روغن زیتون با خواص بی‌شمار آن

روغن زیتون طبق گفته کارشناسان بهترین روغن خوراکی محسوب می‌شود و از همین رو است که در قرآن نیز از آن با عنوان زیتون یاد شده است. به تعدادی از خواص آن ایمان براتی، تولیدکننده روغن زیتون طبیعی اشاره می‌کند:

تاریخ انتشار: 10:20 - یکشنبه 1402/11/15
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن زیتون با خواص بی‌شمار آن

به گزارش اصفهان زیبا؛ روغن زیتون طبق گفته کارشناسان بهترین روغن خوراکی محسوب می‌شود و از همین رو است که در قرآن نیز از آن با عنوان زیتون یاد شده است. به تعدادی از خواص آن ایمان براتی، تولیدکننده روغن زیتون طبیعی اشاره می‌کند:

کاهش بیماری‌های قلبی

 روغن‌ زیتون طبیعی دارای اسیدهای چرب تک غیراشباع بسیار بالایی است. در نتیجه سطح کلسترول‌خون را کاهش داده که به دنبال آن مشکلات قلبی کاهش می‌یابند. علاوه بر‌ این، روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت و تصلب شرایین را کاهش می‌دهد.

خواص ضد‌التهابی

فنل‌های روغن زیتون دارای خواص ضدالتهابی هستند، در نتیجه ممکن است اثراتی مشابه مسکن‌ها و کاهش‌دهنده‌های تب داشته باشند. همچنین بدن را در برابر بیماری‌ها حفظ می‌کند.

محافظت در برابر دیابت

روغن زیتون تنظیم‌کننده قند‌خون بوده و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده شده است یک رژیم غذایی سرشار از روغن‌زیتون به اضافه مقدار نسبتا زیادی از کربوهیدرات‌ها و فیبرهای محلول از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات، بیشترین سود را برای دیابتی‌ها دارد.

 بهبود سطح کلسترول

کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید، همگی با روغن زیتون کاهش می‌یابند. در واقع روغن زیتون خالص که حاوی نزدیک به 40 ماده شیمیایی آنتی‌‌اکسیدانی است، به کاهش اکسیداسیون کلسترول LDL کمک می‌کند.

افزایش متابولیسم و کاهش وزن

متابولیسم یا همان سوخت‌و‌ساز بدن‌، استخوان‌سازی و رشد مغز کودکان با روغن زیتون تقویت می‌شود. ضمنا روغن زیتون منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط است که هر دوی آنها در رژیم‌های لاغری مزایای بالقوه‌ای دارند.

ضد افسردگی

 روغن زیتون دارای خواص متعادل‌کننده هورمون و ضد‌التهابی است که می‌تواند به پیشگیری از اختلال عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی کمک کند. در نتیجه خاصیت ضدافسردگی دارد.

 کند کردن روند طبیعی پیری

روغن زیتون که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، به کند کردن روند طبیعی پیری در بدن کمک می‌کند. همچنین روغن زیتون برای درخشندگی پوست معجزه می‌کند. یکی از خواص روغن زیتون به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های بالای آن است که با پیری سلول‌های بدن عمل می‌کند.

محافظت از پوکی‌استخوان

 این روغن به جذب کلسیم کمک می‌کند و بنابراین نقش مهمی ‌در کمک به مبتلایان به پوکی‌استخوان و جلوگیری از شروع ‌این بیماری دارد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مصرف روغن زیتون به طور موثر خطر ابتلا به سرطان‌های روده، سینه، اندومتر، پروستات و غیره را کاهش می‌دهد.

خواص ضد‌میکروبی

روغن زیتون دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضدقارچی قوی است. روغن زیتون خالص خاصیت ضد‌میکروبی دارد.

مفید برای دستگاه گوارش

روغن زیتون دستگاه گوارش ما را روان می‌کند و آن را سالم نگه می‌دارد. همچنین حرکات روده را منظم نگهداشته و از یبوست جلوگیری می‌کند.

مسکن درد

روغن زیتون، دارای اثرات ضد‌التهابی است و به طور موثر التهاب، تورم و اسپاسم را کاهش داده و بدین ترتیب درد را کاهش می‌دهد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده + 2 =