توطئه دنباله‌دار آمریکا

اگر تا به امروز رابطه‌ای میان ایران با آمریکا برقرار نشده است، مشکل از طرف آمریکایی‌هاست؛ چراکه آمریکایی‌ها به دنبال سلطه و جنایت هستند، نه ارتباط منطقی و عادلانه.

تاریخ انتشار: 14:05 - پنجشنبه 1402/08/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
توطئه دنباله‌دار آمریکا

به گزارش اصفهان زیبا؛ از زمان تسخیر لانه جاسوسی تاکنون، آمریکا به هر نحوی در قالب جنگ سخت و نرم، علیه انقلاب جمهوری اسلامی ایران توطئه و جنایت کرده است.

بهمن 57 که انقلاب اسلامی پیروز شد، حضرت امام خمینی(ره) با هیچ کشوری قطع رابطه نکردند؛ مگر رژیم جعلی صهیونیستی. حتی کودتای 28 مرداد و تصویب لایحه کاپیتولاسیون هم نتوانست باعث قطع این ارتباط شود؛ چراکه امام(ره) تعامل و ارتباطی عادلانه و منطقی را با کشورها می‌پذیرفتند.

در راستای همین رویکرد امام(ره) هم سفارت آمریکا در تهران پس از انقلاب همچنان فعال بود. 9ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که جوانان، دانشجویان و نیروهای انقلاب دریافتند با وجود بازگشودن راه‌های ارتباطی ایران، آمریکایی‌ها در سفارتخانه از این فضا سوءاستفاده کرده و در سایر استان‌های کشور بحران‌آفرینی می‌کنند و به همین خاطر هم لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند.

پس از انتشار اسناد به‌دست‌آمده از سفارت آمریکا در تهران نیز مشخص شد این مکان تبدیل به لانه جاسوسی و مرکزی برای توطئه آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران شده است.

به‌دنبال تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، حضرت امام(ره) این حرکت را تأیید کردند و فرمودند که انقلابی دوم رخ داده است. مردم با انقلاب اول در سال 57 شاه را و با انقلاب دوم آمریکا را از کشور بیرون کردند تا بتوانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، 14 آبان بود که دولت موقت ایران به نخست‌وزیری مهدی بازرگان و به‌دلیل یک‌سری اختلافات تاکتیکی و راهبردی و همچنین تسخیر لانه جاسوسی، به‌طورکامل استعفا داد.

پس از افشاشدن اسناد به‌دست‌آمده از سفارت آمریکا مشخص شد طرفداران اعضای جبهه ملی نهضت آزادی با آمریکایی‌ها در ارتباط بودند و به همین دلیل هم به این اقدام دانشجویان اعتراض کردند که چرا دانشجویان این سفارتخانه را تصرف کردند.

در آن زمان احزاب و گروه‌های انقلابی از تسخیر لانه جاسوسی حمایت کردند؛ اما تنها جریان غرب‌زده و غرب‌گرا که محور جبهه ملی و آزادی بود، مخالف این اقدام بودند.

پس از آن و به‌دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هیاهو و جنجال به راه انداختند و در نهایت در پنجم اردیبهشت‌ماه سال 59 آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند طی عملیات نظامی، نه تنها جاسوسان خود را در تهران آزاد کنند، بلکه سرنگونی انقلاب اسلامی را هم رقم بزنند که البته امداد و نصرت الهی در طبس باعث شد آن گروه آمریکایی گرفتار طوفان شن در آن بیابان شوند و هلی‌کوپترهای آن‌ها نابود و تعدادی از آن‌ها نیز کشته و در نهایت عملیاتشان لو برود و آبروی آن‌ها در دنیا ریخته شود.

آمریکا بعد از تسخیر لانه جاسوسی دست از توطئه علیه ایران برنداشته است و در قالب جنگ تحمیلی، کودتا، فتنه و آشوب هر جنایتی که توانست علیه کشورمان انجام داد. در حال حاضر هم در قالب جنگ شناختی و نرم فعالیت می‌کند و به انتشار دروغ و شایعه‌پراکنی علیه ایران پرداخته است.

هم‌اکنون سفارت پاکستان در آمریکا حافظ منافع ایران و سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکاست. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که آماده رابطه‌ای منطقی و عادلانه با آمریکاست؛ اما زور و سلطه را نمی‌پذیرد و اگر آمریکا به تعبیر امام(ره) رابطه گرگ و میش را نخواهد، آماده رابطه اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی با این کشور بدون توطئه و جنایت خواهد بود.

این نشان می‌دهد اگر تا به امروز رابطه‌ای میان ایران با آمریکا برقرار نشده است، مشکل از طرف آمریکایی‌هاست؛ چراکه آمریکایی‌ها به دنبال سلطه و جنایت هستند، نه ارتباط منطقی و عادلانه. دولت این کشور به همه دنیا ثابت کرده است که به دنبال رابطه سازنده نیست و طی 45 سال گذشته خواستار نابودی استقلال و آزادی مردم ایران بوده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 + 20 =