ذوب‌آهن دوباره به سکوی جدول رسید:

قرمزهای آسیایی قربانی درخشش اصفهانی‌ها

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران نتایجی درخشان برای نمایندگان فوتبال اصفهان به همراه داشت تا بعد از چندسال دوباره هواداران سپاهان و ذوب‌آهن بتوانند به‌صورت هم‌زمان از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر لذت ببرند.

تاریخ انتشار: 08:57 - چهارشنبه 1402/08/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرمزهای آسیایی قربانی درخشش اصفهانی‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران نتایجی درخشان برای نمایندگان فوتبال اصفهان به همراه داشت تا بعد از چندسال دوباره هواداران سپاهان و ذوب‌آهن بتوانند به‌صورت هم‌زمان از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر لذت ببرند.

شکست پرسپولیس در اصفهان ازیک‌طرف و برد ذوب‌آهن در خانه نساجی از طرف دیگر باعث شد تا شش امتیاز کامل بازی‌های دو تیم اصفهانی در این هفته کاملا به حساب خزانه فوتبال اصفهان واریز شود و جایگاه دو تیم دوباره در جدول رده‌بندی لیگ باعث افتخار و اعتبار فوتبال اصفهان شود.

اگر کسر چهارامتیازی از سپاهان اتفاق نیفتاده بود، امروز اصفهانی‌های می‌توانستند در همسایگی یکدیگر سکوهای دوم و سوم جدول لیگ را در اختیار داشته باشند؛ بااین‌حال حضور ذوب‌آهن در بالای جدول و شانس سپاهان برای نزدیک‌شدن به استقلال مایه مباهات و افتخار فوتبال اصفهان است.

دو برد اصفهانی‌ها زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که یادمان بیاید هر دو تیم قرمز پوش پرسپولیس و نساجی دو نماینده آسیایی ایران در فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا هستند که در کنار سپاهان با رقبای آسیایی رقابت می‌کنند و بدون‌شک بردن آن‌ها و گرفتن شش‌امتیاز کار ساده‌ای نبوده است و این هفته می‌تواند به‌عنوان یک سکوی پرش در کارنامه دو تیمی ثبت شود که 23 سال است در بالاترین سطح فوتبال ایران مشغول به بازی هستند.

شلیک سپاهان به قلب سرخ

مهم‌ترین بازی هفته را سپاهان در اصفهان برد تا هم بتواند ترکش‌های ناشی از کسر چهارامتیاز را جبران کند و هم بعد از نزدیک به 18سال در جریان رقابت‌های لیگ، پرسپولیس را در نقش‌جهان شکست دهد که این دو موضوع باعث خوشحالی و امیدواری هواداران سپاهان شده است.

شاگردان مورایس بعد از یکی‌دو بازی غفلت دوباره حواسشان جمع مسابقات شده و برتری در برابر آلمالیق و پرسپولیس شخصیت دوباره‌ای به نماینده طلایی فوتبال اصفهان بخشیده است؛ البته فقط ده‌هفته از آغاز رقابت‌های لیگ گذشته و مسیر زیادی برای قهرمانی در مسابقات باقی است؛ اما بااین‌حال سپاهان اگر بتواند این روند را در ادامه مسابقات فصل هم حفظ کند و از آن‌طرف در لیگ قهرمانان آسیا هم صعودش به مرحله بعد را قطعی کند، می‌توان گفت فصل درخشانی پیش روی هواداران طلایی‌پوش است.

گل زیبای رضا اسدی به پرسپولیس جو سکوهای استادیوم نقش‌جهان و نزدیک به 50 هزار هوادار سپاهانی را به مرز انفجار رساند تا یکی از مهم‌ترین بردهای سپاهان در این چندسال آخر قم بخورد.

مصدومیت‌های بدموقع بازیکنان سپاهان در این فصل هرچند که دست مورایس را برای استفاده کامل از بازیکنانش بست؛ ولی به‌هرحال سپاهان با همین بضاعت هم می‌تواند خودش را در کورس مدعیان قهرمانی نگه دارد و با تقویت دوباره در نیم‌فصل بعد از 9 فصل دوباره قهرمانی لیگ را به هوادارانش هدیه بدهد.

ذوب‌آهن دوباره مدعی شد

نهم اردیبهشت‌ماه سال 97 و در هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ هفدهم بود که ذوب‌آهن با هدایت امیر قلعه‌نویی موفق شد با شکست یک بر صفر نفت تهران بعد از پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی لیگ دست پیدا کند؛ ولی از آن تاریخ به بعد هواداران ذوب‌آهن هرگز نتوانستند تیمشان را در حد و اندازه قهرمانی و حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ببینند.

اما بعد از گذشت پنج سال‌واندی دوباره ذوب‌آهن به جمع تیم‌های با برنامه و صاحب سبک فوتبال ایران بازگشته و شاگردان محمد ربیعی با پیروزهایی درخشان امروز با کسب 18 امتیاز از 10 مسابقه بر روی پله دوم جدول لیگ قرار گرفته‌اند و نکته مهم اینجاست که مدعیانی همچون پرسپولیس، سپاهان (البته با اختلاف تعداد بازی) و تراکتور امتیازاتی کمتر از سپاهان کسب کرده‌اند و این موضوع ارزش کار نماینده فوتبال اصفهان را بیشتر می‌کند.

ذوب‌آهن در حالی به رتبه دوم جدول رسیده که در خارج از خانه آماری عجیب‌وغریب دارد. کسب 14 امتیاز در شش بازی خارج از خانه بهترین عملکرد این تیم در بازی‌های ادوار لیگ برتر برای گاندوهای اصفهانی محسوب می‌شود.

ذوب‌آهن موفق شده شمس آذر، ملوان، استقلال خوزستان و نساجی را در زمین خودشان شکست دهد و در مقابل پرسپولیس و آلومینیوم هم در حالی که از رقبا پیش بود، بازی را با تساوی یک بر یک عوض کرد.

نکته جالب اینکه به‌جز دیدار مقابل آلومینیوم، در همه بازی‌های خارج خانه ذوب‌آهن گل اول را به ثمر رساند و شانس پیروزی را بالا برد.

ذوب‌آهن خطرناک‌ترین مهمان فصل اخیر لیگ است که البته سپاهان، استقلال و چندتیم دیگر به‌دنبال رسیدن به جایگاه این تیم به‌عنوان بهترین تیم در بازی‌های بیرون از خانه هستند.

ذوب‌آهن از چهاربازی خانگی خود چهار امتیاز دارد و پس از باخت مقابل سپاهان و مس رفسنجان در خانه با برد تراکتور به طلسم نبردن در خانه هم پایان داد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − 2 =