بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل مس رفسنجان:

مس در اصفهان طلا بود

هرچند ذوب‌آهن در خانه موفق به شکست مس رفسنجان نشد و سه امتیاز این بازی خانگی را تقدیم حریف کرد، بدون شک کلیدواژه «شهروند افتخاری» مهم‌ترین موضوعی بود که به‌نوعی سرنوشت نتیجه این بازی را رقم زد.

تاریخ انتشار: 10:18 - دوشنبه 1402/08/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مس در اصفهان طلا بود

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچند ذوب‌آهن در خانه موفق به شکست مس رفسنجان نشد و سه امتیاز این بازی خانگی را تقدیم حریف کرد، بدون شک کلیدواژه «شهروند افتخاری» مهم‌ترین موضوعی بود که به‌نوعی سرنوشت نتیجه این بازی را رقم زد و انگیزه‌ای که بازیکنان مس رفسنجان در تقابل با سرمربی سابق خودشان داشتند، باعث شد ذوب‌آهن نتواند در سومین بازی خانگی خودش در لیگ امسال هم رنگ برد را ببیند.

البته شاگردان ربیعی در بازی‌های خارج از خانه آن‌قدر خوب عمل کرده‌اند که این شکست در جدول آن‌چنان به چشم نیاید؛ ولی به‌هرحال محمد ربیعی دوست داشت در برابر تیمی که خودش به لیگ برتر آورده، سه امتیاز را بگیرد تا از این لحاظ هم در مقابل رفسنجانی‌ها موفق عمل کرده باشد؛ ولی به‌هرحال نماینده فوتبال اصفهان در نیمه اول نمایش خوبی در برابر حریف خودش نداشت و همین موضوع باعث شد شاگردان ساکت الهامی بتوانند فرصت لازم برای پیروزی در این بازی را پیدا کنند.

حبیب فرعباسی ۷/۵ از ۱۰: درباره ضربه‌فنی منتظر محمد عراقی که بحثی وجود ندارد؛ اما فرعباسی بعد از واکنش زیبایی که دقایقی قبل از گل اول مس انجام داد، می‌توانست در خروج از دروازه موفق‌تر عمل کند و اجازه ندهد فرشید باقری از درون شش‌قدم ضربه سر خودش را به‌سمت دروازه ذوب‌آهن بزند؛ ولی فرعباسی روز آن‌چنان موفقی در مقابل مس پشت سر نگذاشت و با دو گل خورده هم تنبیه شد.

دانیال ایری ۶ از ۱۰: این مدافع گمنام‌ترین بازیکن ذوب‌آهن در ترکیب این تیم بود که در روز غیبت نادر محمدی در ترکیب اصلی ذوب‌آهن قرار گرفت؛ ولی همان‌طور که ربیعی هم در کنفرانس مطبوعاتی پایان مسابقه گفت، سن پایین ایری و کم‌تجربگی او باعث شد این مدافع نتواند جای خالی نادر محمدی را در ترکیب تیمش پر کند.

سید محمد قریشی ۷ از ۱۰: قریشی زوج همیشگی خودش، یعنی محمدی را در کنارش نداشت و البته از طرف دیگر این موضوع باعث شد پرتاب‌های اوت منجنیق‌وار ذوب‌آهنی‌ها هم به نتیجه نرسد و قریشی که مسئولیت پرتاب این اوت‌ها را به‌عهده داشت، بازیکنی را در محوطه جریمه حریف نمی‌دید که بتواند از ضربه‌های سر خودش استفاده کند؛ به همین خاطر تاکتیک اثرگذار ذوب‌آهن در بازی‌های قبلی برای این مسابقه جواب لازم را نداد.

امیرحسین رنگرز ۷/۵ از ۱۰: اوج هنر رنگرز در این مسابقه عملکردش روی ضدحمله مسی‌ها بود که خیلی زود خودش را به شیمبا رساند و با تکلی به‌موقع در محوطه جریمه اجازه نداد مهاجم برزیلی مس بتواند گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

در بقیه دقایق مسابقه رنگرز به خاطر تغییراتی که در خط دفاعی تیمش ایجاد شده بود، فرصت نفوذ آن‌چنانی به محوطه جریمه حریف پیدا نکرد.

پوریا آریاکیا ۶ از ۱۰: آریاکیا یک بازیکن تکنیکی و دونده است؛ ولی بازی او در مقابل مس آن‌چنان به چشم نیامد و به نظر می‌رسید به خاطر وظایف دفاعی که برعهده ‌گرفته است، تمایلی برای نفوذ به درون محوطه جریمه حریف ندارد.

شایان مصلح ۵ از ۱۰: اکثر قریب‌به‌اتفاق تماشاگران و کارشناسانی که برای تماشای بازی ذوب‌آهن و مس در استادیوم فولادشهر حضور داشتند، بر این موضوع تأکید کردند که شایان مصلح هرگز آن بازیکن باکیفیت قبلی نیست و به نظر می‌رسد تمرکزش را برای فوتبال از دست داده است؛ چون نه از قد بلندش برای سرزنی در درون محوطه جریمه استفاده می‌کند و نه از تخصص اصلی‌اش برای نفوذ و سانتر از کناره‌ها خبری است.

سبحان خاقانی ۶ از ۱۰: در نیمه اول خط هافبک ذوب‌آهن به‌صورت کاملا چشمگیر اختیار را به دست مسی‌ها سپرده بود و این موضوع از بازیکنی مثل خاقانی بسیار بعید بود تا او هم نتواند نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته باشد.

مهرداد رضایی ۶ از ۱۰: سابقه جنجالی او در مقابل ساکت الهامی و البته حضورش در مس رفسنجان این امیدواری را ایجاد کرده بود تا این هافبک جنگنده بتواند در برابر تیم سابقش یک نمایش درخشان داشته باشد؛ اما به نظر می‌رسد حساسیت مسابقه و جنبه‌های شخصی آن بر عملکرد رضایی تأثیرگذار بود و او در بیشتر دقایق مسابقه به‌جای اینکه تمرکزش روی فوتبال باشد، حواسش را به اعتراض‌های کنار زمین داده بود.

فردین یوسفی ۷ از ۱۰: یکی‌دو پاس اشتباه در نیمه اول تمرکز او را به‌هم ریخت؛ ولی نسبت به بقیه هافبک‌های ذوب‌آهن دوندگی بیشتری داشت؛ بااین‌حال برای پیروزی ذوب‌آهن کافی نبود.

سجاد عاشوری ۶/۵ از ۱۰: هنوز نتوانسته خودش را به فرم ایدئال نزدیک کند و طبیعی است که به خاطر تعویض‌های متوالی‌اش در نیمه دوم ناراحت هم باشد؛ ولی آشوری اگر می‌خواهد در تیم ربیعی بازیکنی تأثیرگذار باشد، باید بیشتر از این‌ها به خودش فشار بیاورد.

محمدجواد محمدی ۸/۵ از ۱۰: مهاجم ذوب‌آهن با جاگیری مناسب موفق شد برای سومین هفته متوالی پای خودش را به گلزنی باز کند و حالا ذوب‌آهنی‌ها می‌توانند امیدوار باشند تا محمدی در کنار رضا اسدی یکی از شانس‌های قرارگرفتن در کورس آقای گلی باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + 14 =