هر کجا هستم آسمان مال من است!

آلودگی و تعطیلی مدارس من را یاد دوران سخت کرونا می‌اندازد؛ وقتی‌که نمی‌توانستیم آزادانه نفس بکشیم و هرروز به مدرسه برویم. آخر این آلودگی برای ما بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها خیلی ضرر دارد.

تاریخ انتشار: 15:40 - سه شنبه 1402/09/28
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هر کجا هستم آسمان مال من است!

به گزارش اصفهان زیبا؛ آلودگی و تعطیلی مدارس من را یاد دوران سخت کرونا می‌اندازد؛ وقتی‌که نمی‌توانستیم آزادانه نفس بکشیم و هرروز به مدرسه برویم. آخر این آلودگی برای ما بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترها خیلی ضرر دارد.

آلودگی باعث می‌شود که پدربزرگم نتواند منظم و مرتب نفس بکشد و از چشمان زیبایش اشک جاری می‌شود؛ البته من هم موقعی که به حیاط می‌روم، چشمانم می‌سوزد و پر از اشک می‌شود.

مادرم می‌گوید این‌ها همه اثرات سرب‌های موجود در هواست که خیلی برای بدن مضراست؛ مخصوصا ما بچه‌ها؛ چون سیستم ایمنی بدنمان ضعیف است و سرب و ذرات آلوده و ناسالم راحت از طریق بینی و دهان وارد بدن ما می‌شوند و رسوب می‌کنند و نمی‌گذارند که ما رشد طبیعی خود را داشته باشیم.

پس چه خوب بود اگر همگی همکاری و از سفرهای غیرضروری خودداری می‌کردیم و اگر هم خواستیم بالاجبار برویم، لااقل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم و کمتر شاهد اتومبیل‌های سواری تک‌سرنشین باشیم تا سهم کوچکی در ازبین‌بردن این آلودگی هوا داشته باشیم.

در این روزها سعی کنیم از سبزی‌هایی مانند طالبی، انبه، اسفناج، مرغ، کره، زرده تخم‌مرغ، غلات سبوس‌دار و نوشیدنی‌هایی مانند آب انار و شیر و شیرعسل استفاده کنیم تا کمتر دچار آسیب بشویم و خدای‌نکرده دچار سرطان و بیماری‌های گوارشی نشویم. باید بدانیم که هرکجا هستیم، آسمان از آن ماست!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × دو =