پایین بودن قندخون، زودرنجتان نکند!

آیا شما فرد زودرنجی هستید و معمولا قندخونتان پایین است؟ به نظر شما چه ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ در این باره دکتر بهنام یوسفیان، محقق گیاهان دارویی و استاد گروه دانشگاه آزاد(واحد شهرضا) توضیح می‌دهد:

تاریخ انتشار: 09:17 - یکشنبه 1402/11/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
پایین بودن قندخون، زودرنجتان نکند!

به گزارش اصفهان زیبا؛

آیا شما فرد زودرنجی هستید و معمولا قندخونتان پایین است؟ به نظر شما چه ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ در این باره دکتر بهنام یوسفیان، محقق گیاهان دارویی و استاد گروه دانشگاه آزاد(واحد شهرضا) توضیح می‌دهد:

از آنجایی که مغز مستقیم انرژی خود را از قند تامین می‌کند، اگر قندخون یکدفعه کم شود، به انسان حالت غش و بی‌حالی دست خواهد داد.

زمانی که قندخون کم می‌شود، لرزش، اضطراب، دلهره و سستی دست می‌دهد تا حدی که توان راه رفتن و حتی نشستن را از او می‌گیرد. ضمنا قندخون پایین علامت دیگری هم می‌تواند در برخی افراد داشته باشد.

قندخون پایین و زودرنجی

یکی از علائم قندپایین، می‌تواند برای برخی زودرنجی باشد.

به عبارت دیگر یکی از عوامل مهم زودرنجی، پایین بودن قندخون است. بنابراین چنین افرادی بیشتر مستعد درگیری هستند.

برای مثال خوردن نان و پنیر و خیار در موقع صبحانه باعث افت قندخون شده و به دنبال آن کم‌حوصلگی، مشاجره، داد و بیداد و برخوردهای نامناسب اجتماعی ایجاد خواهد شد.

حال اگر چنین شخصی در مصرف مواد غذایی دقت کند، تنشی برای خود ایجاد نخواهد کرد.

راهکار

اگر زودرنج هستید و افت قند دارید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه و اسطوخودوس را در یک لیوان آب‌جوش دم کرده، صاف کنید و با عسل میل کنید.

ضمنا ارده، شیره، مربای به، شقاقل و عسل بهترین مواد غذایی برای ایجاد انرژی روزانه برای صبحانه است.

اگر هم دائم خشمگین هستید، می‌توانید از بهارنارنج، بادرنجبویه، مرزنجوش، گل‌گاوزبان، اسطوخودوس، سنبل‌الطیب استفاده کرده و از هر کدام یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب دم کرده و قبل از هر غذا یک استکان میل کنید.

اما به‌طور کلی باید از خوردن مواد شیرینی مثل میوه‌های شیرین، شکر، نان گندم، سیب زمینی و غلات خودداری کنید.

در عوض سوپ جو، نان‌جو، جوی یولاف، سبزیجات، ماست و شلغم بخورید.

اگر هم چاق هستید و مرض قند دارید، باید از دوغ ترش، آبغوره، آبلیمو، آب ترشک، آلو، سماق، ماست، خیار، کاهو، انار ترش و شلغم استفاده کنید.

همچنین تخم شنبلیله را کوبیده بعد از غذا یک مثقال روزانه با ماست میل کنید.

ضمنا بهتر است بدانید جو تاثیر بسزایی جهت کاهش قندخون دارد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × 4 =