جلوه هنر در مجموعه فرهنگی‌تفریحی باغ‌نوش

مجموعه‌ فرهنگی‌تفریحی باغ‌نوش، وابسته به معاونت فرهنگی منطقه 8 شهرداری اصفهان است که با مراجعه به آن می‌توانید ضمن استفاده از فضای باصفا و کلاس‌های آموزشی، سری هم به نمایشگاه هنری آن بزنید، نمایشگاهی که جلوه هنر هنرمندانش در آن نمایان است.

تاریخ انتشار: 08:02 - دوشنبه 1402/10/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلوه هنر در مجموعه فرهنگی‌تفریحی باغ‌نوش

به گزارش اصفهان زیبا؛ مجموعه‌ فرهنگی‌تفریحی باغ‌نوش، وابسته به معاونت فرهنگی منطقه 8 شهرداری اصفهان است که با مراجعه به آن می‌توانید ضمن استفاده از فضای باصفا و کلاس‌های آموزشی، سری هم به نمایشگاه هنری آن بزنید، نمایشگاهی که جلوه هنر هنرمندانش در آن نمایان است.

دستاوردهای بانوان

در توضیح این نمایشگاه با مدیر و تعدادی از غرفه‌داران صحبتی داشتیم:

کتایون حیدری، مدیر باغ نوش: نمایشگاه دستاوردهای بانوان مجموعه فرهنگی‌تفریحی باغ‌نوش با هدف ایجاد فضای فروش و کارآفرینی بانوان شمال شهر اصفهان از سال 1390 برپا شده است.

نمایشگاهی که بانوان کارآفرین محصولاتی همچون صنایع غذایی خانگی، ادویه‌جات، کیف چرم و حصیری، لباس، ساخت عروسک‌ و… را در معرض نمایش و فروش قرار داده‌اند. گفتنی است؛ این نمایشگاه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هر‌هفته از ساعت 8 الی 13 دایر است.

شهلا طالبی، کارآفرین: حدود 10 سال سابقه کار هنری دارم و یک سالی هست که در این نمایشگاه هستم. در اینجا کارم تولید مصنوعات سنگی و نقاشی روی سطوح است.

کار سنگ را به صورت گسترده از پارسال شروع کردم و به‌خاطر استقبال زیاد برای فروش در اینجا می‌آ‌ورم. چراکه کارهای بازاری تقریبا تکراری شده، ولی کارهای دستی معمولا نوآوری‌هایی دارد که باعث جذب مشتری می‌شود.

اما مواد لازم برای این کار؛ آب، رزین، پودر سنگ، سیمان، ماده نانو سنگ، رنگ و… است. این هنر هم جنبه تزئینی و هم جنبه کاربردی دارد، به‌طوری‌که از آن می‌توان گلدان، سینی پذیرایی، جاشمعی، ‌جاخودکاری، جاعودی و… استفاده کرد. خوشبختانه تمام اینها قابل شست‌وشو و بسیار بادوام است و می‌توان هم برای خود و هم به عنوان هدیه به‌کار برد.

ضمنا من این هنر را نزد استاد گرامی‌ام، آقای حسین حمیدی‌پور، آموختم و اکنون در کنار ایشان به تولید مصنوعات سنگی مشغول هستم.

فریبا صادقی، تولیدکننده و فروشنده ادویه‌جات: بنده در منزل انواع و اقسام ادویه،گیاهان دارویی و چاشنی‌هایی مثل: رب، انواع شیره، سرکه و… را به صورت سالم و سنتی تهیه می‌کنم و در اینجا می‌فروشم.

حال اگر بخواهم توضیحی راجع به تهیه شیره بدهم، توت یا انگور را پس از شست‌وشو، داخل دیگ می‌ریزم و می‌جوشانم، بعد از آن از صافی رد کرده و مجدد روی حرارت قرار می‌دهم و دوباره صاف می‌کنم پس از سرد شدن داخل بطری می‌ریزم و در جای خنک نگهداری می‌کنم.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 − 6 =