رویداد مستضعف‌نوازی وجود نداشته باشد، مسئول نمی‌تواند بگوید که راه امام خمینی(ره) را پیش گرفته‌ایم.

احمد مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یک‌هزار دانش‌آموز از ۳۰ شهرستان محروم مهمان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بودند

بیش از یک‌هزار دانش‌آموز از ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار، مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند.

از ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ۲۴ دوره جشنواره در اصفهان برگزار شد و امسال در خصوص سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اتفاق ویژه‌ای صورت گرفت و در مناطق محروم و کم‌برخوردار تقویت شد.

سال‌های قبل هم این جشن به مناطق محروم و کم‌برخوردار توجه می‌کرد؛ اما امسال با هماهنگی‌های گسترده، دو استان همسایه چهارمحال‌وبختیاری و یزد هم از این جشنواره استفاده کردند.

در استان اصفهان با بنیاد نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی‌هایی انجام شد و درمجموع ۳۰ شهرستان محروم و کم‌برخوردار اصفهان، امسال مهمان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند و گروه‌های موسیقی محلی از شهرهای گلستان، خراسان رضوی، سنندج، خوزستان و کردستان بعدازظهرها و شب‌ها موسیقی اجرا می‌کردند.

این کودکان در سنی قرار دارند که سن تجربه است؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی خاصی برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار در این جشنواره شد.

کودکان و نوجوانان پس از تماشای فیلم، نماز جماعت ظهر و عصر را در کنار زمین چمن ورزشگاه نقش‌جهان اقامه کرده و پس از اقامه نماز، همه حاضران عکس‌های یادگاری با تندیس حاج‌قاسم سلیمانی می‌گرفتند؛ بعد از اقامه نماز و ترک ورزشگاه نقش‌جهان کودکان با شوروشوق خاصی پس از صرف غذا، سوار اتوبوس می‌شدند و به منطقه خود بازمی‌گشتند.

در انتهای این ویژه‌برنامه، تقدیرنامه و گواهی حضور در جشنواره به همراه کیف لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان اهدا شد و زمانی که دانش‌آموزان متوجه این کیف‌ها شدند، بسیار خوشحال شدند. حدود چهار روز این برنامه اجرا شد و صبح جمعه هم برنامه ویژهای برای کودکان بهارستان شکل گرفت.

این برنامه بسیار خوب بود؛ اما اتفاق‌هایی که برای کودکان فلسطین و غزه افتاد، کام همه را تلخ کرد. در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خادمان و حمایت‌کنندگان زیادی وجود داشتند و همه افراد کمک‌های بسیاری کردند و این جزو معدود تجربه‌هایی بود که برای این کار با وجود حجم زیادی که داشت، هیچ جلسه حضوری شکل نگرفت و همه مکالمه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها تلفنی بود.

امیدوارم سال‌های دیگر هم به‌صورت جدی‌تر برگزاری این جشنواره برای کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار پیگیری شود. این سخنان خلاصه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و در این زمان شهرداری به‌صورت کامل درگیر جشنواره بود.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه فولادمبارکه سپاهان:

دنیا دوباره متوجه نام حاج‌قاسم سلیمانی شد

مستضعف‌نوازی، عدالت و پیوست فرهنگی سه برداشت راهبردی بود که این جلسه به‌همراه داشت.

پنجشنبه‌های هر هفته از شرق اصفهان در قالب برنامه «رستا» بازدید کودکان روستایی را داریم که از ورزشگاه نقش‌جهان و همه نمایشگاه‌های ورزشگاه بازدید می‌کنند و با این‌گونه اقدامات به دو موضوع مستضعف‌نوازی و عدالت پرداخته می‌شود.

آنچه این روزها در قالب نام سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اتفاق افتاده، مسیر و عنایتی است که با این رویداد دنیا دوباره متوجه نام حاج‌قاسم سلیمانی شد.

همه می‌دانیم که نظام جمهوری اسلامی مستضعف‌نواز است و با انجام اقداماتی ازجمله برگزاری برنامه‌هایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار برای کودکان ثابت می‌شود مستضعفان هم حق حضور در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دارند.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

بازتاب خوب جشنواره بین کودکان شهر یزد

جشنواره بازتاب خوبی بین کودکان شهر یزد داشت و حدود ۱۷۰ کودک و نوجوان از سه شهرستان محروم و حاشیه شهر یزد در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور پیدا کردند. این کودکان از گروه‌های فرهنگی شهر یزد بودند که سرودهایی برای جشنواره اجرا کردند.

تعدادی از کودکان و نوجوانان برای به‌موقع حاضرشدن، شب به مسجد مراجعه کرده و خواب را از خود دریغ می‌کردند؛ ازاین‌رو این رویداد مطمئنا در ذهن همه این کودکان و نوجوانان حک شده است.

حضور کودکان مناطق کم‌برخوردار در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کاری از جنس و عطر عدالت بود.

سرهنگ حسین رجب‌پور، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان:

سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان آماده همکاری با رویدادهاست

برنامه روز دختر امسال برای اولین‌بار در میدان نقش‌جهان برگزار شد و یک رویداد بسیار جریان‌ساز بود. در زمان کرونا که مجبور بودیم برنامه راهیان نور را در شبکه‌های مجازی انجام دهیم، شبکه‌های معاند تلاش بسیاری می‌کردند که این برنامه را به انحراف بکشند و صحنه‌ای دیگر را نشان دهند.

دختر کانادایی بی‌حجاب پیام گذاشته بود: «بهترین سفر برای من، سفر راهیان نور بود و خاطرات خوب این سفر همیشه در ذهنم هست»، ازاین‌رو سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان آماده همکاری با دست‌اندرکاران برگزاری این گونه رویدادهاست.

در پایان این برنامه از سجاد رضایی، ابراهیم عمرانی، کوروش دیباج، رضا دهقان، احسان عابدی، روح‌الله امینی، آرش میریان، حامد نظری، مسعود مهدویان، محمدهاشم بهرامی، حسین رجب‌پور و محمدرضا ساکت تقدیر شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده − هشت =